Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2016

Κατασκευή Υπηκόων

Στο σχολείο κατασκευάζονται άνθρωποι. Η διαδικασία της κατασκευής ανθρώπων λέγεται εκπαίδευση. Η οικογένεια, ο κινηματογράφος, η τηλεόραση, το θέατρο, το ραδιόφωνο, οι εφημερίδες, τα βιβλία και τα πλακάτ είναι σχολεία με την ευρύτερη έννοια. Όλα τα κέντρα που μεταδίδουν πληροφορίες είναι σχολεία.
Για την κατασκευή πραγμάτων χρησιμοποιούνται εργαλεία. Το εργαλείο με το οποίο κατασκευάζονται άνθρωποι είναι η πληροφορία. Όταν οι άνθρωποι δεν υπακούουν σε φυσικές ανάγκες, στη συνήθεια ή στη βία, οι πράξεις τους εξαρτώνται από τα όσα ξέρουν. Ακόμα και οι συνήθειες δημιουργούνται ως ένα βαθμό από πληροφορίες. Αφού οι πράξεις ενός ανθρώπου καθορίζουν την πορεία της ζωής του, οι πληροφορίες που παίρνει αυτός ο άνθρωπος καθορίζουν πώς θα ζήσει. Τα σχολεία δε φτιάχνουν μόνον ανθρώπους, τα σχολεία φτιάχνουν και βιογραφίες.

Τη φύση της πληροφορίας μπορεί να την καταλάβει κανείς μόνον αν εξετάσει την επίδραση της στη ζωή των ανθρώπων. Αν θέλει κανείς να καταλάβει καλύτερα τη φύση των εργαλείων, πρέπει να ξέρει για ποιο σκοπό προορίζονται. Ο σκοπός διαμορφώνει το εργαλείο. Δεν υπάρχει εργαλείο χωρίς σκοπό. Δεν υπάρχει πληροφορία χωρίς σκοπό. Οι πληροφορίες που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή ανθρώπων, είναι ανάλογες με το είδος ανθρώπου που θέλει να κατασκευάσει κανείς.
Αν θέλει κανείς να φτιάξει έναν άνθρωπο κατάλληλο για να επισκευάζει χαλασμένα αυτοκίνητα, δε θα το κατορθώσει αυτό χρησιμοποιώντας πληροφορίες με τις οποίες δημιουργείται ένας κτηνίατρος.
Αν θέλει κανείς να φτιάξει έναν άνθρωπο που να περνάει εθελοντικά όλη του τη ζωή στο στρατό, πρέπει να τον επεξεργασθεί με πληροφορίες διαφορετικές από εκείνες που κάνουν κάποιον να λατρεύει αγελάδες.
Οι πληροφορίες που δεχόμαστε συναρθρώνονται στο κεφάλι μας και σχηματίζουν κρίσεις και πεποιθήσεις. Οι κρίσεις και οι πεποιθήσεις είναι μέρη του μηχανισμού που κατευθύνει τις πράξεις μας.
Ένα από τα σημαντικότερα γρανάζια σ’ αυτόν το μηχανισμό είναι η πεποίθηση ότι, εκτός από λίγες εξαιρέσεις, είμαστε κύριοι των πράξεων μας. Η συμφωνία μας με τις πράξεις μας και τα αποτελέσματα τους μπορεί να είναι μικρότερη ή μεγαλύτερη. Όσο πιο πολύ πιστεύουμε ότι η θέληση μας είναι το θεμέλιο των πράξεων μας, τόσο μεγαλύτερη είναι η συμφωνία μας. Όσο πιο πολύ πιστεύουμε όιι οι πράξεις μας υποκινούνται από μια ξένη θέληση, τόσο μικρότερη είναι η συμφωνία μας.
Η φράση ότι κάποιος ξέρει τι κάνει σημαίνει πως αυτός ο κάποιος καταλαβαίνει τους λόγους των πράξεων του και προβλέπει τα αποτελέσματα τους. Αν εξετάσουμε τις πράξεις μας από αυτή τη σκοπιά, θα διαπιστώσουμε ότι μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις ξέρουμε τι κάνουμε.
Τις περισσότερες πράξεις μας τις εκτελούμε χωρίς να καταλαβαίνουμε τους λόγους ή τα αποτελέσματα τους, συχνά μάλιστα χωρίς να καταλαβαίνουμε ούτε το ένα ούτε το άλλο. Όσα παραδείγματα και αν επιστρατεύσουμε για ν’ αποδείξουμε το αντίθετο, θα διαπιστώσουμε ότι πολύ λίγα παραδείγματα ταιριάζουν για ν’ αποδείξουν ότι ξέρουμε τι κάνουμε. Δεν παίζει κανένα ρόλο από ποιον τομέα της ζωής μας παίρνουμε τα παραδείγματα αυτά ή αν κατέχουν σημαντική ή ασήμαντη θέση στη ζωή μας.
Αυτό θα το δούμε καθαρά, αν πάρουμε μια συχνή και καθημερινή αλληλουχία πράξεων, όπως η οδήγηση ενός αυτοκινήτου. Ελάχιστοι οδηγοί ξέρουν ποιες διεργασίες προκαλούν στον κινητήρα του αυτοκινήτου τους με τα χέρια και τα πόδια τους. Ελάχιστοι οδηγοί ξέρουν τι είναι ένας κινητήρας. Ξέρουν μόνο το τελικό αποτέλεσμα μιας μακριάς αλυσίδας από αποτελέσματα: Το αυτοκίνητο τρέχει πιο γρήγορα ή πιο αργά ή σταματάει. Ελάχιστοι ξέρουν τι γίνεται στο εσωτερικό της μηχανής, σε ποιες πιέσεις είναι εκτεθειμένα τα διάφορα ντεπόζιτα, τα έμβολα, οι κύλινδροι ή οι μπιέλες.
Αυτό το παράδειγμα μας κάνει να εξετάσουμε το ζήτημα της μεγαλύτερης ή μικρότερης χρησιμότητας των πληροφοριών. Αραγε δεν είναι αρκετό να ξέρουμε τι πρέπει να κάνουμε για να σταματήσουμε ή να επιταχύνουμε το αυτοκίνητο μας; Αραγε δεν είναι περιττό να μάθουμε λεπτομέρειες για τη διαδικασία της καύσης που γίνεται στον κινητήρα; Μπορεί να είναι σωστό ότι κάποιος που ξέρει ποιες ακριβώς μηχανικές και χημικές διεργασίες προκαλεί η πίεση του ποδιού στο πεντάλ, πλεονεκτεί κάπως απέναντι στους οδηγούς που δεν ξέρουν τίποτα για τις διαδικασίες που μεσολαβούν ανάμεσα στην κίνηση του ποδιού τους και την επιτάχυνση, αλλά είναι αμφίβολο αν θα ωφεληθεί ο συνολικός πληθυσμός όταν όλοι οι οδηγοί αυτοκινήτων αποκτήσουν τις θεωρητικές γνώσεις που έχουν οι μηχανικοί αυτοκινήτων.
Μπορούμε να φανταστούμε ένα αυτοκίνητο να «μένει» καταμεσής στη Σαχάρα και τους επιβάτες του να πεθαίνουν από τη δίψα, επειδή κανένας τους δεν ήξερε ότι ο ιμάντας του ανεμιστήρα μπορεί ν’ αντικατασταθεί με μια νάιλον κάλτσα. Ωστόσο, πολύ λίγοι θα βρεθούν να υποστηρίξουν την υποχρεωτική επέκταση του μαθήματος οδήγησης.
Ο αριθμός των ανθρώπων που πεθαίνουν στην έρημο κάθε δέκα χρόνια, επειδή τους λείπουν μερικές τεχνικές πληροφορίες, είναι ελάχιστος.
Το παράδειγμα με το αυτοκίνητο δείχνει ότι υπάρχουν καταστάσεις, στις οποίες ο άνθρωπος μπορεί να παραιτηθεί από την κατανόηση των πράξεων του χωρίς να πάθει ζημιά.
Το λιγότερο που μπορεί να πει κανείς είναι το εξής: Οι φυσικοχημικές πληροφορίες που σχετίζονται με τη μηχανή εσωτερικής καύσης δε θ’ άλλαζαν τη ζωή των αυτοκινητιστών οι αυτοκινητιστές δε θα έπαυαν να οδηγούν αυτοκίνητο, δε θα οδηγούσαν ούτε πιο αργά ούτε πιο γρήγορα ούτε πιο σίγουρα.
Είπαμε ότι η συμφωνία μας με τις πράξεις μας μπορεί να είναι μικρότερη ή μεγαλύτερη, ανάλογα με το αν πιστεύουμε ότι ενεργούμε αυτόβουλα ή αν πιστεύουμε ότι εξυπηρετούμε ξένες προθέσεις. Η ακριβέστερη γνώση των όρων υπό τους οποίους κινείται το αυτοκίνητο μας, δε θ’ άλλαζε σε τίποτα τη συμφωνία μας με την πράξη μας να οδηγούμε αυτοκίνητο. Δεν είναι και τόσο σημαντικό το ότι δεν ξέρουμε τι κάνουμε την ώρα που οδηγούμε. Αρκεί να εκτελούμε τις σωστές κινήσεις.
Σ’ αυτή την περίπτωση δεν είμαστε εντελώς κύριοι των πράξεων μας· το να συμπιέζει ένα έμβολο μια ορισμένη ποσότητα μίγματος βενζίνης-αέρα στο ένα έκτο του όγκου της, δεν ήταν δική μας θέληση αλλά θέληση του κατασκευαστή. Ωστόσο είμαστε σύμφωνοι με τις πράξεις μας. Σ’ αυτή την περίπτωση εξακολουθούμε να συμφωνούμε, ακόμα και όταν ανακαλύπτουμε ότι κάποιος άλλος κατευθύνει τις πράξεις μας.
Αυτό δεν οφείλεται στο γεγονός ότι οι παραπάνω πληροφορίες έχουν μικρότερη σημασία απ’ ό,τι άλλες πληροφορίες. Οφείλεται στο ότι ελέγχουμε άμεσα τους παραγωγούς, τουλάχιστο σ’ ό,τι αφορά την εξωτερική κίνηση του αυτοκινήτου μας. Οι παραγωγοί δεν έχουν καμιά πιθανότητα να πουλήσουν αυτοκίνητα που δεν κινούνται.
Υπάρχουν διαδικασίες στις οποίες οι παραγωγοί αυτοκινήτων δεν υπόκεινται σ’ αυτόν τον άμεσο έλεγχο από εμάς, όπως, λόγου χάρη, στην περίπτωση της φθοράς του υλικού και των εξαρτημάτων της μηχανής. Εδώ διαπιστώνουμε ότι η συμφωνία μας με τις πράξεις μας (δηλαδή την αγορά του αυτοκινήτου και την οδήγηση) συρρικνώνεται από τη στιγμή που διαθέτουμε ακριβέστερες πληροφορίες, θα προτιμούσαμε να οδηγούμε ένα άλλο αυτοκίνητο* αλλά η αγανάκτηση μας εναντίον ενός ορισμένου συγκροτήματος αυτοκινήτων δεν έχει συνέπειες, γιατί δεν μπορούμε ν’ αποκτήσουμε τις απαραίτητεςπληροφορίες για την παραγωγή των άλλων συγκροτημάτων. Ποιος, άραγε, θα συμφωνούσε να μικραίνουν συστηματικά οι εταιρείες τη διάρκεια ζωής του υλικού και των εξαρτημάτων, με τη βοήθεια εργαστηριακών πειραμάτων, όπως μαθεύτηκε ότι κάνουν ορισμένες αμερικανικές εταιρείες;

