Δευτέρα 27 Φεβρουαρίου 2017

ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ ΚΟΥΚΛΕΣ: Ο ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΤΗΣ ΠΡΟΩΡΗΣ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΚΟΡΙΤΣΙΩΝ


Επικίνδυνες κούκλες; Ο κινδύνος της πρόωρης σεξουαλικοποίησης των κοριτσιών

Τα προϊόντα που έχουν σχεδιαστεί για παιδιά, όπως είναι τα παιχνίδια, είναι μια μεγάλη βιομηχανία και επηρεάζουν την ανάπτυξη των παιδιών με διάφορους τρόπους. Για παράδειγμα, προτείνουν στα μικρά παιδιά που δεν έχουν εμπειρίες ένα ορισμένο στυλ ζωής και αποτελούν πολιτισμικά πρότυπα. Πάρα πολλά παιδικά προϊόντα, όπως κούκλες, ρούχα και καλλυντικά που διατίθενται στα μικρά κορίτσια είναι μικρογραφίες των μεγάλων και αναπαριστούν εικόνες σέξι και σεξουαλικοποιημένων προσώπων χωρίς τελικά να λαμβάνεται υπόψη η ηλικιακή καταλληλότητα κάποιων αντικειμένων, συνηθειών και εξαρτημάτων.     Της Δήμητρας Κογκίδου

Τα προϊόντα αυτά δεν προβάλλουν υγιή μηνύματα και πρότυπα για την εξωτερική εμφάνιση και τη σεξουαλικότητα, δεν προσφέρουν ένα υγιές πρότυπο αυτοεκτίμησης, σεβασμού, αποδοχής και αγάπης του σώματος, ούτε προστατεύουν την παιδική ηλικία καθώς δεν δίνουν την ευκαιρία στα κορίτσια να ζήσουν ως κορίτσια έξω από καταναλωτικά πρότυπα.
Πάρα πολλοί γονείς και ψυχολόγοι έχουν από καιρό εκφράσει την ανησυχία του για το φαινόμενο αυτό καθώς με τα ιδιαίτερα σεξουαλικοποιημένα προϊόντα, όπως ορισμένα  παιχνίδια, το μάρκετινγκ εκμεταλλεύεται τη φυσική τάση των παιδιών να μιμηθούν τα μεγαλύτερα παιδιά που έχουν ήδη μιμηθεί τα ενήλικα άτομα. Οι υπεύθυνοι του μάρκετινγκ υποστηρίζουν ότι σήμερα τα παιδιά μεγαλώνουν νωρίτερα και ότι όταν απευθύνονται σε παιδιά έως 6 ετών είναι σαν να απευθύνονται σε παιδιά 13 και όταν απευθύνονται σε παιδιά  13 ετών είναι σαν να είναι 20.

Η τακτική αυτή έχει ως αποτέλεσμα τα παιδιά να αποκτούν αντικείμενα που τα παγιδεύουν σε μια υποτιθέμενη ωριμότητα, αλλά στην πραγματικότητα η κρίση τους, η γνωστική και η συναισθηματική τους ανάπτυξη δεν συμβαδίζει με αυτήν. Είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό  ότι κούκλες που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για παιδιά 4 – 8 ετών να  συνδέονται τόσο πολύ με μια αντικειμενοποιημένη σεξουαλικότητα των ενηλίκων. Τα κορίτσια μαθαίνουν ότι πρέπει να επιδιώξουν αυτό το τέλειο πρότυπο ομορφιάς, ότι η ομορφιά είναι βασικό συστατικό της γυναικείας ταυτότητας και πρέπει να την κυνηγούν. Γενικά, τα “κοριτσίστικα” παιχνίδια αυτού του τύπου επηρεάζουν αρνητικά την αυτοεικόνα των κοριτσιών,  την αυτοεκτίμησή τους και τις μελλοντικές προοπτικές τους στην προσωπική και στην επαγγελματική ζωή.
Για παράδειγμα, υπάρχει σήμερα στις πετυχημένες κούκλες, όπως η Monster High ή η Lalaloopsy μια υπερβολή στο σχεδιασμό που μάλλον ξεκίνησε με την κούκλα Bratz, είναι πιο στυλιζαρισμένες σε σχέση με προηγούμενες δεκαετίες, με μεγάλα μάτια, σαρκώδη χείλη, ψηλά πόδια. Οι κούκλες Bratz που είναι ντυμένες με σεξουαλικοποιημένα είδη ένδυσης, όπως μίνι φούστα, δικτυωτό καλσόν και μποά από φτερά, είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς στα κορίτσια και ενδιαφέρονται για τη μόδα, τη μουσική, τα αγόρια και την εικόνα  τους. Προωθούνται στην αγορά με μπικίνι, ή κάνουν για ένα ζεστό μπάνιο, ή αναμιγνύουν ποτά, ή στέκονται στις σανίδες του σερφ έτοιμες για δράση. Οι κούκλες Monster Highθυμίζουν δημοφιλείς ιστορίες με τέρατα και έχουν σχετικά ονόματα, έχουν απίστευτα μακριά πόδια που προβάλλονται από κοντές φούστες, οι αναλογίες του σώματός τους είναι πιο ρεαλιστικές από αυτές της Barbie ή της Bratz, αλλά εξακολουθούν να είναι απίστευτα λεπτές, με πολύ λεπτή μέση και στήθος που προβάλλεται έντονα.

