Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου 2017

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΛΥΣΣΑ. ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΔΑΓΚΩΜΑ ΖΩΟΥ;

Τι είναι η Λύσσα. 

Τι πρέπει να κάνετε μετά από δάγκωμα ζώου; 


Παγκόσμια Ημέρα κατά της Λύσσας


της Κλεοπάτρας Ζουμπουρλή, μοριακή βιολόγος

Η 28η Σεπτεμβρίου είναι η επίσημη ημέρα παγκόσμιας πρωτοβουλίας για την αύξηση της ευαισθητοποίησης, την πρόληψη και τη μείωση της θνησιμότητας από τη θανατηφόρα ασθένεια της λύσσας.

Η συγκεκριμένη ημέρα καθιερώθηκε στις 7 Σεπτεμβρίου  2007 και οργανώθηκε από το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων των ΗΠΑ  (CDC) και τη Συμμαχία για την καταπολέμηση της λύσσας (ARC), με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο. Άλλοι οργανισμοί που υποστήριξαν αυτή την προσπάθεια είναι ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (Π.Ο.Υ.), ο Παν- Αμερικανικός Οργανισμός Υγείας (PAHO), η Παγκόσμια Οργάνωση για την Υγεία των Ζώων [The World Οrganization for Animal Health (OIE)] και Κέντρα Δημόσιας Υγείας συνεργαζόμενα με τον Π.Ο.Υ. (WHO collaborating centers).

Η ιστοσελίδα της πρωτοβουλίας αυτής είναι το www.worldrabiesday.org και rabiesalliance.org

Κατά την πρώτη Συνεδρίαση προσεγγίστηκαν 54.000.000 άνθρωποι, 400.000 άνθρωποι από 74 χώρες συμμετείχαν με διαφορές δραστηριότητες για την ευαισθητοποίηση και την αύξηση της οικονομικής στήριξης της προσπάθειας, ενώ  περίπου 600.000 ζώα εμβολιαστήκαν στην πρώτη προσπάθεια.


Στόχος της Παγκόσμιας Ημέρας είναι η συνεχής ενημέρωση και η αύξηση της επαγγελματικής συνείδησης απέναντι στη λύσσα και ο εμβολιασμός αδέσποτων και δεσποζόμενων ζώων, με απώτερο σκοπό την εξάλειψη της νόσου.


Η Λύσσα είναι λοιμώδης ασθένεια του κεντρικού νευρικού συστήματος, που μεταδίδεται στον άνθρωπο από το δάγκωμα και το σάλιο ζώων που είναι φορείς του ιού της λύσσας και υπό προϋποθέσεις μπορεί να αποβεί θανατηφόρος.  


Η λύσσα είναι ζωονόσος που οφείλεται σε διάφορα στελέχη του ιού Lyssavirus (ραβδοϊός), οι οποίοι προσβάλλουν το κεντρικό νευρικό σύστημα (ΚΝΣ). Το πρόβλημα της νόσου έγκειται στο γεγονός ότι προκαλεί 100% θνησιμότητα και αποτελεί σημαντικό οικονομικό βάρος για τις χώρες όπου ενδημεί, λόγω του υψηλού οικονομικού κόστους για την προληπτική χορήγηση αντιλυσσικών ορών και εμβολίων, την υγειονομική περίθαλψη των ασθενών και τα λαμβανόμενα μέτρα ελέγχου για τη νόσο.




Η λύσσα προσβάλλει όλα τα είδη θηλαστικών-κυρίως τα σαρκοβόρα- και ανάλογα με το είδος του ξενιστή που προσβάλλει διακρίνεται σε λύσσα των σκύλων (λύσσα των δρόμων) και στη λύσσα των άγριων ζώων. 



Συμπτωματολογία της νόσου στα ζώα

Στους σκύλους και τις γάτες, η περίοδος επώασης κυμαίνεται από λίγες ημέρες έως 2 ή περισσότερους μήνες. Η λύσσα στους σκύλους μπορεί να εμφανιστεί με τη μανιακή και την καταθλιπτική μορφή. Οι σκύλοι με τη μανιακή μορφή της νόσου εμφανίζουν αυξημένη ανησυχία και νευρικότητα, κρύβονται σε σκιερά μέρη (φωτοφοβία) και περιφέρονται χωρίς σκοπό. Τις 3 ημέρες που ακολουθούν το ζώο μπορεί να προκαλέσει τραυματισμούς σε άλλα ζώα και ανθρώπους, καθώς και αυτοτραυματισμούς. Παρουσιάζει σιελόρροια και αλλαγές στο γαύγισμα -λόγω της παράλυσης των φωνητικών χορδών-. Κατόπιν εμφανίζεται μια φάση γενικευμένων σπασμών και παράλυσης του σώματος, που ακολουθείται από το θάνατο του ζώου.



Οι σκύλοι με την καταθλιπτική μορφή της λύσσας συνήθως δεν εμφανίζουν τη φάση υπερδιέγερσης, αλλά παράλυση του τραχήλου και άφθονη σιελόρροια. Ακολουθεί γενικευμένη παράλυση και τελικά ο θάνατος. Η νόσος διαρκεί 1 με 11 ημέρες. Ανάλογη είναι η συμπτωματολογία της νόσου στις γάτες.

Στα βοοειδή, η νόσος εμφανίζεται κυρίως με την παραλυτική μορφή. Τα νοσούντα ζώα παρουσιάζουν ασυντόνιστες κινήσεις των οπισθίων άκρων, δακρύρροια και καταρροή του ρινικού βλεννογόνου. Συνήθως, παρατηρούνται ανησυχία, πριαπισμός και κνησμός στο σημείο εισόδου του ιού. Τέλος, σταματά ο μηρυκασμός, το ζώο πέφτει στο έδαφος και πεθαίνει.

Στην αλεπού και σε άλλα ζώα της άγριας πανίδας παρατηρείται αλλαγή της συμπεριφοράς και των συνηθειών (π.χ. η αλεπού περιφέρεται κατά τη διάρκεια της ημέρας και δείχνει να μη φοβάται την ανθρώπινη παρουσία), οι οποίες δεν είναι συχνά εύκολο να εκτιμηθούν.

Οι νυχτερίδες επίσης προσβάλλονται από λύσσα. Οι περιπτώσεις μετάδοσης λύσσας από νυχτερίδα σε άνθρωπο είναι ελάχιστες στην Ευρώπη ενώ δεν γνωστή τέτοια μετάδοση στην Ελλάδα. Ιδιαίτερα όταν η νυχτερίδα εμφανίζει ανώμαλη συμπεριφορά, υπερβολικά επιθετική ή «άφοβη» ή εμφανίζεται σε μέρη που δεν βρίσκεται κανονικά ή δείχνει άρρωστη (π.χ. εμφανίζεται σε απροφύλαχτα μέρη, πρωινές ώρες ή κάθεται «μαζεμένη» ή έχει αστάθεια) θα πρέπει να μην την πλησιάζουμε και να καλούμε κτηνίατρο.