Όσο συχνότερα κάνουμε πράξεις χωρίς να ξέρουμε τους λόγους, τις προϋποθέσεις και τα αποτελέσματα τους, τόσο συχνότερα γινόμαστε οι ίδιοι λόγος, προϋπόθεση και αποτέλεσμα των πράξεων άλλων. Όσο περισσότερο πιστεύουμε ότι είμαστε κύριοι πράξεων, των οποίων οι πραγματικοί κύριοι είναι άλλοι, τόσο περισσότερο θα είναι άλλοι οι κύριοί μας.
Απόσπασμα από Κατασκευή Υπηκόων του Ε.Α. Ραουτερ
Γιώργος Μάρης
Πηγή:  thenetwar

Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου 2016

ΠΕΣΚΑΝΔΡΙΤΣΑ...Ο ΚΑΜΟΥΦΛΑΡΙΣΜΕΝΟΣ ΔΟΛΟΦΟΝΟΣ--World's Weirdest - Camouflaged Killer



Όλοι, λίγο πολύ, έχουμε ακούσει για τη πεσκανδρίτσα...
Εγώ το μόνο που ξέρω είναι ότι το κρέας της μοιάζει πολύ με του αστακού....
Δεν είναι όμως μόνο αυτό....
Στη πραγματικότητα είναι ένα αρπακτικό ψάρι, άσσος στο καμουφλάζ, σε ποικίλες μορφές που καραδοκεί τα θύματα του, τα οποία όταν το πλησιάσουν είναι καταδικασμένα να γίνουν τροφή του αρπακτικού...
Ένα υπέροχο video με δυνατότητα εμφάνισης ελληνικών υποτίτλων, που μας μαθαίνει λίγα από την άγνωστη ζωή του βυθού της θάλασσας...

                        ΔΙΚΟ   ΣΑΣ....!!!!!!!!