Να μη ξεχνάμε και την παγκοσμίου φήμης Barbie που είναι ένα πρότυπο ομορφιάς με αναλογίες σώματος που είναι αδύνατον να υπάρξουν στην πραγματική ζωή. Το σώμα της Barbie είναι αφύσικο και εξωπραγματικό, με την έννοια ότι δεν είναι συμβατό με το σωματότυπο μιας γυναίκας καθώς είναι ψηλότερη, έχει μακρύτερο λαιμό, μεγαλύτερη περιφέρεια στήθους, λεπτότερη μέση και λιγότερο σωματικό λίπος που ενδεχόμενα την οδηγεί να μην έχει εμμηνόρροια. Παρόλα αυτά η Barbie αποτελεί ένα κοινωνικά αποδεκτό και επιθυμητό πρότυπο ομορφιάς και παρά την αυξανόμενη ανησυχία για τα μηνύματα που μεταφέρουν αυτού του τύπου οι κούκλες στα παιδιά, οι πωλήσεις δεν φαίνεται να επηρεάζονται. Επιπλέον, με τη πληθώρα ρούχων, κοσμημάτων και αξεσουάρ που έχει θεωρείται ως καπιταλιστικό καταναλωτικό πρότυπο.
Στη δεκαετία του ’40 και του ’50, οι κούκλες ήταν λίγο πιο γλυκιές και ίσως πιο “φυσικές”. Πάρα πολλά δημοφιλή παιχνίδια για κορίτσια που υπήρχαν από τη δεκαετία του 70 έχουν υποστεί με τα χρόνια αλλαγές και κυρίως έχει αλλάξει η εμφάνιση των γυναικείων χαρακτήρων  και έγιναν πιο σέξι, ροζ και λαμπερές δίνοντας το μήνυμα ότι η εμφάνιση μετράει. Παλαιότερα οι γυναικείες αυτές φιγούρες ήταν πιο αθώες και με σωματότυπο πιο κοντά στο φυσιολογικό, ενώ τώρα είναι πιο αδύνατες, με μακρύτερα πόδια και περισσότερο make-up. Από την αλλαγή αυτή δεν ξέφυγαν και τα ζωάκια. Για παράδειγμα, το δημοφιλές My Little Pony – που πίσω στην δεκαετία του ογδόντα έμοιαζε περισσότερο με άλογο, τώρα έχει μακριά και λεπτά πόδια, μεγάλα μάτια με μακριές ψεύτικες βλεφαρίδες και μια μακριά, κυματιστή χαίτη.

Πάντως, προϊόντα τύπου κούκλες Bratz ή σέξι εσώρουχα για τα κορίτσια κάτω των 10 ετών δίνουν το μήνυμα στα κορίτσια ότι “το σεξ είναι δύναμη, είναι εμπόρευμα”. Πολλοί επιστήμονες υποστηρίζουν ότι οι υπεύθυνοι του μάρκετινγκ χρησιμοποιούν την τακτική με τα σεξουαλικοποιημένα προϊόντα για παιδιά ως έναν τρόπο για να διευρύνουν τη ζήτηση. Επίσης, ανταποκρίνονται στην επιθυμία των κοριτσιών να δείχνουν σέξι, λογική που προωθείται από την ποπ κουλτούρα και μάλιστα θεωρείται μεγαλύτερης αξίας από την εξυπνάδα. Δεν υπάρχουν πολλά μοντέλα ρόλων μεταξύ των εφήβων και ορισμένα περιοδικά προωθούν σέξι εικόνες και στη συνέχεια ενθαρρύνουν τα κορίτσια να αγοράσουν το μακιγιάζ και τα ρούχα για να μοιάζουν με τα μοντέλα αυτά και τις διασημότητες.

Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή καθώς τα τελευταία χρόνια το φαινόμενο της σεξουαλικοποίησης των κοριτσιών γίνεται όλο και πιο έντονο, τόσο στα παιχνίδια –ηλεκτρονικά και μη -όσο και στις παιδικές εκπομπές και στα παιδικά ρούχα (σεξουαλικοποιημένοι χαρακτήρες, υπερβολικά θηλυκή μόδα, μακιγιάζ σε πολύ μικρές ηλικίες, εξαιρετικά περιποιημένα μαλλιά, μανικιούρ, τακούνια, σέξι ρούχα σύμφωνα με τις επιταγές της μόδας, υπερβολικά λεπτό σώμα με έντονες καμπύλες, επίμονη ενασχόληση με την εικόνα σώματος, αναπαραστάσεις των κοριτσιών ως “μικρές κυρίες” κ.ά.). Τα κοινωνικά μηνύματα που συμβάλλουν στην σεξουαλικοποίηση των κοριτσιών προέρχονται όχι μόνο από τα ΜΜΕ και τη βιομηχανία της μόδας, των παιχνιδιών και της ψυχαγωγίας, αλλά και μέσω των διαπροσωπικών σχέσεων που αναπτύσσουν τα κορίτσια (π.χ., με γονείς, εκπαιδευτικούς,  συμμαθητές/τριες  κ.ά).

Στο πεδίο της Ψυχολογίας υπάρχουν πολλές θεωρίες που ερμηνεύουν πώς η σεξουαλικοποίηση των κοριτσιών (και των γυναικών) μπορεί να επηρεάσει την ευημερία τους. Πάρα πολλά δεδομένα τεκμηριώνουν ότι σεξουαλικοποίηση έχει αρνητικές επιπτώσεις σε ένα ευρύ φάσμα τομέων, συμπεριλαμβανομένης της γνωστικής λειτουργίας, της σωματικής και ψυχικής υγείας, της σεξουαλικότητας και των στάσεων και αντιλήψεων. Αν και οι περισσότερες από αυτές τις μελέτες έχουν διεξαχθεί με κορίτσια στα τέλη της εφηβείας, τα ευρήματα είναι πολύ πιθανόν ότι γενικεύονται και σε νεότερες εφήβους και κορίτσια- και μάλιστα εκεί οι επιπτώσεις πρέπει να είναι ακόμη πιο έντονες επειδή η ταυτότητα είναι πολύ περισσότερο ακόμα υπό διαμόρφωση.

Το φαινόμενο αυτό μπορεί να αποβεί επικίνδυνο για την ψυχική υγεία καθώς και για την προώθηση ενός υγιούς κοινωνικού προτύπου για τα κορίτσια, αλλά δυστυχώς προωθείται από  τη βιομηχανία της ψυχαγωγίας, της μόδας και των παιχνιδιών. Πολλές μεγάλες επιστημονικές ενώσεις, όπως η  Αμερικανική Ενωση Ψυχολόγων (APA) προειδοποιούν και έχουν αναλάβει εκστρατείες ενημέρωσης για τις επιπτώσεις που έχει να ενθαρρύνονται τα μικρά κορίτσια να υιοθετούν συμπεριφορές που δε είναι συμβατές με την ηλικία τους και τα θέτουν σε έναν πρόωρο σεξουαλικό ρόλο, γεγονός που μπορεί να συμβάλλει στη δημιουργία προβλημάτων αυτοεικόνας, αυτοπεποίθησης, στην ανάπτυξη κατάθλιψης και διαταραχών πρόσληψης τροφής. Το προβαλλόμενο ανέφικτο πρότυπο ομορφιάς που δίνει ως μήνυμα η κούκλα Barbie μπορεί να έχει καταστροφικές συνέπειες για τα νεαρά κορίτσια καθώς μπορεί να  συμβάλει στη δημιουργία νευρικής ανορεξίας.