Πτηνά, αμφίβια, ερπετά και έντομα δεν θεωρούνται ότι μπορούν να αρρωστήσουν με λύσσα ή να μεταδώσουν τον ιό.



Πώς προλαμβάνεται η νόσος;

Η λύσσα στον άνθρωπο προλαμβάνεται σε ποσοστό 100% μέσω της έγκαιρης και κατάλληλης ιατρικής φροντίδας. Ωστόσο, περισσότεροι από 59.000 άνθρωποι, κυρίως σε Αφρική και Ασία, πεθαίνουν από λύσσα κάθε χρόνο. Το 2006, μια ομάδα ερευνητών και επαγγελματιών υγείας δημιούργησε μια διεθνή οργάνωση για τον έλεγχο της λύσσας (Global Alliance for Rabies Control). Έπειτα από τη δημιουργία της οργάνωσης συγκάλεσαν τους εταίρους να συμμετάσχουν στην πρωτοβουλία για την Παγκόσμια Ημέρα Λύσσας. Στόχος αυτής της προσέγγισης είναι να κινητοποιήσει και να ευαισθητοποιήσει όσους ενασχολούνται με τους μηχανισμούς πρόληψης και ελέγχου της λύσσας.



Μέτρα που πρέπει να ληφθούν έπειτα από δήγμα

Περιποίηση τραύματος

Ο καθαρισμός των τραυμάτων είναι ιδιαίτερα σημαντικός για την πρόληψη της λύσσας, δεδομένου ότι, βάσει μελετών σε ζώα, ο διεξοδικός καθαρισμός του τραύματος από μόνος του χωρίς τη λήψη άλλων μετεκθεσιακών μέτρων έχει αποδειχθεί ότι μειώνει σημαντικά την πιθανότητα μόλυνσης από λύσσα. Σημειώνεται ότι πρέπει το γρηγορότερο να αναζητηθούν προσεκτικά όλες οι πληγές, να καθαριστούν σε βάθος με άφθονο νερό και σαπούνι (για 5’ τουλάχιστον). Αμέσως μετά, να εφαρμοσθεί τοπικά είτε κάποιο αλκοολούχο είτε κάποιο ιωδιούχο αντισηπτικό. Έπειτα από δήγμα, καλό είναι να χορηγείται αντιτετανικός ορός και να δίδεται αντιμικροβιακή προφύλαξη, εφόσον αυτό κρίνεται σκόπιμο από τους θεράποντες. 

Αντιλυσσικός εμβολιασμός
Το εμβόλιο, που διατίθεται στην Ελλάδα είναι κεκαθαρμένο- παρασκευασμένο σε κύτταρα Vero (PVRV), το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την προφυλακτική ανοσοποίηση των ατόμων, καθώς και για την μετεκθεσιακή προφύλαξη.




Η λήψη μέτρων για τη λύσσα εξαρτάται από κάποιους παράγοντες όπως:

  • Τις συνθήκες, υπό τις οποίες έλαβε χώρα το συμβάν (π.χ. εικόνα-συμπεριφορά ζώου, απρόκλητη ή μη επίθεση, π.χ. ζώο αδιακρίτως και υπερβολικά επιθετικό, άρρωστο με σιελόρροια, σε αντίθεση με ζώο που επιτίθεται στα πλαίσια της φυσιολογικής συμπεριφοράς, προκαλούμενο, βρισκόμενο σε άμυνα ή προστατεύοντας την περιοχή του)
  • Το είδος του ζώου, που δάγκωσε τον άνθρωπο, τη γεωγραφική περιοχή και την ύπαρξη γνωστής λύσσας στην περιοχή που σημειώθηκε το συμβάν ή σε άλλη γειτονική περιοχή
  • Το είδος της έκθεσης (π.χ. τρώση επιδερμίδας με εκροή αίματος, επαφή σάλιου με βλεννογόνους ή ανοιχτές πληγές, γρατζούνισμα, αμυχή, απλή επαφή),
  • Δυνατότητα αποστολής δείγματος σε εργαστήριο και έγκαιρης λήψης αποτελέσματος
  • Δυνατότητα παρακολούθησης του ζώου για μέχρι και 15 μέρες μετά την έκθεση για να διαπιστωθεί αν το ζώο θα παραμείνει υγιές ή αν θα εμφανίσει ύποπτα συμπτώματα. Αν παρατηρηθούν συμπτώματα λύσσας μετά από 15 ημέρες από τη στιγμή του συμβάντος, τότε δε συντρέχει λόγος θεραπείας για το θύμα γιατί τη στιγμή της επίθεσης δεν βρισκόταν ο ιός στο σάλιο του ζώου
  • Το αν έγινε έγκαιρα καθαρισμός του τραύματος για να απομακρυνθεί-εξουδετερωθεί τυχόν ιός που εισχώρησε στους ιστούς μέσω του σάλιου.

medlabgr

ΔΙΑΣΩΣΤΕΣ ΡΟΔΟΥ
http://diasostesrodou.blogspot.gr/

ΠΑΘΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΠΟΚΑΛΥΦΘΟΥΝ ΠΑΡΑΤΗΡΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΓΛΩΣΣΑ ΣΑΣ

Παθήσεις που μπορεί να αποκαλυφθούν παρατηρώντας την γλώσσα σας

Της Αγγελικής Μήλιου, βιολόγου, medlabnews.gr 

Η γλώσσα βοηθάει στην επεξεργασία της τροφής, αλλά και στην εκφορά των λέξεων. Από τη γλώσσα ωστόσο μπορούμε να βγάλουμε επίσης και χρήσιμα συμπεράσματα για την υγεία μας, αφού μπορεί να μας προειδοποιήσει έγκαιρα με κάποια σημάδια. Αν αλλάξει η εμφάνιση της ή και η μορφολογία της μπορεί να είναι σημάδια που να υποδηλώνουν κάποιο σύμπτωμα σοβαρής ασθένειας ή τα αρχικά σημάδια εμφάνισης μιας πάθησης. 

Από παιδάκια θα θυμόσαστε πως το πρώτο πράγμα που ζητάει ο γιατρός να κάνετε είναι να ανοίξετε διάπλατα το στόμα σας για να το εξετάσει. Και βέβαια δεν είναι μια τυχαία πρακτική αφού από την εμφάνιση της γλώσσας μπορούμε να εντοπίσουμε διάφορες παθήσεις ή προβλήματα. Η γλώσσα και πιο συγκεκριμένα οι διάφορες αλλαγές στην εμφάνιση και τη μορφολογία της μπορεί να υποδηλώνουν μια διαταραχή του οργανισμού ή να είναι σύμπτωμα μιας σοβαρής πάθησης. Η γλώσσα δίνει την πιο ξεκάθαρη ένδειξη της φύσης της δυσαρμονίας που υπάρχει στο σώμα σας. 