Ενδιαφέρουσες πληροφορίες για

 τις ντάλιες

ντάλιες
Ντάλια είναι ένα γένος θαμνώδη, κονδυλώδεις, ποώδη πολυετή φυτά κατάγονται από το Μεξικό.
Ντάλιες είναι μέλη της Asteraceae οικογένεια, που σχετίζονται με τη μαργαρίτα , καθώς και τοηλιέλαιο και το χρυσάνθεμο .
Υπάρχουν 42 είδη και περίπου 20.000 ποικιλίες των ντάλια.
Αυτή η μεγάλη ποικιλία αποτελεσμάτων από ντάλιες είναι octoploids - δηλαδή, έχουν οκτώ σύνολα των ομόλογων χρωμοσωμάτων, ενώ τα περισσότερα φυτά έχουν μόνο δύο.
Ντάλιες έχουν ως επί το πλείστον κονδυλώδεις ρίζες .
Η μίσχοι είναι φυλλώδη, που κυμαίνονται σε ύψος από τόσο χαμηλά όσο 30 εκατοστών (12 ίντσες) σε περισσότερα από 1.8 - 2.4 μέτρα (6-8 πόδια).
ντάλιες-2
Ντάλιες έχουν φύλλα που μπορεί να είναι διάφορες αποχρώσεις του πράσινου με μια οδοντωτή άκρη.Τα φύλλα είναι πτεροειδής για παράδειγμα οι φυλλάδια διατάσσονται στις δυο πλευρές του στελέχους απέναντι από το άλλο.
Λουλούδι μορφές είναι μεταβλητή, με ένα κεφάλι ανά στέλεχος? αυτά μπορεί να είναι τόσο μικρό όσο5 εκατοστών (2 ίντσες) διαμέτρου ή έως 30 εκατοστών (1 πόδια).
ντάλια λουλούδια
Ως μέλος της Asteraceae το κεφάλι λουλούδι είναι στην πραγματικότητα ένα σύνθετο (εξ ου και η παλαιότερη ονομασία Compositae) και με τις δύο κεντρικές μπουκετάκια του δίσκου και των γύρωμπουκετάκια ray . Κάθε ανθύλλιο είναι ένα λουλούδι από μόνη της.
ντάλια λουλούδι
Όπως τα περισσότερα φυτά που δεν προσελκύουν έντομα επικονίασης μέσω της μυρωδιάς είναι έντονα χρώματα.
Ντάλια είναι να εμφανίσει ένα ευρύ φάσμα των αποχρώσεων, με την εξαίρεση του μπλε .
Αυτά τα πολύχρωμα λουλούδια αιχμηρός γενικά ανθίζουν από μέσα του καλοκαιριού στην πρώτη παγετό , όταν πολλά άλλα φυτά είναι παρελθόν τον καλύτερο εαυτό τους.
Οι ντάλιες θεωρείται ένα από τα πιο εντυπωσιακά λουλούδια στον κήπο .
κήπο ντάλια
Η επίσημη RHS (Βασιλική Εταιρεία Οπωροκηπευτικών) ταξινόμηση παραθέτει δεκατέσσερις ομάδες , ομαδοποιούνται ανάλογα με το είδος λουλουδιού: Single-ανθισμένο ντάλιες, Anemone άνθος ντάλιες, ντάλιες Κολάρο, ντάλιες Waterlily, Διακοσμητικά ντάλιες, ντάλιες Ball, ντάλιες Pompon, ντάλιες Κάκτος, Semi ντάλιες κάκτος, Διάφορα ντάλιες, ντάλιες κροσσωτό, ενιαία Ορχιδέα (Star) ντάλιες, διπλό Orchid ντάλιες και παιωνία άνθη ντάλιες.
τύπους ντάλια
Ντάλιες μεγαλώνουν φυσιολογικά σε κλίματα που δεν βιώνουν τον παγετό, κατά συνέπεια, δεν είναι προσαρμοσμένα για να αντέχουν θερμοκρασίες υπό το μηδέν.

Η Ντάλια είναι το όνομά του μετά Σουηδός βοτανολόγος του 18ου αιώνα Anders Dahl .
Andres Dahl αυτό θεωρείται ως λαχανικό παρά ένα λουλούδι στον κήπο, αλλά το ενδιαφέρον ενεργοποιηθεί από τα βρώσιμα κονδύλων στις ανθίζει όταν οι πρώτες ποικιλίες με μεγάλα, διπλά λουλούδια είχαν εκτραφεί στο Βέλγιο το 1815. Η λέξη "διπλό" απλά οριστεί λουλούδια με περισσότερες από μια σειρά από πέταλα.
λουλούδια ντάλιες
Σαρκώδεις ρίζες τους αναπτύχθηκαν ως καλλιέργεια τροφίμων από τους Αζτέκους , αλλά η χρήση αυτή έχασαν τη ζωή τους σε μεγάλο βαθμό μετά την ισπανική κατάκτηση.
Ντάλιες είχαν καταγράφηκε για πρώτη φορά από τους Δυτικούς το 1615 , όταν κλήθηκαν από το μεξικάνικο όνομά τους, acoctli .
Εξαφανίστηκαν από το αρχείο μέχρι το 1787, όταν ένας βοτανικός εκστρατεία «ανακαλύφθηκε» τους, και έστειλε τους σπόρους πίσω στην έδρα τους στην Ευρώπη. Η ύπαρξή τους κρατήθηκε μυστική για όσο άλλα δέκα χρόνια.
ντάλια-λουλούδια-2
Αυτά τα φυτά εξαπλωθεί γρήγορα σε όλη την ήπειρο, που είναι το αγαπημένο του δικαστηρίου τηςβασίλισσας Βικτωρίας .
Η ομορφιά των λουλουδιών ντάλια εμπνέεται μεγάλη συμβολική σημασία κατά τη διάρκεια της βικτωριανής εποχής και συνεχίζει να χρησιμοποιείται σήμερα για να εκφράσω την προσωπική συναισθήματα.
Όταν δίνεται ως δώρο, το λουλούδι ντάλια εκφράζει τα αισθήματα της αξιοπρέπειας και της κομψότητας . Είναι επίσης το σύμβολο της δέσμευσης και ομολόγων που διαρκεί για πάντα .
ντάλιες-3
Το λουλούδι ντάλια χρησιμοποιείται για συνθέσεις λουλουδιών για να γιορτάσουν την αγάπη και το γάμο .
Η αρχική γαλλική ντίβα, Μαρία Αντουανέτα , έπεσε πάνω από το κεφάλι τακούνια για ντάλιες όταν ήταν μια νέα άφιξη στην Ευρώπη, και τώρα υπάρχει μια ποικιλία όνομά της [φωτογραφία παρακάτω].
ντάλιες Μαρία Αντουανέτα
Στα μέσα του 19ου αιώνα, μια εφημερίδα του Λονδίνου προσφέρονται £ 1 για το πρώτο κτηνοτρόφο για να παράγουν ένα μπλε ντάλια . Η ανταμοιβή δεν έχει ποτέ ζητηθεί και κτηνοτρόφων εξακολουθούν να αγωνίζονται για τη φευγαλέα μπλε χρώμα. Υπήρξαν αρκετές κοντά στο μπλε ποικιλίες.
Σήμερα η ντάλια εξακολουθεί να θεωρείται ένα από τα εγγενή συστατικά στην Οαχάκα κουζίνα (α τοπική κουζίνα ofMexico).
Ντάλιες εξυπηρετεί διακοσμητικούς σκοπούς σε κέικ, τάρτες, γλυκά, σαλάτες και στο γαρνίρισμα των ερήμων.
Η ντάλια ανακηρύχθηκε εθνικό λουλούδι του Μεξικού το 1963.
Είναι η επίσημη λουλούδι του Σιάτλ και το Σαν Φρανσίσκο .
Ντάλιες μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη βαφή . Όλες οι ντάλιες (εκτός από τα λευκά λουλούδια) παράγουν ζεστά κίτρινα και τα πορτοκάλια με στυπτηρία διαβρωτικά και χόρτα με στυπτικά σιδήρου.Μια διαβρωτικά είναι μια ουσία που βοηθά να διορθώσετε τα χρώματα για τα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα.
Στην Ευρώπη και την Αμερική, πριν από την ανακάλυψη της ινσουλίνης το 1923, οι διαβητικοί - καθώς και consumptives - συχνά δίνεται μια ουσία που ονομάζεται άμυλο Ατλαντικού ή διαβητικό ζάχαρη, που προέρχεται από την ινουλίνη, ένα φυσικό μορφή ζάχαρης φρούτων, που προέρχονται από κονδύλους ντάλια
.Interesting facts about dahlias | Just Fun Facts

ΠΡΩΤΑΓΌΡΑΣ....ΑΙΔΩΣ ΚΑΙ ΔΙΚΗ

 Πρωταγόρας



Ο Δίας, σύμφωνα με το μύθο του πλατωνικού «Πρωταγόρα», μοίρασε τα τεχνικά χαρίσματα διαφορετικά στους ανθρώπους. Σε άλλον έδωσε το χάρισμα του γιατρού, σε άλλον του σιδηρουργού, σε άλλον του ξυλουργού, κοκ. Έτσι ώστε να μπορούν να συνεργάζονται μεταξύ τους και να προοδεύουν.