Το ανησυχητικό είναι ότι η διάγνωση των διαταραχών πρόσληψης τροφής (που συνδέονται άμεσα με τη δυσαρέσκεια για την αυτοεικόνα και την αυτοεκτίμηση) γίνεται σε όλο και μικρότερες ηλικίες κοριτσιών, σύμφωνα με τους ειδικούς στα θέματα αυτά. Πάρα πολλά μικρά κορίτσια αποπειρώνται να κάνουν δίαιτα για να μεταμορφωθούν στα προβαλλόμενα γυναικεία πρότυπα που δε συνάδουν ούτε με την ηλικία τους, ούτε πάντα με την πραγματικότητα.

Σε κοινωνικό επίπεδο, υπάρχει ένα θέμα με το γεγονός ότι τα παιχνίδια – πέρα από το ότι προωθούν ένα συγκεκριμένο πρότυπο ομορφιάς και τα κορίτσια καλούνται να προσαρμοστούν σε αυτό από μικρή ηλικία -τονίζουν στα κορίτσια πόσο σημαντική είναι η εμφάνιση και στρέφουν την προσοχή τους στο να θέτουν ως προτεραιότητα την περιποίησή τους και όχι άλλα χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς τους ή άλλες τους δεξιότητες. Αυτό, επιπρόσθετα συμβάλει στην πρόωρη σεξουαλικοποίησή τους και κατά συνέπεια στην αντικειμενοποίηση των  γυναικών (Αμερικανική Ένωση Ψυχολόγων (APA), Task Force on the Sexualization of Girls).

Η σεξουαλικοποίηση των κοριτσιών μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις σε άλλες ομάδες (π.χ. αγόρια και ενήλικες άνδρες και γυναίκες) και στην κοινωνία ευρύτερα. Η έκθεση σε πολύ περιορισμένα ιδανικά της γυναικείας σεξουαλικής ελκυστικότητας μπορεί να προκαλέσει δυσκολίες σε μερικούς άνδρες να βρουν μια “αποδεκτή” σύντροφο ή να απολαύσουν πλήρως τη συντροφικότητα. Ενήλικες γυναίκες μπορεί να υποφέρουν, προσπαθώντας να προσαρμοσθούν  με όλο και νεαρότερα πρότυπα της ιδανικής γυναικείας ομορφιάς. Στις γενικές κοινωνικές επιπτώσεις της σεξουαλικοποίησης των κοριτσιών μπορεί να ενταχθεί η αύξηση του σεξισμού, ότι λιγότερα κορίτσια ακολουθούν σταδιοδρομίες στον τομέα των φυσικών επιστημών, της τεχνολογίας, της μηχανικής και των μαθηματικών, η αύξηση της σεξουαλικής παρενόχλησης και της σεξουαλικής βίας και η αυξημένη ζήτηση για παιδική πορνογραφία.

*Η Δήμητρα Κογκίδου είναι καθηγήτρια στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης στο ΑΠΘ

 

http://tvxs.gr/news/paideia/epikindynes-koykles-o-kindynos-tis-prooris-seksoyalikopoiisis-ton-koritsion

ΜΕΤΡΟΝ ΚΑΙ ΑΣΤΡΟΝ ΕΙΣ ΔΕΙΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ, ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