Αναγνωρίστε τα σημάδια στη γλώσσα σας και μάθετε άμεσα αν έχετε κάποιο πρόβλημα υγείας. Το χρώμα, η υφή και η μορφολογία αποκαλύπτουν: 

Αλλαγή στο χρώμα της γλώσσας: 
α) κυάνωση: Παρατηρείται λόγω της μείωσης του ποσού του οξυγόνου στο αίμα. Συμβαίνει στην καρδιακή ανεπάρκεια, αναπνευστική ανεπάρκεια και στη ανοξία. Στην κυάνωση, τα χείλη και η γλώσσα γίνονται ωχρά μπλε. 

β) Ίκτερος: Κιτρινωπός αποχρωματισμός όλων των βλεννογόνων του σώματος (συμπεριλαμβανομένης της γλώσσας) οφείλεται στην αύξηση της χολερυθρίνης στο αίμα. Παρατηρείται στην ηπατίτιδα, απόφραξη του χοληδόχου πόρου, αυξημένη καταστροφή των ερυθροκυττάρων κλπ 

γ) ουραιμία: Παρατηρείται σε αύξηση της ουρίας και άλλων αζωτούχων προϊόντων στο αίμα. Σε αυτή την περίπτωση η γλωσσίδα παίρνει καστανό χρώμα. 

δ) οξέωση: H γλώσσα γίνεται καφέ με μια χαρακτηριστική μυρωδιά κετόνης από το στόμα.

ε) ανεπάρκεια Ριβοφλαβίνης: Ανεπάρκεια αυτής της βιταμίνης (βιταμίνη Β2) παράγει χρώμα βαθύ ροζ της γλώσσας με πόνο και σχισμές των χειλιών. 

στ) Ανεπάρκεια Νιασίνης: Ανεπάρκεια της νιασίνης (βιταμίνη Β3) και κάποιες άλλες του συμπλέγματος Β βιταμινών παράγει στη γλώσσα έντονο κόκκινο. 

ζ) Αναιμία: Είναι η μείωση στο ποσοστό αιμοσφαιρίνης στο αίμα. Σε σοβαρή αναιμία γλώσσα γίνεται ωχρή. 

η) Εάν η γλώσσα σας έχει άσπρο χρώμα: Κάτι τέτοιο κατά πάσα πιθανότητα έχει προκληθεί από μεγάλη κατανάλωση αλκοολούχων ποτών ή ακόμη και τσιγάρων. Μερικές φορές ωστόσο στο εσωτερικό του στόματος εμφανίζονται λευκές κηλίδες ή πλάκες στη γλώσσα και αυτό είναι μια κατάσταση που ονομάζεται λευκοπλακία και απαιτεί προσοχή καθώς θεωρείται προκαρκινικό στάδιο. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να σας εξετάσει κάποιος ειδικός στην περίπτωση αυτή. 

θ) Καντιντίαση: Πρόκειται για μια μυκητιασική λοίμωξη που επηρεάζει τους βλεννογόνους του σώματος. Η γλώσσα παρουσιάζει λευκές αλλοιώσεις. 

ι) Εάν η γλώσσα σας είναι ξηρή: Τότε μάλλον είσαστε αφυδατωμένοι. 

Ξηρότητα της γλώσσας παρατηρείται σε ακόλουθες συνθήκες: 
- Διάρροια 
 
- Μεταγενέστερα στάδια της σοβαρής ασθένειας
- Ουραιμία
 
- Σοκ
- Θερμοπληξία

- Υπονατριαιμία
- Οξεία εντερική απόφραξη
- Πείνα
- Σε περίοδο νηστείας.

Εάν η γλώσσα σας είναι παραπάνω υγρή από το κανονικό: Τότε μπορεί να σημαίνει πως έχετε προβλήματα πέψης και κυκλοφορίας του αίματος. 

Εάν η γλώσσα σας είναι λεπτή: Αυτό μπορεί να σημαίνει πως έχετε χαμηλή όρεξη για φαγητό αλλά και χαμηλή διάθεση. 

Εάν η γλώσσα σας είναι πρησμένη και έχει σημάδια από τα δόντια σας τότε μπορεί να σημαίνει κούραση ή προβλήματα χώνεψης των τροφών. 

Εάν η γλώσσα σας πονάει τότε μπορεί να οφείλεται σε πονόδοντο, πόνο στα ούλα, αναιμία, νευραλγία ή ακόμη και από έρπητα στο στόμα. Αν ο πόνος επιμένει επισκεφτείτε ειδικό. 

Εάν η γλώσσα σας έχει εξογκώματα μπορεί να οφείλονται σε μόλυνση από στρεπτόκοκκο, υποθυρεοειδισμό, μολύνσεις, κακοήθη αναιμία, λεμφαγγείωμα. Αν έχετε εξογκώματα επισκεφτείτε το γιατρό σας για μια λεπτομερή εξέταση όπως και γενικά στην περίπτωση που δείτε αλλαγή στην υφή και τη μορφολογία της. 

Εάν η γλώσσα σας βγάζει τρίχες μπορεί να οφείλονται σε χρόνιες διαταραχές ή μόλυνση από βακτήρια. Μπορεί να βγάζει τρίχες λόγω κατανάλωσης καφέ, τσιγάρου, σε θεραπεία από αντιβιοτικά ή από στοματικά διαλύματα που περιέχουν οξειδωτικούς και στυπτικούς παράγοντες. Ακόμη μπορεί να προκληθεί κάτι τέτοιο αν εκτεθεί ο λαιμός και το κεφάλι σε ακτινοβολία

Εάν η γλώσσα σας τρέμει πιθανότατα να οφείλεται σε νευρολογικές διαταραχές ή στο γεγονός ότι ο θυρεοειδής αδένας σας δε λειτουργεί σωστά.

Τι πρέπει να κάνετε εσείς, που παρατηρείτε αλλοιώσεις στην γλώσσα σας: 
· Βουρτσίζετε και καθαρίζετε με επιμέλεια σε καθημερινή βάση την γλώσσα σας. Χρωστικές από υπολείμματα τροφών ή δράση μικροβίων, μπορεί να είναι υπεύθυνες για τις αλλοιώσεις αυτές. 
· Διακόψτε το κάπνισμα. Το κάπνισμα είναι υπεύθυνο για ποικίλες διαταραχές στην γλώσσα. 
· Εάν λαμβάνετε αντιβιοτικά και δεν είναι απολύτως απαραίτητα, διακόψτε τα. Τα αντιβιοτικά συνδέονται με ανάπτυξη μυκήτων και αλλοιώσεων γλώσσας. 
· Εάν οι αλλοιώσεις εμμένουν, η σωστή παθολογική εξέταση είναι επιβεβλημένη. Η εργαστηριακή διερεύνηση γίνεται με ειδικές εξετάσεις ενώ η θεραπεία διαφοροποιείται ανάλογα με το αίτιο.


http://koukfamily.blogspot.gr/

ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΤΡΟΧΑΙΑΣ; Για να δείτε πώς γίνονται τα πράγματα σε άλλες χώρες