Αλλά, επειδή κυριαρχούσε ανάμεσά τους η αδικία και η αδιαντροπιά δεν κατάφερναν να ζουν αρμονικά. Με αποτέλεσμα να είναι διασκορπισμένοι και να κινδυνεύουν με εξαφάνιση απ’ τα θηρία και τα άλλα στοιχεία της φύσεως, που ήταν ισχυρότερά τους. Ο Δίας όμως, προκειμένου να τους βοηθήσει, συμπλήρωσε τα τεχνικά  με τα ηθικά χαρίσματα. Γι’ αυτό τους έστειλε τον Ερμή να τους μοιράσει την αιδώ και τη δίκη. Τη ντροπή δηλαδή και τη δικαιοσύνη. Και το ερώτημα του Ερμή, αν θα ’πρεπε να μοιράσει και τα ηθικά χαρίσματα, όπως τα τεχνικά, ο Δίας του αποκρίθηκε ότι έπρεπε να προικίσει με τα ηθικά όλους τους ανθρώπους. Γιατί,  ενώ ένας άνθρωπος με τεχνικό χάρισμα μπορεί να εξυπηρετήσει πολλούς, τα ηθικά χαρίσματα πρέπει να τα διαθέτουν όλοι, για να μπορούν να συμβιώνουν αρμονικά και να προκόβουν.

Βάλτε, λοιπόν, αν θέλετε, την εποχή μας απέναντι στον καθρέφτη του αρχαίου μύθου και διερευνήστε την τοπική αλλά και την παγκόσμια κοινωνία:Κατηγορούν οι μεν τους δε οι άμεμπτοι και άσπιλοι πολιτικοί μας φωστήρες για καταπάτηση της νομιμότητας και του Συντάγματος. Κι ακόμη ανά πάσα στιγμή δεν παραλείπουν να απονέμουν οι μεν στους δε τα εύσημα της αδιαντροπιάς. Δεδομένου ότι έχουν ποδοπατήσει στη συντριπτική τους πλειονότητα κάθε έννοια φιλότιμου και δικαιοσύνης.

Αλλά το πάντων χείριστο είναι πως ο λαός βόσκει στα τηλεοπτικά βοσκοτόπια τα ναρκωτικά, που τον βουλιάζουν σε ολοένα και βαθύτερη αποχαύνωση. Έτσι ώστε να μην έχει την αίσθηση της πραγματικότητας μέσα την οποία ζει. Και ασυναίσθητα σχεδόν να συντάσσεται πότε με τους μεν και πότε με τους δε απατεώνες. Με την ίδια νοοτροπία, που κάποιοι οπαδοί επιδοκιμάζουν ή αποδοκιμάζουν στα γήπεδα τις ποδοσφαιρικές ομάδες. Και δεν μπορούν να καταλάβουν πως  η μπάλα, που κλωτσούν είναι αυτοί οι ίδιοι και το μέλλον των παιδιών τους και όλων των ιερών και οσίων που πιστεύουν. Γιατί το μόνο που ενδιαφέρει τους πολιτικούς εγκάθετους είναι να εξαθλιώνουν τους ψηφοφόρους τους και να εξυπηρετούν τα συμφέροντα τα δικά τους και των αφεντικών τους. Με αποτέλεσμα ένα μεγάλο μέρος του λαού να έχει καταντήσει, κατά την ευαγγελική έκφραση «άλας μωρόν», που δεν αξίζει τίποτε περισσότερο από του να πεταχτεί στο σκουπιδοτενεκέ. Πράγμα, που, σε τελική ανάλυση, δυστυχώς συμβαίνει. Και μάλιστα με τη δική τουςσυγκατάθεση.


Παρακολούθησα, τελευταία, σε βίντεο την ομιλία της έγκριτης περί τα νομικά κ. Κωνσταντοπούλου, που έγινε στις 6-9-16.  Όπου περιγράφεται  αναλυτικά και παραστατικά το ρεσιτάλ  παρανομιών, ψευδών και απατών, που συσσωρεύονται συστηματικά και αδιάκοπα σε βάρος μας από όλο το φάσμα των ελληνικών κυβερνήσεων. Εστιάζοντας την προσοχή στα μεγαλύτερα σκάνδαλα των τελευταίων ετών: Των γερμανικών επανορθώσεων,που πάνω από εβδομήντα χρόνια σέρνονται. Της Ζήμενς, προ της οποίας η Δικαιοσύνη παθαίνει εμφράγματα. Της ΕΛΣΤΑΤ, της οποίας οι αρχιμάγειροι  «αδίκως» κατηγορούνται, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει  το πρόγραμμα της  μνημονιακής σωτηρίας μας. Και όλο αυτό το βραχυκύκλωμα με την πρόφαση ότι τάχα αναζητούνται ωριμότερες συνθήκες. Που ποτέ δεν θα έρθουν, αφού τόσο αυτοί, όσο και οι πάτρωνές τους με τίποτε δεν το θέλουν.  Και έρχονται ύστερα οι αξιότιμοι αυτοί κύριοι, που έχουν καταρρίψει κάθε ρεκόρ αφιλοτιμίας να μας μιλήσουν για δικαιοσύνη και ντροπή και να λοιδορήσουν τους αντιπάλους τους για τα όργια της αδικίας, που διέπραξαν ή διαπράττουν. Και το πόπολο αποφαίνεται δημοσκοπικά για το ποιοι απατεώνες θέλει να πρωταγωνιστήσουν στην καταστροφή του. Επαναπαυόμενο απλώς στο γεγονός ότι οι δήμιοί του ρεγουλάρουν τη διολίσθηση προς την θανάσιμη πτώση του έτσι, ώστε να μην προκαλούνται εντάσεις και εκρήξεις κοινωνικές.

Αλλά, αν επιχειρήσουμε τώρα απ’ την τοπική μας κοινωνία να περάσουμε στην παγκόσμια, θα αποκομίσουμε ασφαλώς μια κατά πολύ χειρότερη εικόνα.  Δεδομένου ότι αυτά που συμβαίνουν σε πολλά μέρη της Γης υπερβαίνουν κάθε όριο αδιαντροπιάς και αδικίας. Κι ας κόπτονται κάποιοι τάχα για δικαιοσύνη και δημοκρατία και άλλα παρόμοια υποκριτικά, που χρησιμοποιούνται ως προκάλυμμα για τα φοβερά τους εγκλήματα. Ή μήπως η Συρία την οποία ήθελαν  οι δυτικοί «εκπολιτιστές»  να καταστρέψουν  δεν αποτελεί εύγλωττο παράδειγμα; Βέβαια στην αρχή επικαλέστηκαν το πρόσχημα  ότι τάχα διέθετε χημικά όπλα. Όπως με παρόμοια προσχήματα κατέστρεψαν τη Λιβύη, το Ιράκ, το Αφγανιστάν κι ακόμη παλιότερα τη Σερβία. Αλλά επειδή βρέθηκαν αντιμέτωποι με την παγκόσμια κατακραυγή, ακολούθησαν άλλο πονηρό μονοπάτι. Δημιούργησαν τον ISIS, με πρωταγωνίστρια, όπως έχει ειπωθεί,   την επίδοξη νέα πρόεδρο των ΗΠΑ. Ο οποίος ISIS με  την αμέριστη συνδρομή και συμπαράστασή τους θέριεψε. Προκειμένου να προκαλέσει ανεπανόρθωτες  συμφορές στις χώρες  και τους λαούς της Μέσης Ανατολής.