Μέτρον και άστρον εις δεινά ελληνικά, θεραπεία ελληνική


Οι συστημικοί αξιωματούχοι της Δύσεως τα έχουν χαμένα. Το Brexit, ο Τραμπ, ο καλπάζων ευρωσκεπτικισμός, ο αντιπαγκοσμιοκρατικός άνεμος τούς πανικόβαλαν. Στο Μόναχο συνήλθε η «Διεθνής Διάσκεψη για την Ασφάλεια».Το εισαγωγικό έγγραφο τιτλοφορείται «Post-Truth, Post-West, Post-Order (Μετά-Αλήθεια, Μετά-Δύση, Μετά-Τάξη;)… Οι ισχυροί, της εικονικής οικονομίας ανησυχούν για την διαγραφόμενη επιστροφή του εθνοκεντρισμού. Το πείραμα μιας «υπερεθνικής»
Ευρώπης έχει συντριβεί. Οδήγησε σε οικονομική γιγάντωση και πολιτική ηγεμονία της ισχυρότερης χώρας, της Γερμανίας. Το Βερολίνο ξυπνά δυσάρεστες μνήμες στους ευρωπαϊκούς λαούς, αλλά ήδη και στις ΗΠΑ.
Τρίζουν τα θεμέλια της Ευρώπης. Οι εκείθεν του Ατλαντικού ειδήσεις για την γερμανική ηγεμονία δεν είναι οι ενθουσιαστικότερες. Το Βερολίνο που είχε προσανατολισθεί αρχικά σε μια, ούτως ή άλλως ανέξοδη διακήρυξη επ΄ ευκαιρία της πανηγυρικής Συνόδου της Ε.Ε στις 25 Μαρτίου στη Ρώμη, για  επανανακάλυψη του χαμένου «κοινωνικού προσώπου» της Ευρώπης, ψάχνεται τώρα για την «Ευρώπη πλειόνων ταχυτήτων».
Η καγκελάριος από το βήμα του Μονάχου, «απετάξατο» το ευρώ και εμνήσθη του μάρκου που «θα είχε ασφαλώς διαφορετική αξία απ΄ ό,τι έχει αυτή τη στιγμή το ευρώ»(sic)!
Τί Grexit και τί παραμύθια, οι Γερμανοί προετοιμάζονται για τεκτονικές αλλαγές στο Ευρωοικοδόμημα όπου θέλουν να κρατήσουν μόνο τους δορυφόρους τους.
Μικρή ανάσα από το Eurogroup. Η απόψυξη της διαπραγμάτευσης συνοδεύεται ωστόσο από δρακόντεια προνομοθέτηση μέτρων για το 2019. Υπόπτως συγκαταβατικός ο μέγας Ιεροεξεταστής του Βερολίνου, την εκλογική του ανάγκη φιλοτιμίαν ποιούμενος. Θέλουν ήρεμα νερά πριν τις εκλογές. Τρέμουν για ένα Grexit που θα ήταν τώρα βαρύτερο γι΄ αυτούς παρά για μας. Παρά ταύτα σχεδιάζουν ποικίλα «exit»…
Υπερατλαντική συνηγορία από τους N.Y.Times (21.2.17) «Σώστε την Ελλάδα, σώζοντας πρώτα την οικονομία της». Και υπόδειξη κοινής λογικής: «Βερολίνο, Ευρωπαίοι, ΔΝΤ πρέπει να δοκιμάσουν μια διαφορετική συνταγή για το ελληνικό ζήτημα με προτεραιότητα την ανάκαμψη της οικονομίας, την μείωση της ανεργίας και την ενδυνάμωση του χρηματοπιστωτικού συστήματος».
Βεβαίως οι αποδέκτες της πρότασης είναι «τυφλοί τα τ΄ ώτα, τον τε νουν, τα τ΄ όμματα» (Οιδίπους Τύραννος, 371).
Οι παγκοσμιοκράτες αδιαφορούν για την εξαφάνιση σοβαρών τομέων της εθνικής παραγωγής. Στην Ελλάδα με την περιώνυμη ΚΑΠ ο πρωτογενής τομέας της γεωργοκτηνοτροφικής παραγωγής κατεστράφη ολοσχερώς. Φτάσαμε, στο μανάβη τα 7 στα 10 είδη να είναι εισαγόμενα, ενώ στον ανθοπώλη  τα 9 στα 10, στον κρεοπώλη και τον ψαρά η πλειονότητα είναι εισαγόμενα.
Ο Daniel Gross – τού Centre for European Studies εντοπίζει την αποτυχία ανάκαμψης μας, στην αδυναμία αύξησης των εξαγωγών μας.