Για να δείτε πώς γίνονται τα πράγματα σε άλλες χώρες:

Για να δείτε πώς γίνονται τα πράγματα σε άλλες χώρες

 

Γυρνάω σπίτι και έχω μια επιστολή από την Aστυνομία του Yorkshire. Με φωτογράφησαν 
στην εθνική οδό Α638 στο ύψος του Ackworth να τρέχω με 58 km/h αντί του νόμιμου 50 km/h 
την περασμένη Τρίτη που πήγαινα για μια συνέντευξη στην περιοχή. Στην επιστολή μου λένε 
να μπω στο σάιτ της Αστυνομίας του Yorkshire για να δω την φωτογραφία

















Μπαίνω στο σάιτ και βλέπω την φωτογραφία και εμένα τον ίδιο. Στο σάιτ έχει και 
την τελευταία βαθμονόμηση του ραντάρ της κάμερας (βαθμονομημένο για ταχύτητες 
μεταξύ 30 και 180 km/h!) και την γνωμοδότηση του τοπικού δημοτικού συμβουλίου 
για την τοποθέτηση της κάμερας εκεί και τα στατιστικά για τα ατυχήματα που έχουν
 συμβεί σε αυτόν τον δρόμο! (δεν τους πιάνεις με τίποτα!)

Το πρόστιμο είναι £100 και 3 πόντοι στο δίπλωμά μου. Μπορώ όμως να μην πληρώσω 
και να μην χρεωθώ τους πόντους αν παρακολουθήσω ένα σεμινάριο όπου θα μου δείξουν ποιοι 
είναι οι κίνδυνοι του να μην τηρώ τα όρια ταχύτητας.

Προφανώς και η δυνατότητα επιλογής είναι πλασματική γιατί κάθε λογικός άνθρωπος θα
 επιλέξει το να πάει στο σεμινάριο. 

Μπαίνεις λοιπόν από δική σου επιλογή στην τάξη για 3 ώρες, βλέπεις φριχτά 
τρακαρίσματα στο βίντεο και ο εκπαιδευτής σε ρωτάει "αξίζει για να φτάσεις 10 
λεπτά πιο γρήγορα στον προορισμό σου να σκοτώσεις ένα παιδί που θα πεταχτεί 
μπροστά στο αμάξι σου και μετά να πεθάνεις από τις τύψεις αν δεν σαπίσεις πρώτα 
στην φυλακή;"

Και γι'αυτό, κυρίες και κύριοι, οι περισσότεροι οδηγοί στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι παναγίες 
στον δρόμο. Όχι γιατί είναι ανώτεροι άνθρωποι από εμάς τους Βαλκάνιους, αλλά γιατί
 μαθαίνουν να σέβονται τους κανόνες είτε με τον καλό είτε με τον ζόρικο τρόπο.


infognomonpolitics


Πηγή: https://greek1.blogspot.com/2017/09/blog-post_401.html#ixzz4u3i0sijC 
®1Greek Σκέψου...δεν είναι παράνομο ακόμη 
Under Creative Commons License: Attribution 
Follow us: @1_Greek on Twitter | 1greek on Facebook

ΘΟΥΡΙΑ : Η αρχαία ορχήστρα «φωτίστηκε»

                                   Θουρία:

 Η αρχαία ορχήστρα «φωτίστηκε»