Υπάρχει και ίχνος έστω δικαιοσύνης και ντροπής σ’ όλες αυτές τις βαρβαρότητες; Δεν γίνεται ολοφάνερο ότι κάποιοι αόρατοι σκηνοθέτες, χρησιμοποιώντας διάφορες παραπλανητικές ετικέτες (παγκοσμιοποίηση, νέα εποχή, κλπ), αντιμετωπίζουν τους τοπικούς ηγέτες σαν μαριονέτες,προκειμένου να επιβάλλουν το παραλήρημα όλης αυτής της βαρβαρότητας! Που  έχουν φτάσει μάλιστα στο κατάντημα να προσαρμόζουν ακόμη και τα εκπαιδευτικά προγράμματα σ’ αυτή τη αθλιότητα. Προκειμένου να διαπλάσσουν τους αυριανούς δουλαγωγούς και δουλόφρονες, οι οποίοι θα ντρέπονται συνανθρώπων  τους!...ν  «αιδώ» και τη «δίκη» και θα είναι υπερήφανοι να αυτοθυσιαστούν και να θυσιάσουν εκατομμύρια συνανθρώπων τους..
.«αιδώς και δίκη» .... Πρωταγόρας - 1Greek-Σκέψου...

ΤΟΝ ΘΕΛΩ ΝΕΚΡΟ--Lo voglio morto (Ελληνικοί Υπότιτλοι) Craig Hill, Lea Massari, José ,Man...



Ένα  φιλμ της Άγριας Δύσης, περιπετειώδες, για τους φίλους της δράσης.....

                       ΔΙΚΟ   ΣΑΣ....!!!!!!!

ΣΑΪΜΠΟΡΓΚ 2--Cyborg 2 (1993) - Greek subs (ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΥΠΟΤΙΤΛΟΙ)



Μια ταινία επιστημονικής φαντασίας, με θέμα ,τι άλλο την εξέλιξη των ρομπότ και τη διαμάχη εταιριών για τον έλεγχο επί της Γης....
Θεαματική ταινία για τους φίλους του είδους....
Η Αντζελίνα Τζολί, εγγυάται για την ποιότητα της ταινίας
Οι ενσωματωμένοι Ελληνικοί υπότιτλοι, κάνουν την παρακολούθηση πιο άνετη.....

                      ΔΙΚΟ   ΣΑΣ.....!!!!!!!
                          

Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2016

Ορφεύς, Ορφικά Μυστήρια και Σύμπαν




Ο Ορφέας, γιος του Οιάγρου, κατά τη διδασκαλία του Ορφισμού, φέρεται σαν ο Αστροναύτης θεός, ενσαρκωθείς επί γης.....
Βασικά οι αρχαίοι Έλληνες σε αυτόν χρεώνουν όλες της γνώσεις τους για το σύμπαν.....
Ένα σύντομο αφιέρωμα για όποιο φίλο θέλει να μάθει κάτι για τον Ορφισμό.....
Δε σχολιάζω τίποτα....
Αφήνω τα πάντα στη δική σας κρίση.....

ΠΟΣΟ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΕΜΒΟΛΙΑ;--How Risky Are Vaccines?



Σιγά σιγά χειμωνιάζει και πολλοί συνάνθρωποι μας θα σπεύσουν για να εμβολιαστούν και να αποκτήσουν την πολυπόθητη ανοσία στις χειμωνιάτικες ασθένειες...
Είναι μια φήμη που δεν έχει πάψει εδώ και χρόνια να κυκλοφορεί με τον ισχυρισμό ότι τα εμβόλια εμπεριέχουν κινδύνους....
Ότι όλα γίνονται για το οικονομικό  όφελος....
Από την άλλη μεριά οι επιστήμονες και οι ερευνητές κόπτονται για την αναγκαιότητα των εμβολίων...
Στο συνοδευτικό κατατοπιστικό video, παρουσιάζονται αρκετά στοιχεία που θα σας βοηθήσουν να σχηματίσετε ξεκάθαρη άποψη πάνω στο θέμα


Φθινοπωρινή ισημερία: Οι αρχαίες γιορτές, τα Μυστήρια και τα έθιμα του Σεπτέμβρη











Ο Σεπτέμβριος είναι ο ένατος μήνας του Γρηγοριανού ημερολογίου και ο πρώτος του φθινοπώρου. Στο αρχαίο ρωμαϊκό ημερολόγιο ήταν ο έβδομος (septem, εξ ου και το όνομά του), ωστόσο όταν μετακινήθηκε στο ημερολόγιο, δεν άλλαξε όνομα.