Η ομάδα της ανασκαφής προβαίνει σε αποτύπωση των ευρημάτων, ενώ θα ακολουθήσει μελέτη στερέωσης και αναστήλωσης.
Στο ψηλότερο σημείο του υψώματος όπου απλώνεται η αρχαία πόλη της Θουρίας, μέσα σε έναν ελαιώνα, εκεί όπου η δρ Ξένη Αραπογιάννη έφερε το 2016 στο φως κατάλοιπα του αρχαίου θεάτρου το οποίο αναζητούσε χρόνια, φέτος αποκαλύφθηκε και η ορχήστρα. Αποκαλύφθηκαν όλη η περίμετρος, με τον λίθινο αγωγό που τη διατρέχει γύρω γύρω για την απορροή των όμβριων υδάτων, επίσης η πρώτη σειρά των εδωλίων, των καθισμάτων δηλαδή, που σώζονται σε εξαιρετικά καλή κατάσταση, και πίσω τους εμφανίστηκε η δεύτερη σειρά των πλακών, πάνω στις οποίες στηρίζονται τα εδώλια. Στο νότιο τμήμα του κοίλου πρόβαλαν ακόμη πέντε σειρές πλακών με πολλά εδώλια στη θέση τους.
Η ανασκαφέας περιγράφει μία μία τις λεπτομέρειες, συγκινημένη φυσικά για όσα έφερε η φετινή ανασκαφική περίοδος η οποία ξεκίνησε στις 10 Ιουλίου και ολοκληρώθηκε στις 10 Σεπτεμβρίου. Οσοι φτάνουν στον ελαιώνα με την εντυπωσιακή θέα στην εύφορη πεδιάδα της Μεσσηνίας, γνωστή στην αρχαιότητα ως «Μακαρία» και στο βάθος τον «Θουριάτη» κόλπο, τη θάλασσα του Μεσσηνιακού κόλπου, αντικρίζουν το μνημείο τυλιγμένο. Μέσα σε μια εβδομάδα σκεπάστηκε όλο με γεωύφασμα και από πάνω νάιλον. Ομως κάτω από τον ντυμένο με πλαστικό όγκο, κρύβονται τα καινούργια στοιχεία.
«Το νέο εύρημα ήταν η ορχήστρα του θεάτρου», λέει στην «Κ» η επίτιμη Εφορος Αρχαιοτήτων που ανασκάπτει στην περιοχή υπό την αιγίδα της Εν Αθήναις Αρχαιολογικής Εταιρείας. Μέσα σε δύο μήνες, η κ. Αραπογιάννη με ακόμη δύο βοηθούς αρχαιολόγους, εννέα εργάτες, έναν αρχιτέκτονα και ένα τοπογράφο, που κατά καιρούς βοηθούσε, κατάφερε πολλά. «Αυτή τη στιγμή έχουμε προχωρήσει στην ανασκαφή της περιφέρειας της ορχήστρας και στο κατώτερο τμήμα του κοίλου με τα πεσμένα αρχιτεκτονικά μέλη των κερκίδων. Η διάμετρος της ορχήστρας υπολογίζεται γύρω στα 16,30 μ. και ο χώρος που έχει ανασκαφεί μέσα σε δύο περιόδους είναι 51,25 μ. από βορρά προς νότο και 28,20 μ. από ανατολή προς δύση. Πρόκειται για μεγάλο και σημαντικό μνημείο. Ενα θέατρο βαριάς κατασκευής που δείχνει ότι η πόλη ευημερούσε.
Επίσης δείχνει ότι καταβλήθηκε ιδιαίτερη προσπάθεια ώστε να γίνει αυτό το θέατρο μέρος της δημόσιας ζωής. Είναι κατασκευασμένο από πωρόλιθο όπως και το θέατρο της Μεσσήνης. Αν δεν υπήρχε μεταγενέστερη επέμβαση των Χριστιανών γύρω στον 7ο αι. μ.Χ. οπότε έγινε και η καταστροφή του θεάτρου σε ό,τι ήταν ορατό, θα σώζονταν πολλά». Το θέατρο το χρονολογεί στους ελληνιστικούς χρόνους, στον 3ο αι. π.Χ.
Για την ύπαρξή του υπήρχαν μαρτυρίες περιηγητών από το 1830. Αλλά ήταν δύο λιθόπλινθοι που έκαναν την κ. Αραπογιάννη να πιστεύει ότι εκείνη η θέση έκρυβε κάτι. Ειδικά η γωνία ενός απ’ αυτούς. Οταν έγινε η γεωφυσική έρευνα από τον δρα Λάζαρο Πολυμενάκο, επιβεβαιώθηκαν οι υποψίες της. Βάσει αυτής της εργασίας, του παλιού τοπογραφικού και των επιφανειακών ενδείξεων κατάφερε να εντοπίσει με την ομάδα της το θέατρο. Ο αναλημματικός τοίχος του κοίλου του θεάτρου που φτάνει σε ύψος σχεδόν τα 4 μ. ήταν το πρώτο εύρημα και φέτος η ορχήστρα. Το καλοκαίρι του 2018 «θα πρέπει να ολοκληρωθεί η αφαίρεση της επίχωσης της ορχήστρας και θα αναζητηθεί η σκηνή που πρέπει να είναι μπροστά της. Επίσης, θα αποκαλυφθούν πλήρως η βόρεια και η νότια πάροδος. Φέτος, αποκαλύψαμε τμήμα της νότιας παρόδου αλλά και τμήμα της σκηνοθήκης. Πολύ σημαντικό εύρημα διότι εμφανίστηκαν τρεις σειρές από λίθινες αύλακες όπου κινούνταν οι τροχοί της κινητής σκηνής! Ενα παράλληλο που έχουμε είναι στο θέατρο της αρχαίας Μεσσήνης. Στο θέατρο της Σπάρτης έχουν βρεθεί στοιχεία, αλλά στην περίπτωση της Θουρίας είναι ευδιάκριτα».
Η άλλη ανασκαφή
Υπάρχει όμως και η ανασκαφή της αρχαίας Θουρίας στη θέση «Παναγίτσα» που έχει διακοπεί εξαιτίας κατολίσθησης των βράχων στο ανατολικό πρανές του χώρου. «Πρέπει να ληφθούν κάποια μέτρα σταθεροποίησης των βράχων. Η Περιφέρεια Πελοποννήσου μάς βοήθησε οικονομικά, ώστε να μπορέσουμε να συνεχίσουμε». Ο χώρος του Ασκληπιείου βέβαια είναι ολοκληρωμένος και μπορεί άνετα να γίνει οργανωμένος. Οσοι θέλουν να τον επισκεφθούν φτάνουν ώς εκεί, έχουν γίνει άλλωστε κάποια έργα ανάδειξης. «Οτι αποκαλύφθηκε ένα μνημείο σε τόσο καλή κατάσταση είναι αφάνταστη χαρά», λέει για το αρχαίο θέατρο, αποφεύγοντας να δεσμευθεί για τη διάρκεια της ανασκαφής. «Τώρα γίνεται λεπτομερής αποτύπωση των αρχαιοτήτων που αποκαλύπτονται και συμπληρώνεται το παζλ. Θα ακολουθήσει μελέτη στερέωσης και αναστήλωσης για την ανάδειξη του χώρου». Η αρχαιολογία έχει τους δικούς της χρόνους και κανείς δεν πρέπει να τους πιέζει. Θέλει όμως και στηρίγματα. Χρηματοδότες από την έναρξη των ανασκαφών είναι το Ιδρυμα Καρέλια, ο Αχιλλέας Κωνσταντακόπουλος, ο δήμος, η Περιφέρεια Πελοποννήσου. Με τη συνεργασία της αρμόδιας Εφορείας, του ΥΠΠΟΑ και τη στήριξη της Αρχαιολογικής Εταιρείας. 
https://ellas2.wordpress.com/

ΛΙΛΙΘ : Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΑ

Λίλιθ: Η Γυναίκα πριν από την Εύα

Η προέλευση της Λίλιθ χάνεται στο χρόνο πριν από το χρόνο. Αναδύθηκε από το χάος. Είναι η πρωταρχική θηλυκή ενέργεια που διαχωρίζεται από τον Αδάμ και την Εύα, εκφράζοντας κάποιες βασικές ασυνείδητες όψεις της θηλυκής Ύπαρξης.

Αν ακολουθήσουμε τα μυθολογικά ίχνη αυτών των θεοτήτων πίσω στο παρελθόν, προκειμένου να κατανοήσουμε την πηγή της σκοτεινιάς τους, όχι μόνο θα ανακαλύψουμε πως υπήρξε μια μεγάλη αλλαγή της εικόνας του θηλυκού στο συλλογικό ασυνείδητο, αλλά θα καταλάβουμε και ποια είναι η πηγή αυτού του υπόγειου ρεύματος ανησυχίας που χρειάζεται να καταπραϋνθεί και να θεραπευτεί στην προσωπική μας ζωή.

Η Λίλιθ πρωτοπαρουσιάζεται στη σουμεριακή μυθολογία πριν από 5.000 χρόνια. Είναι η υπηρέτρια της Ινάννα, της βασίλισσας του Ουρανού και η δουλειά της είναι να μαζεύει άντρες από τους αγρούς για τις ιερές τελετές. Σε μια άλλη σουμεριακή ιστορία η Λίλιθ ζει στο ιερό δέντρο χουλούπου, το οποίο φύτεψε η Ινάννα στον ιερό της κήπο. Εκεί συνοδευόταν από το φίδι που δεν μπορεί να γητευτεί, το άγριο πουλί Άντζου και τα μικρά του. Αυτά τα πλάσματα είναι τμήματα της αδάμαστης φύσης της Λίλιθ και κατέχουν γνώση που πρέπει να μεταφέρουν στην Ινάννα. Αλλά η Ινάννα δεν είναι έτοιμη να δεχτεί τη γνώση κι έτσι καλεί τον αδελφό της Γκιλγκαμές να κόψει το δέντρο. Το φίδι σκοτώνεται, το πουλί πετά μακριά με τα μικρά του και η Λίλιθ φεύγει για την ερημιά.