Στην Αρχαία Ρώμη τον Σεπτέμβριο εορταζόταν ο Δίας και η 1η Σεπτεμβρίου ήταν κάτι σαν τη δική μας Πρωτοχρονιά. Την ονόμαζαν Indictio (Ινδικτιώνα) που σημαίνει «κατανομή των φόρων». Μήπως και στα χρόνια μας ο Σεπτέμβριος δεν είναι ο μήνας που πληρώνουμε την Εφορία;..
Επίσης, η Ορθόδοξη Εκκλησία εορτάζει την αρχή του εκκλησιαστικού έτους την 1η Σεπτεμβρίου με τη λειτουργία της Ακολουθίας της Ινδίκτου. Ακόμη, σε πολλά μέρη της Ελλάδας η 1η Σεπτεμβρίου θεωρείται Η Μέρα του Χρονικογράφου: είναι η μέρα που ο Χάρος ανοίγει το τεφτέρι του και γράφει μέσα τα ονόματα των ψυχών που θα πάρει στη διάρκεια του έτους -φόρος αίμαστος ετούτος εδώ... Στην Κρήτη εκείνη η μέρα είναι αφιερωμένη στη Μαντική: βάζουν ένα καρύδι στην ταράτσα αποβραδύς «να το δουν τα άστρα» και το πρωί της 1ης Σεπτέμβρη το σπάνε. Αν είναι καθαρό και βγει ολόκληρο, η οικογένεια θα είναι γερή όλο τον χρόνο.
Ο Ιωάννης Ασημακόπουλος γράφει για τον Σεπτέμβριο: «Πρώτος μήνας του Φθινόπωρου ο Σεπτέμβριος, αλλά και Πρωτόμηνας του εκκλησιαστικού χρόνου. Αρχή της Ινδίκτου, ήτοι του νέου εκκλησιαστικού έτους. Είναι ο έβδομος μήνας στο μηνολόγιο των Ρωμαίων και αντίστοιχος προς τον Αττικό Βοηδοδρομιώνα. Εκλαϊκευμένα ονοματίζεται Σεπτέβρης, Σεπτέμπρης ή Θεσέμπρης. Από τις γιορτές που συναντάμε σ’ αυτόν ονοματίζεται Σταυρός, Σταυριάτης ή Αι Νικήτας. Αλλά Τρυγητής και Βεντεμάς (βένδεμα: ο τρύγος και κάθε συγκομιδή) λόγω του τρύγου ή Σποριάρης λόγω της προετοιμασίας για τη σπορά. 
»Στη συνείδηση των ανθρώπων της υπαίθρου είναι ο μήνας του τρύγου, που του δίνει χαρά το ξεφάντωμα στ’ αμπέλια. Που του δίνουν γεύση τα μουστόγλυκα, οι μουσταλευριές, τα μουστοκούλουρα και οι μουστολαμπάδες από μουστόμελο (πετιμέζι) και καρύδια. Που του δίνουν άρωμα τα ώριμα φρούτα, και χρώματα τα φύλα που σιγά - σιγά κιτρινίζουν για να πέσουν.
»Όμως στην ψυχή όλων μας ο Σεπτέμβρης, συνδέεται με το πρώτο καρδιοχτύπι από το πρώτο κουδούνισμα ή τη δασκαλοκαμπάνα παλιότερα, της πρώτης ημέρας μας στο σχολείο…».
Η ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΗ ΙΣΗΜΕΡΙΑ, Η ΟΡΦΙΚΗ ΚΟΣΜΟΘΕΩΡΗΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΑΡΧΑΙΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ
Μάρτης και Σεπτέμβρης, ίσα τα μεσάνυχτα, λέει ο λαός μας αφού τον Μάρτιο έχουμε την εαρινή ισημερία και τον Σεπτέμβρη τη φθινοπωρινή. Την Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου ο ήλιος μπαίνει στη μοίρα του Ζυγού και θα έχουμε ίση μέρα και ίση νύχτα.
Φθινοπωρινό Ισημερινό Σημείο ονομάζουμε το σημείο στο οποίο βρίσκεται ο Ήλιος κατά την Φθινοπωρινή Ισημερία. Είναι σημείο τομής Ισημερινού και εκλειπτικής, όπου προβάλλεται ο Ήλιος.
Στις εξελιγμένες πολιτισμικά κοινωνίες, οι τελετές παρουσίαζαν σημάδια έντονου ορθολογισμού σε αντίθεση με τις σεληνιακές – νομαδικές κοινότητες όπου ο μεσσιανισμός επέβαλε τον αυτοκράτορα – δυνάστη γιο Ηλίου, που ενσάρκωνε τη ζωοδόχο Ηλιακή ιδιότητα.
Ενδεικτική είναι η Ορφική Κοσμοθέαση που τιμούσε την έννοια «Ήφαιστος» την 10η Φθίνοντος μηνός Βοηδρομιώνος (21η Σεπτεμβρίου). Γνώριζαν πως η νύχτα μεγάλωνε και ο χειμώνας ερχόταν. Άρα χρειάζονταν το τεχνητό φώς και τη θέρμη της Φωτιάς την οποία συμβόλιζε ο Ήφαιστος. Όλα αυτά επιτυγχάνοντο με την ανάλογη τεχνολογία, ένα από τα χαρακτηριστικά του Θεού. Αξίζει να διαβάσουμε τον Ορφικό ύμνο:
Ηφαίστου, θυμίαμα λιβανομάνναν
Ήφαιστ’ ομβριμόθυμε, μεγασθενές, ακάματον πυρ,
 λαμπόμενε φλογέαις αυγαίς, φαεσίμβροτε δαίμον,
φωσφόρε, καρτερόχειρ, αιώνιε, τεχνοδίαιτε,
εργαστήρ, κόσμοιο μέρος, στοιχείον αμεμφές,
παμφάγε, πανδαμάτωρ, πανυπέρτατε, παντοδίαιτε,
 αιθήρ, ήλιος, άστρα, σελήνη, φως αμίαντον·
ταύτα γαρ Ηφαίστοιο μέλη θνητοίσι προφαίνει.
πάντα δε οίκον έχεις, πάσαν πόλιν, έθνεα πάντα,
σώματά τε θνητών οικείς, πολύολβε, κραταιέ.
κλύθι, μάκαρ, κλήιζω σε προς ευιέρους επιλοιβάς,
 αιεί όπως χαίρουσιν επ’ έργοις ήμερος έλθοις.
παύσον λυσσώσαν μανίαν πυρός ακαμάτοιο
καύσιν έχων φύσεως εν σώμασιν ημετέροισιν.
Και η μετάφραση:
Ηφαίστου θυμίαμα, λιβανομάννναν
Ηφαιοτε ίσχυρόκαρδε, μεγαλοδύναμε, πού είσαι τα άσβεστον πυρ,
και φωτίζεσαι από φλογερές λάμψεις, ω θεέ που παρέχεις το φως εις τους ανθρώπους, εσύ πού φέρεις το φως, με τα ισχυρά χέρια, αιώνιε, πού ζής με την τέχνην, συ ο εργάτης, μέρος του κόσμου και στοιχείον άμεμπτον, πού τρώγεις τα πάντα, πού δαμάζεις τα πάντα (ως εκπρόσωπος της φωτιάς), ο υπεράνω όλων υπέρτατος, πού ευρίσκεσαι παντού. ΕΙσαι ο αιθήρ, ο ήλιος, τα άστρα, ή σελήνη, το φως το αμόλυντον διότι αυτό τα μέλη του Ηφαίστου φέρουν το φως είς τους ανθρώπους.
Και κατοικείς εσύ είς πάντα οίκον, όλες τις πόλεις, όλα τα έθνη·
καί κατοικείς (ως πυρ, ως φωτιά) μέσα είς τα σώματα των ανθρώπων, εσύ με την μεγάλην ευτυχίαν, ο ισχυρός.
Ακουσε με μακάριε, εσέ προσκαλώ είς τάς Ιεράς σπονδάς, δια να προσέλθης πάντοτε ήμερος καί με έργα πού φέρουν χαράν.
Κατάπαυσε την λυσσασμένην μανίαν του ακατάβλητου πυρός
παρέχων είς τα ιδικά μας σώματα την φυσικην καύσιν
North season
Κομμάτια του μηνός Σεπτεμβρίου περιλαμβάνονταν σε δύο Αττικούς (Αθηναϊκούς μήνες). Ειδικότερα το πρώτο του δεκαπενθήμερο στον δεύτερο μήνα τον Mεταγειτνιών και το δεύτερο δεκαπενθήμερο στον τρίτο μήνα τον Bοηδρομιών.
Ας δούμε μερικά στοιχεία των δύο αυτών Αττικών μηνών.
Mεταγειτνιών
Ηταν ο δεύτερος μήνας του αττικού ημερολογίου, που αντιστοιχούσε στην περίοδο από 15 Aυγούστου μέχρι 15 Σεπτεμβρίου του σημερινού Γρηγοριανού ημερολογίου. H ονομασία του, σύμφωνα με τον Πλούταρχο, οφείλεται στα Mεταγείτνια, γιορτή προς ανάμνηση του μετοικισμού του Θησέα από τη Mελίτη (δήμο των Aθηνών, Δ. της αγοράς) στη Διόμεια (δήμο των Aθηνών N.A. της πόλης).
Aυτόν τον μήνα στην Aθήνα γίνονταν οι μετοικήσεις, δηλαδή οι μετακομίσεις και συνεπώς η αλλαγή των γειτόνων (μεταγείτνια). Στη γιορτή αυτή οι Aθηναίοι τιμούσαν τον Mεταγείτνιο Aπόλλωνα.
O Mεταγειτνιών ήταν ο η αρχή του νέου οικονομικού έτους, οπότε άρχιζαν οι προετοιμασίες της τέλεσης των μυστηρίων, και το τέλος του στρατιωτικού έτους, οπότε πανηγυρίζονταν τα γυμνιστικά Eξιτήρια.
O αντίστοιχος προς τον Mεταγειτνιώνα μήνας των Aργείων και των Λακεδαιμονίων ονομαζόταν Kάρνειος. H ονομασία του οφείλεται στον ονομαστό μάντη Kάρνο, γιο του Δία και της Eυρώπης, ο οποίος είχε διδαχθεί τη μαντική τέχνη από τον ίδιο τον θεό Aπόλλωνα.
Σύμφωνα με τον μύθο, ο Kάρνος φονεύθηκε από το αφηνιασμένο άλογό του, όταν οι Δωριείς εισέβαλαν στην Πελοπόννησο. O θεός Aπόλλωνας, επειδή θεώρησε υπεύθυνους για τον φόνο του Kάρνου τους Λάκωνες, έριξε λοιμό στη χώρα. Για να εξιλεωθούν, λοιπόν, αυτοί δημιούργησαν τα Kάρνεια, ειδική γιορτή προς τιμήν του Kάρνου, που γιορταζόταν στον ομώνυμο μήνα (Σχλ. B, 8,3). Kατά τη διάρκεια της γιορτής τιμούσαν τον Aπόλλωνα Kάρνειο, προστάτη των κοπαδιών. O μήνας Kάρνειος αναφέρεται εκτός από τη Σπάρτη και στα μηνολόγια του Αργους, της Eπιδαύρου, της Pόδου και των δωρικών αποικιών της Σικελίας. Στις Συρακούσες ο Kάρνειος ήταν , όπως αναφέρει ο Πλούταρχος, αντίστοιχος με τον αττικό Mεταγειτνιώνα: «του Καρνείου μηνός, ον Αθηναίοι Μεταγειτνιώνα προσαγορεύουσι» (Πλούταρχος, Nικ. 28). Οπως είναι γνωστό από επιγραφές, ο αντίστοιχος προς τον Mεταγειτνιώνα μήνας των Bοιωτών ονομαζόταν Πάνεμος ή Πάναμος, μια ονομασία μήνα που τη συναντάμε σε πολλά ελληνικά μηνολόγια (Σπάρτη, Eπίδαυρος, Αργος, Pόδος ή ως Πάνημος σε Δήλο, Θεσσαλία και Mακεδονία) αλλά με διαφορετική σειρά στο έτος.