Σε αυτή τη δεύτερη ιστορία ίσως βρίσκεται και το θεμέλιο του πλέον γνωστού εβραϊκού μύθου, της Λίλιθ ως πρώτης συζύγου του Αδάμ. Σύμφωνα με μια εκδοχή του μύθου ο Γιαχβέ δημιουργεί τον Αδάμ και τη Λίλιθ από τη γη. Για τον Αδάμ χρησιμοποίησε καθαρό χώμα, ενώ για τη Λίλιθ ακάθαρτο. Αυτός ήταν ο λόγος για τον οποίο ο Αδάμ ζήτησε από τη Λίλιθ πλήρη υποταγή. Εκείνη, διεκδικώντας την ισότητα έφυγε για την Ερυθρά Θάλασσα, σε μια ισόβια εξορία. Εκεί ζευγάρωσε με δαιμονικά πνεύματα και γέννησε δαίμονες. Ο Γιαχβέ προσπαθεί για άλλη μια φορά να πλάσει ένα σύντροφο για τον Αδάμ. Τούτη τη φορά παίρνει το ένα του πλευρό και το μεταμορφώνει σε Εύα. Η Εύα είναι πλέον δημιούργημα από τον Αδάμ και όχι ανεξάρτητη σαν τη Λίλιθ. Ο μύθος, αναμφίβολα πατριαρχικός κατά τον Μιρτσέα Ελιάντε (Mircea Eliade), αναφέρει πως εξαιτίας της απόρριψής της από τον Αδάμ η Λίλιθ επιστρέφει τις νύχτες για να πάρει την εκδίκησή της.

Μια άλλη θηλυκή μορφή της εβραϊκής μυθολογίας που έχει τις ρίζες της στη Λίλιθ είναι η Σεκινά, η Αγαπημένη του Θεού, γνωστή ως Σοφία από τους Γνωστικούς Χριστιανούς. Αντιπροσωπεύει την αρχή της σοφίας, μια θηλυκή όψη της θεότητας, που αργότερα οι Χριστιανοί την αποκάλεσαν Άγιο Πνεύμα. Η Λίλιθ είναι η «κατώτερη» όψη της Σεκινά, η ρίζα του δέντρου που αναζητά τις θρεπτικές ουσίες μέσα στο χώμα προκειμένου τα κλαδιά της Σοφίας να αγγίξουν τον Ουρανό και να φέρουν καρπούς. Αργότερα, η Ιουδαιοχριστιανική θρησκεία εξύψωσε την αρσενική πλευρά της θεότητας, στερώντας την πνευματικότητα από την ύλη και την απτή, αισθητή πραγματικότητα. Με αυτόν τον τρόπο η «κατώτερη» Σεκινά έγινε ακάθαρτη, ανίερη. Οι Ιουδαίοι, εξαιτίας της περιπλάνησής τους στη Σουμερία και τη Βαβυλωνία, γνώριζαν τις θεότητες Ινάννα και Αστάρτη. Αυτές οι θεές λατρεύονταν ως ενσωματώσεις της αγάπης σε μια τελετουργία ιερού γάμου μεταξύ των ιερειών και των βασιλέων. Σε αυτούς τους πολιτισμούς, όπως και στον Κελτικό, η θεά ήταν εκείνη που έδινε στο βασιλιά τη δύναμή του μέσω της αγάπης της. Ωστόσο, η πολιτισμική μετάβαση σε αρσενικούς θεούς μετέτρεψε αυτές τις τελετουργίες αγάπης σε ανόσια και βλάσφημα τυπικά. Παρόλα αυτά ο απόηχος του ιερού γάμου φτάνει ακόμη και στη Βίβλο, μέσω του Άσματος Ασμάτων του βασιλέως Σολομώντος.

Οι Τρεις Λίλιθ

Όσον αφορά την αστρολογία υπάρχουν τρεις Λίλιθ και χρειάζονται τρεις διαφορετικές αστρολογικές εφημερίδες για να τις βρει κανείς. Υπάρχει ο αστεροειδής Λίλιθ, που περιπλανιέται στη ζώνη των αστεροειδών, ανάμεσα στον Άρη και το Δία, η αμφισβητούμενη Σκοτεινή Σελήνη Λίλιθ και η Μαύρη Σελήνη Λίλιθ, ένα αφηρημένο, γεωμετρικό σημείο στο διάστημα.

Ο Αστεροειδής Λίλιθ

Ο αστεροειδής #1181 φέρει το όνομα Λίλιθ και κάνει μια πλήρη περιφορά γύρω από τον Ήλιο κάθε τέσσερα χρόνια περίπου. Γενικά, όλοι οι αστεροειδείς με θηλυκά ονόματα αντιπροσωπεύουν όψεις της θηλυκής θεότητας και η Λίλιθ είναι μία από τις αρχαιότερες. Σε ό,τι αφορά στην ερμηνεία, ο αστεροειδής αντιπροσωπεύει τις δαιμονοποιημένες όψεις του θηλυκού. Στην πραγματικότητα όλες αυτές οι απόψεις δεν είναι παρά προβολές μιας μακράς πολιτισμικής επεξεργασίας της πατριαρχικής κοινωνίας, που εκτιμά τις θηλυκές όψεις ως επικίνδυνες και ντροπιαστικές. Έτσι, η ισχυρή θέση του αστεροειδούς στο γενέθλιο χάρτη είναι πιθανό να δείχνει ένα πρόσωπο που δεν ταιριάζει στο πολιτιστικό στερεότυπο, που δεν θέλει να συμβιβάζεται με τις κοινωνικές προσδοκίες με αποτέλεσμα να υφίσταται κάποιο είδος εξορίας από την κοινότητα.

Στο κλασικό βιβλίο «Οι Θεές Αστεροειδείς» (Asteroid Coddesses), η Λίλιθ περιγράφεται με τις έννοιες της εσωτερικής μανίας και της προσβολής. Θέτει τον εαυτό της εκτός και πετά μακριά, στην εξορία. Είναι εντελώς ανεξάρτητη και αρνείται να υποταχθεί στην εξουσία κάποιου άλλου. Δεν συμβιβάζει τις πεποιθήσεις της. Μας ζητά να την αντιμετωπίζουμε κατά πρόσωπο και με όρους ισότητας.

Η Σκοτεινή Σελήνη Λίλιθ

Ορισμένοι λένε πως είναι μια δεύτερη Σελήνη που κυκλώνει τη Γη, μια μυστηριώδης σκοτεινή Σελήνη που φαίνεται σπάνια στον ουρανό όταν βρίσκεται αντίθετα στον Ήλιο, ή όταν η σκοτεινή σιλουέτα της περνά μπροστά από τον Ήλιο. Αν και η ύπαρξή της δεν έχει επαληθευτεί, οι αστρονόμοι που ισχυρίζονται ότι την είδαν, αναφέρουν πως έχει το 1/3 του μεγέθους της Σελήνης και ότι βρίσκεται τρεις φορές μακρύτερα από ό,τι η Σελήνη. Χρειάζεται 119 ημέρες για να κάνει μια πλήρη περιφορά γύρω από τη Γη, διασχίζοντας ανά δέκα περίπου ημέρες και ένα σημείο του Ζωδιακού. Παρόλο που υποτίθεται ότι την παρατήρησαν ήδη από το 1618, χρειάστηκαν ακριβώς τρεις αιώνες για να μελετηθεί αστρολογικά από τον αστρολόγο Σεφάριαλ (Sefarial).

Σαν σύννεφο σκόνης η Σκοτεινή Σελήνη Λίλιθ απορροφά το φως στον εαυτό της, εντελώς διαφορετικά από ό,τι ο γνωστός μας δορυφόρος. Ενώ η Σελήνη αντιπροσωπεύει τα προσωπικά, υποκειμενικά συναισθήματα, η Σκοτεινή Σελήνη αντιπροσωπεύει ένα απρόσωπο, πρωταρχικό δημιουργικό ένστικτο που αναζητά την ταυτότητά του πέρα από φυσικά και συγκινησιακά βασίλεια. Σύμφωνα με την έρευνα του Ντέλφιν Τζέι (Delphine Jay), ενός άλλου αστρολόγου που ασχολήθηκε με τη Λίλιθ, το αποτέλεσμα της επίδρασης της Σκοτεινής Σελήνης Λίλιθ είναι εντελώς απρόσωπο. Όταν εκφράζεται με τρόπο εγωκεντρικό, μπορεί να είναι εντελώς αρνητική. Όταν, όμως, το συγκινησιακό της περιεχόμενο μεταφέρεται σε ανώτερα κέντρα, τότε διεγείρει τη δημιουργική, τη νοητική, την αισθητική, ακόμη και την πνευματική έκφραση. Συμβολίζει την αυστηρά αντικειμενική προσέγγιση των πραγμάτων και κάτι τέτοιο οδηγεί έξω και πέρα από τα συμβατικά εθιμικά όρια, σε περιοχές όπου είναι δυνατόν να εξερευνήσουμε την πνευματική μας κληρονομιά.

Η Μαύρη Σελήνη Λίλιθ

Η λεπτότερη και πλέον ενδιαφέρουσα από τις τρεις Λίλιθ είναι η Μαύρη Σελήνη. Δεν πρόκειται για κάποιο φυσικό σώμα, αλλά για ένα αφηρημένο γεωμετρικό σώμα στον ουρανό. Εξαιτίας της ελλειπτικής της τροχιάς η Σελήνη έχει δύο κέντρα. Η Γη είναι το ένα και η Μαύρη Σελήνη Λίλιθ είναι το άλλο. Τούτο το σημείο μπορούμε να το περιγράφουμε και ως απόγειο της τροχιάς της Σελήνης, δηλαδή το πλέον απομακρυσμένο σημείο της Σελήνης από τη Γη.

Το βαρυτικό κέντρο του συστήματος Γη-Σελήνη βρίσκεται μέσα στη Γη. Ως τμήμα του συστήματος Γη-Σελήνη, η Μαύρη Σελήνη είναι ένα σημείο ή μία ενεργειακή δίνη δεμένη με το κέντρο της Γης. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο η Λίλιθ είναι ένας δίδυμος ενεργειακός πυρήνας της Γης, μια βαθιά κρυμμένη πύρινη καρδιά, που τρέφει και συντηρεί τα σώματά μας και το σώμα της Γης. Η δημιουργική ζωτικότητα του Ήλιου δίνει ζωή στη Γη και ανεφοδιάζει αυτόν τον εσωτερικό πύρινο πυρήνα.

Ως κεντρικό σημείο της τροχιάς της Σελήνης, η Μαύρη Σελήνη Λίλιθ λειτουργεί σε σχέση με το σύστημα Γη-Σελήνη και με τον Ήλιο. Ως δεύτερο σημείο αναφοράς δίνει μια αίσθηση ρυθμού στη Γη, εξυψώνοντας τη δυναμική των σχέσεων πέρα από τις προσωπικές ενέργειες της Σελήνης σε πιο λεπτές διαστάσεις, ουσιαστικές για τη ζωή μας. Καθώς μάλιστα αντιπροσωπεύει το κοντινότερο σημείο της τροχιάς της Σελήνης ως προς τον Ήλιο, είναι και σημείο αναφοράς για την προσωπική μας ζωή, που μας φέρνει σε επαφή με την ουσία της Γης και τις εσωτερικές δυνάμεις της, οι οποίες τροφοδοτούνται από τον Ήλιο. Πρόκειται για εκείνο το είδος της συγκινησιακής διάνοιας που αντλεί την πληροφορία της από το ένστικτο. Ωστόσο, αφού ο πολιτισμός μας έχει χάσει -ή μάλλον απορρίψει- αυτό το είδος φυσικής σοφίας, είναι πολύ δύσκολο να το δεχθούμε και να το εμπιστευτούμε. Οι σχέσεις που φέρουν τη σφραγίδα της Λίλιθ είναι συναντήσεις ψυχής προς ψυχή και οδηγούν σε ένα βαθύτερο κέντρο, εκεί όπου η προσωπική και η απρόσωπη εμπειρία συγχωνεύονται.

Η Τριπλή Θεά Λίλιθ

Οι τρεις Λίλιθ μαζί αντικατοπτρίζουν την τριπλή θεότητα, παρούσα σε όλες σχεδόν τις μυθολογίες του κόσμου. Ουσιαστικά ταντρική, η Λίλιθ μετουσιώνει την ενέργεια, οδηγώντας τη σε ανώτερα επίπεδα. Η απρόσωπη ενέργειά της ανοίγει διάφανα πεδία του νου, ασυννέφιαστα από τους περιορισμούς και το βάρος της συλλογικής κρίσης. Οι τρεις όψεις δονούνται σε διαφορετικές συχνότητες δημιουργώντας ένα είδος κλίμακας. Αυτή η κλίμακα είναι που ανοίγει κανάλια εξαγνισμού και πνευματοποίησης του συγκινησιακού φορέα της ανθρωπότητας. Η Σκοτεινή Σελήνη έχει την ταχύτερη τροχιά, σαν τα σύννεφα που περνούν μπροστά από το πρόσωπο του Ήλιου. Αντιπροσωπεύει τις ατομικοποιημένες επιθυμίες της ψυχής, στις οποίες αρνούμαστε την ικανοποίηση. Ο αστεροειδής Λίλιθ συμβολίζει τα απωθημένα στοιχεία του ατομικού ασυνείδητου και συνδέεται συχνά με τη σεξουαλικότητα, το θυμό και τη διαμαρτυρία. Η Μαύρη Σελήνη είναι μια ενεργειακή δίνη που σκίζει τα πέπλα της πλάνης με το ξίφος της αλήθειας. Ο τροχιακός της κύκλος των οκτώ ετών και 10 μηνών συσχετίζεται με τους κομβικούς κύκλους της Σελήνης και έχει παρόμοια καρμικά αποτελέσματα.