O Mεταγειτνιών ή Mεταγιτνιών αναφέρεται και στα ημερολόγια νησιών του Aιγαίου, όπως της Δήλου, Σάμου, Kω και Kαλύμνου, ενώ στη Pόδο αναφέρεται ως Mεταγείτνιος.
Bοηδρομιών
Oνομασία του τρίτου –και σε παλαιότερες εποχές του πρώτου– μήνα του αττικού ημερολογίου, που ήταν ο μήνας της φθινοπωρινής ισημερίας. Oνομάστηκε έτσι λόγω της γιορτής των Bοηδρομίων, την 6η ή την 7η ημέρα του, που πιθανώς αντιστοιχούσε στην 22α Σεπτεμβρίου.
Tα Bοηδρόμια ήταν γιορτή προς τιμήν του Bοηδρομίου ή Bοηθόου Aπόλλωνα, ο οποίος έτρεχε με βοή σε βοήθεια αυτών που ζητούσαν τη συνδρομή του, ιδιαίτερα ως βοηθός και σύμμαχος στον πόλεμο: «Βοηδρομείν γαρ το βοηθείν ωνομάζετο»
Oι Aθηναίοι την παραμονή της γιορτής έκαναν θυσίες προς τιμήν της αδελφής του Aπόλλωνα, θεάς της άγρας (κυνηγιού), της Aρτέμιδος της Aγροτέρας. Kάθε χρόνο, λοιπόν, στο χωριό Αγρα ή Αγρες πέρα από το Iλισό, οι Aθηναίοι τελούσαν εκεί γιορτή στον ναό της Aγροτέρας Αρτεμης προς τιμήν της θεάς, και ο «άρχων-πολέμαρχος» πρόσφερε ως θυσία 500 κατσίκες. H γιορτή αυτή ξεκίνησε μετά τη μάχη του Mαραθώνα.
H γιορτή των Bοηδρομίων, κατά τον Πλούταρχο (Πλουτ. Θησ. KZ'), ετελείτο στη μνήμη της νίκης του Θησέα εναντίον των Aμαζόνων και προς τιμήν του Bοηθόου Aπόλλωνα που τον βοήθησε. Kατά τον Παυσανία, η γιορτή θεσπίστηκε από τον Ιωνα σε ανάμνηση της βοήθειας που έστειλε στους Aθηναίους στις μάχες τους εναντίον των Eλευσινίων.
Eπίσης, από την 15η του Bοηδρομιώνα και για 9 ημέρες γιορτάζονταν τα Mεγάλα Eλευσίνια Mυστήρια. H πρώτη ημέρα, η 15η Bοηδρομιώνα, κατά την οποία γινόταν η προκήρυξη της γιορτής ονομαζόταν αγυρμός, από τη λέξη άγυρις που σημαίνει συνάθροιση ή συγκέντρωση. O άρχων-βασιλιάς, που είχε την ανώτατη εποπτεία στα μυστήρια, καλούσε τον δήμο στην Aγορά και με την παρουσία του Iεροφάντη και του Δαδούχου, ο Iερός Kήρυκας έκανε την προκύρηξη της γιορτής για να λάβουν μέρος στα μυστήρια οι «έχοντες καθαρήν την καρδίαν και τας χειρας»
Oι Aθηναίοι τον μήνα Bοηδρομιώνα –αν και είχε 30 ημέρες– τον θεωρούσαν κοίλο μήνα με 29 ημέρες. Aυτό οφειλόταν στο γεγονός ότι δεν υπολόγιζαν στην αρίθμησή του τη 2η ημέρα του, επειδή, κατά την παράδοση, αντιστοιχούσε στην επέτειο της έριδας του Ποσειδώνα και της Aθηνάς για την επικυριαρχία της Aθήνας (Πλουτ. Συμπ. πρβλ. Θ', 6. Π, Φιλαδ. 489).
Eίναι χαρακτηριστικό ότι ο μήνας αυτός συναντάται με την ίδια ονομασία στην Πριήνη και στην Όλβια της Σκυθίας ως Bαδρομιών στη Xίο και στη Λάμψακο και ως Bαδρόμιος στην Pόδο, την Kω, την Kάλυμνο και την Kνίδο. Στον Bοηδρομιώνα αντιστοιχεί ο Bοαθόιος ή Bοαθόος, ο τρίτος μήνας του ημερολογίου των Δελφών. O αντίστοιχος προς τον Bοηδρομιώνα μήνας του ημερολογίου της Σπάρτης ήταν ο Πάναμος, που αποτελούσε και την αρχή του σπαρτιατικού έτους κατά τη φθινοπωρινή ισημερία.
Οι Ορφικοί κατά τη Φθινοπωρινή Ισημερία εκδήλωναν την λατρεία τους προς τη Φύση γιατί έφερνε στο «Είναι» τους τα Όντα. Πρωτίστως όμως ο εορτασμός στρεφόταν στο γεγονός της εμφάνισης της ανθρώπινης ψυχής. Την ψυχή αυτήν την ονόμαζαν Κόρη Πρωτογόνη, σπούδαζαν τις εκδηλώσεις της από τις οποίες έφθασε να διακριθεί ως νοητικό ον της Φύσεως (λογική νόηση). 
Η πρώτη μύηση στα Ορφικά μυστήρια λάμβανε χώραν αμέσως μετά τη Φθινοπωρινή Ισημερία. Κατά τη μύηση αυτή αποκαλύπτονταν τα περί της συστάσεως της μητέρας Γης και της εμφανίσεως τής ανθρώπινης ψυχής. Στα Ελευσίνια μυστήρια κατά τη Φθινοπωρινή Ισημερία γινόταν η εισαγωγή των αμύητων. Κατά την εισαγωγή λάμβανε χώραν μακρά τελετή για την εμφάνιση στο «Είναι» της Κόρης της Πρωτογόνης. 
Έλεγαν ότι η Κόρη η Πρωτογόνη είναι κόρη του Ουρανού και της Γης, δηλαδή αποτέλεσμα της επιμιξίας των δυνάμεων του Ουρανού (που συμβολίζει τον άπειρο χώρο δηλαδή τη Συνεχή ή Αμέριστη ουσία) και της Γης (που συμβολίζει την Ατομική ή Μεριστή ουσία). 
Με την τελετή αυτήν οι Μύστες της Ελευσίνας απέδιδαν ευγνωμοσύνη προς τη θεία Φύση η οποία έφερε στο «Είναι» το ψυχικό «Είναι» κάθε οντότητας. Έτσι οι Μύστες ως πρώτο αντικείμενο είχαν να εξετάσουν ποια ήταν η Κόρη η Πρωτογόνη, δηλαδή πώς εμφανίσθηκε η ψυχή της Φύσεως. 
Η περίοδος από τη Φθινοπωρινή Ισημερία μέχρι την Χειμερινή Τροπή του Ηλίου συμβολίζει την περίοδο κατά την οποία η ψυχή του ανθρώπου θα περάσει το πρώτο στάδιο εξελίξεώς της που είναι η καλλιέργεια των σπερμάτων τών, προς γονιμοποίηση, Ιδεών.
Τα σπέρματα αυτά κυοφορούνται κατά τις διαδοχικές ενσαρκώσεις, με την επενέργεια του νόμου της Ειμαρμένης. Κατά την περίοδο αυτήν η ανθρώπινη ψυχή θα δεχθεί τις επιδράσεις του Ουρανού, θα διαπλάσει τον ηθικό χαρακτήρα της και θα διαμορφώσει τη συνείδησή της κατά τρόπον ώστε να διακανονίζει τη ζωή της σε αρμονία προς τους όμοιούς της. 
Οι Ορφικοί θεωρούσαν την περίοδο από τη Φθινοπωρινή ισημερία μέχρι τη Χειμερινή τροπή του Ηλίου ως αντιστοιχούσα προς την πρώτη περίοδο του ανθρωπίνου γένους κατά την οποία η ανθρώπινη ψυχή κατόρθωσε να εκδηλώσει τις δυναμικότητές της που της επέτρεψαν να χαρακτηρισθεί ως πραγματικό νοητικό Ον.
Έτσι κατόρθωσε να βρει το δρόμο προς σύσταση των ανθρώπινων κοινωνιών οι οποίες θα της εξασφάλιζαν την πρόοδό της. Οι ατμοσφαιρικές μεταβολές αυτήν τη χρονική περίοδο έλεγαν ότι είναι η ζώσα αλληγορική εικόνα της πρώτης ψυχικής ιστορίας του ανθρώπινου γένους. Η πτώση των υδάτων κατά τη χρονική αυτή περίοδο έλεγαν ότι εικονίζει τις κατερχόμενες από τον ουρανό ακτίνες του φωτός. 
Επίσης, έλεγαν, ότι όπως καλλιεργείται η Γη για να εκδηλώσει τη βλάστηση, έτσι πρέπει να καλλιεργούνται και οι ανθρώπινες ψυχές για να εκδηλώσουν τις δυνάμεις τους και να τις μεταβάλουν σε Ιδέες και συναισθήματα. Επίσης όπως τα ύδατα καθιστούν γόνιμη τη Γη προς καλλιέργεια των σπερμάτων από τα οποία θα εμφανισθεί η βλάστηση και από αυτήν τα άνθη και οι καρποί, έτσι και οι ανθρώπινες ψυχές πρέπει να εκδηλωθούν.
Τα Ελευσίνια Μυστήρια εικόνιζαν, επίσης, την περίοδο από τη Φθινοπωρινή Ισημερία μέχρι τη Χειμερινή Τροπή του Ηλίου ως αντιστοιχούσα στην περίοδο που η μητέρα Γη αναπαύεται και αναδιοργανώνει τις δυνάμεις της για να παρασκευασθεί να δεχθεί στους κόλπους της προς γονιμοποίηση τα σπέρματα των καρπών. Επίσης εκτός από τις εσωτερικές τελετές, είχαν και εξωτερικές εκδηλώσεις. Έτσι κατά τις αρχές του Φθινοπώρου έρχονταν και παρέμεναν στον παρακείμενο Ναό του Παρθενώνος, παρθένες της πόλεως των Αθηνών, οι οποίες ύφαιναν τον πέπλο της θεάς της Σοφίας, Αθηνάς. 
Οι παρθένες αυτές, που παρέμεναν εκεί επί έξι μήνες για να φτιάξουν το έργο τους, αλληγορούσαν την αγνότητα τής ψυχής η οποία κατά τους μήνες του Φθινοπώρου και του Χειμώνα θα δεχθεί το σπέρμα της θείας ιδεολογίας, θα καλλιεργήσει και θα εκδηλώσει αυτό με τ' αποτελέσματά του και θα υφάνει πέπλο με τον οποίο περιβαλλόμενη θ' αναγορευθεί θυγατέρα της Σοφίας».
Ωστόσο επειδή δεν υπάρχει πλήρης αντιστοιχία μεταξύ του αρχαίου ημερολογίου και του σημερινού, δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι για την ακριβή ημερομηνία τής διεξαγωγής τους και για τον λόγο αυτόν, έχουν κατά καιρούς προταθεί πολλές και διάφορες εκδοχές.
ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΥΧΑΙΟ: ΕΛΕΥΣΙΝΙΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ
cause seasons

Ο Γιώργος Χαραλαμπίδης αναφέρει:
«Γνωρίζουμε ότι οι αρχαίες μυστηριακές τελετές, ήταν πάντοτε άμεσα συνδεδεμένες με κάποια συγκεκριμένα αστρονομικά φαινόμενα. Μέσα στο μήνα Σεπτέμβριο λοιπόν, το μήνα της διεξαγωγής των Ελευσινίων Μυστηρίων, συμβαίνει ένα αστρονομικό γεγονός κορυφαίας σημασίας, το οποίο δεν θα μπορούσε σε καμμία περίπτωση να περάσει απαρατήρητο από το, επίσης κορυφαίο, αυτό θρησκευτικό γεγονός. 
»Πρόκειται βεβαίως για τη Φθινοπωρινή Ισημερία η οποία πραγματοποιείται (σ.σ. 2016) στις 22/9. Από τη στιγμή που γνωρίζουμε ότι τα Ελευσίνια Μυστήρια διαρκούσαν 9 ημέρες, είναι πολύ λογικό να υποθέσει κανείς ότι η Φθινοπωρινή Ισημερία θα έπρεπε να συμπίπτει με την ημέρα της λήξεώς τους! Στην περίπτωση αυτή είναι φυσικά πολύ εύκολο να υπολογίσουμε την ημέρα της έναρξής τους, η οποία θα έπρεπε να ήταν στις 14/9. Η άποψη αυτή ενισχύεται ακόμα περισσότερο από το γεγονός ότι στις 14/9 γιορτάζουμε σήμερα την Ύψωση του Τίμιου Σταυρού. 
»Το γεγονός αυτό δε θα μπορούσε να θεωρηθεί τυχαίο, διότι η σχηματική απεικόνιση των δύο αξόνων ενός Σταυρού, υποκρύπτει ακριβώς την εξισορρόπηση δύο αντίθετων δυνάμεων, της οριζόντιας και της κάθετης, οι οποίες εμφανίζονται πλέον συνδεδεμένες και εναρμονισμένες».
(Από το βιβλίο των Στράτου Θεοδοσίου και Μάνου Δανέζη: «Η Οδύσσεια των Ημερολογίων», Εκδόσεις Δίαυλος – Αθήνα 1995. Μέρος  από το ένθετο αφιέρωμα στην εφημερίδα Βραδυνή της Κυριακής, 31 Δεκεμβρίου 2000, pavripedia.gr, mythagogia.blogspot.com, arcadians.gr)
Επιμέλεια: Γαλανιάδη Εύα


ΠΗΓΗ : Περισσότερα: http://www.schizas.com/site3/index.php?option=com_content&view=article&id=57697:fthinoporini-isimeria-oi-arxaies-giortes-ta-mystiria-kai-ta-ethima-toy-septembri&catid=50:mathaino-tin-ellada&Itemid=336#ixzz4LSySCF39

Ορκωμοσία Τραμπ: Το ευτράπελο της ημέρας με τον γερουσιαστή John Fetterman - «Έσκασε μύτη» με σορτς!

Ορκωμοσία Τραμπ: Το ευτράπελο της ημέρας με τον γερουσιαστή John Fetterman - «Έσκασε μύτη» με σορτς! (screenshot/X) Μια απόλυτα... γυμναστηρ...