Η αστρομυθολόγος Δήμητρα Τζορτζ (Dimitra Tzortz) υποθέτει πως αν και κάθε Λίλιθ εμπεριέχει το συνολικό συμβολικό μήνυμα του αρχέτυπου, εντούτοις η κάθε μία ξεχωριστά απεικονίζει διαφορετικές φάσεις της μυθολογίας του. Έτσι, «ο κύκλος της εμπειρίας της Λίλιθ, αναπτύσσεται με τη Σκοτεινή Σελήνη Λίλιθ και ολοκληρώνεται με τη Μαύρη Σελήνη Λίλιθ».

Η Τέταρτη Λίλιθ

Υπάρχει και Τέταρτη Λίλιθ. Είναι αρκετοί εκείνοι που πιστεύουν ότι η Τέταρτη Λίλιθ είναι το άστρο Αλγκόλ, στον αστερισμό του Περσέα. Άστρο με αρκετά κακή φήμη. Ο Αλγκόλ θεωρείται το Μάτι ή η Κεφαλή της Μέδουσας, εκείνης που έχει την ικανότητα να απολιθώνει. Πρόκειται για μια εξίσου απωθημένη και καταπιεσμένη θηλυκή όψη, η οποία διεκδικεί το μερίδιό της στη δημιουργική διαδικασία. Τo μάτι της Μέδουσας παρατηρεί «με μια αντικειμενικότητα ισοδύναμη με αυτή της Φύσης. Σπρώχνει την ψυχή να δει την γυμνή αλήθεια, τη μία πραγματικότητα πίσω από τις μυριάδες μορφές, τις πλάνες και τις άμυνές μας». Μια τέτοια αλήθεια απολιθώνει τον ορθολογικό νου, με τον ίδιο τρόπο που τον απολιθώνουν τα κόαν του Ζεν και επιτρέπουν τη διείσδυση των ανώτερων αληθειών.

Οι εβραίοι παρατηρητές των άστρων γνωρίζουν τον Αλγκόλ ως Λίλιθ και δεν είναι απίθανο τελικά η Τέταρτη Λίλιθ να υφίσταται. Ποια είναι η διάστασή της, όμως; Ίσως η διάσταση της Τέταρτης Λίλιθ να είναι κυρίαρχα κοσμική. Καθώς τα άστρα αντανακλώνται στην ανθρώπινη μυθολογία, φέρνει τις επιδράσεις της στα γήινα δρώμενα, χωρίς όμως να αποποιείται τον κοσμικό της ρόλο. Ο κοσμικός της ρόλος είναι η ευλογία του θηλυκού στοιχείου μέσα στο δημιουργικό σύμπαν. Βρισκόμαστε μπροστά σε μια μεγάλη κοινωνική αλλαγή, στα πλαίσια της οποίας το θηλυκό στοιχείο αναπροσδιορίζει το ρόλο του και σιγά-σιγά βρίσκει τον εαυτό του σε μια ανώτερη κλίμακα από εκείνη την οποία κατείχε στις αρχαίες μητριαρχικές κοινωνίες. Η τελική έκβαση αυτής της αλλαγής θα επιτρέψει ένα χαμόγελο της σκοτεινής θεάς.

Επίλογος 

Μακρινός απόηχος του παρελθόντος, η Λίλιθ είναι μία από τις σκοτεινές θεές, σαν την Περσεφόνη του χειμώνα, την σκοτεινή Εκάτη, την μαύρη μητέρα Κάλι, την Ανδρομέδα στον μύθο του Περσέα, την Ελένη της Τροίας, την Βεατρίκη στη «Θεία Κωμωδία», την Δουλτσινέα στον Δον Κιχότη κ.λπ.

Φτάνοντας στο σήμερα η Λίλιθ έχει σταδιακά μετουσιωθεί από πλάσμα δαιμονικό σε σύμβολο θηλυκότητας, όπου ως αυθεντικό θηλυκό ίνδαλμα απαρνείται ακόμα και τον κήπο της Εδέμ για χάρη της ελευθερίας και της ανεξαρτησίας της. Η δαιμονική πλευρά της απορρίπτεται και βιώνεται ως Θεότητα-Προστάτιδα της σκοτεινής γυναικείας πλευράς αλλά και του γυναικείου ερωτισμού.

Ο ψυχολόγος Καρλ Γκ. Γιουνγκ (C.G. Jung) αποδίδει στη Λίλιθ αρχετυπική μορφή που έχει τις ρίζες της στο συλλογικό ασυνείδητο και εμφανίζεται με θηλυκή μορφή ως Άνιμα (Anima) «εσωτερική θηλυκή προσωπικότητα», αν το άτομο είναι άνδρας, ή με αρσενική μορφή ως Άνιμους (Animus) «εσωτερική αρσενική προσωπικότητα», αν το άτομο είναι γυναίκα.

Ως Άνιμα, λοιπόν, αναφέρει ο Καρλ Γιουνγκ πως είναι «η συνάντηση με την εικόνα της ψυχής, το συμπληρωματικό, αντίθετο τμήμα της ψυχής που εκφράζει τόσο την προσωπική σχέση μας με την ίδια την ψυχή όσο και την ατομική ανθρώπινη εμπειρία του αντίθετου φύλου. Παριστάνει την εικόνα του άλλου φύλλου που φέρουμε μέσα μας σαν άτομα και σαν μονάδες. Είναι ο φυσικός δείκτης της εσωτερικής ψυχολογικής κατάστασής μας και όποιος αναζητά την αυτογνωσία χρειάζεται να της δώσει την κατάλληλη προσοχή».

Η Λίλιθ αναδύεται από τα σκοτεινά βάθη του συλλογικού ασυνείδητου για να ανακτήσει τη θέση της και αυτού του είδους η κατανόηση της ψυχής διαφοροποιεί και την συνειδητή μας στάση. Το αποτέλεσμα είναι ένας καταπληκτικός εμπλουτισμός των περιεχομένων της συνείδησης και μια διεύρυνση της προσωπικότητας και της αυτογνωσίας.

Βιβλιογραφία

Barbara Koltuv, Λίλιθ η Σκοτεινή Θηλυκή Αρχή, Ιάμβλιχος 1991.
Sylvia Brinton Perrera, Κάθοδος στη Θεά, Ιάμβλιχος 2013.
Jolande Jacobi, Βασικές Αρχές της Ψυχολογίας του C.G. Jung, Ιάμβλιχος 2005.
Demetra George, Asteroid Coddesses, ACS Publications 1986.
Susan Griffin, Unremembered Country, Copper Canyon Press 1987.
Diane Wolkstein et al, Inanna: Queen of Heaven and Earth, N.Y. Harper 1983.


Πηγή 

http://conspiracyfeeds.blogspot.gr/

Ελλάνια Διάνθη:

Το χωριό της Μαγνησίας που φημίζεται για το καλό φαγητό με θέα τον Βόλο

  Το χωριό της Μαγνησίας που φημίζεται για το καλό φαγητό με θέα τον Βόλο Δημοσιεύθηκε  18/05/2024 21:30 Τροποποιήθηκε  21:38 Η Άλλη Μεριά ε...