Όσες ευρωπαϊκές και ασιατικές χώρες που προσέφυγαν στο ΔΝΤ ξεπέρασαν την κρίση, το οφείλουν στις αυξημένες εξαγωγές. Αυτές στάθηκαν ο ζωντανός πυλώνας ανάπτυξής τους αφού υποκατέστησαν τη μείωση της ζήτησης λόγω της πάγιας συνταγής περικοπής δημοσίων δαπανών και φοροκαταιγίδας.
Αληθινός και ο  Jeffrey Sachs, τού Columbia. Υπενθυμίζει την τελευταία έκθεση του ΔΝΤ «Η Ελλάδα χρειάζεται σημαντική ελάφρυνση χρέους από τους Ευρωπαίους εταίρους της για να αποκαταστήσει τη διατηρησιμότητα του χρέους της». Και συνεχίζει: «Εχουμε να κάνουμε με μια υπόθεση όπου όλοι γνωρίζουν τι πρέπει να γίνει και αυτό συζητείται παντού, εκτός από τα σαλόνια της ευρωπαϊκής  πολιτικής, με τους καλούς τους τρόπους. Η κυβέρνηση Τσίπρα, έπειτα από μια ταιριαστά φλογερή αρχή στο ζήτημα του χρέους, έχει εδώ και καιρό υιοθετήσει τη γραμμή που επιβάλλουν αυτοί οι καλοί τρόποι. Έτσι αποφεύγει την οργή των πιστωτών, αλλά απέτυχε να βρει διέξοδο από την κρίση». Και καταλήγει: «Η πραγματική πολιτική και ηθική ευθύνη για την παράταση της κρίσης ανήκει συντριπτικά στους πιστωτές, όχι στον καταχρεωμένο και καταρρακωμένο οφειλέτη. Αυτό διδάσκει η ιστορία των χρηματοοικονομικών. Είναι επιτέλους ώρα να τερματιστεί ο πόνος της Ελλάδας, με πρωτοβουλία των πιστωτών» (¨Κ¨ 19.2.17).
Στην Ευρώπη έχουν χαθεί χιλιάδες δισεκατομμυρίων. Αυτά επειδή «απέναντι σε κάθε ανεύθυνο δανειολήπτη στεκόταν ένας ανεύθυνος δανειοδότης»(επισήμανση του Geert Mac,Τι γίνεται αν η Ευρώπη διαλυθεί; σ. 135). Τράπεζες που τζόγαραν με μεγάλα ρίσκα, χωρίς εμπεριστατωμένο προέλεγχο της δανειοληπτικής αξιοπιστίας των οφειλετών. Πάντοτε ο ιδιωτικός τομέας με τη συνενοχή των κυβερνήσεων φόρτωνε το μεγαλύτερο μέρος του προβλήματος στον δημόσιο τομέα.
Ο A. Garapon τού Esprit αναλύει (Le Monde 7/1/17 μετάφρ. Ε. Νιάνιου) την καινούργια διαίρεση της εργασίας, αποτέλεσμα της υποκατάστασης του εδάφους από τις αγορές («αποεδαφοποίηση»). Με αυτήν «μεταφέρεται το επαχθές μέρος της εργασίας στην άλλη άκρη του κόσμου, γίνεται εκείνη αόρατη και εξαρθρώνεται η δυναμική σχέση ανάμεσα σ΄αυτούς που εργάζονται και αυτούς που ευνοούνται».
Οι νεοφιλελεύθεροι ισχυρίζονται ότι έτσι εξαφανίζεται  ο χώρος σύγκρουσης εργοδότη-εργαζομένου!
Όσο για την Αριστερά ο Garapon πιστεύει ότι αυτή θα βρει το δρόμο της μόνο αν προσηλωθεί στην τήρηση της τριάδας: «ισότητα, αλήθεια και κόσμος, προσπαθώντας να τον καταστήσει κατοικήσιμο για όλους».
Βαρύ επιτίμιο, για την πάσα Αριστερά και ιδίως την ελλαδική που δεν μπορεί να απαλλαγεί από τις ιδεοληπτικές προπατορικές της εμμονές. Τώρα ενός εστί χρεία: συναίνεσης, όχι πόλωσης!
Στο ανατολικό μας μέτωπο οι καθημερινές τουρκικές προκλήσεις υπερβαίνουν τα έσχατα όρια ανοχής μας.
Κάποιοι εσχάτως θυμούνται και θυμίζουν την ανάγκη ενός σχεδίου εξόδου από την κρίση «ελληνικής ιδιοκτησίας», σωστά αλλά όφειλε εξ αρχής έτσι να είναι.
Ο επιφανέστερος πολιτικός του νεότερου Ελληνισμού, ο Ιωάννης Καποδίστριας, το διεκήρυξε: «Μέτρον και άστρον εις δεινά ελληνικά, θεραπεία ελληνική»!

Κυριακή 26 Φεβρουαρίου 2017

Ο ΒΑΤΡΑΧΟΣ ΠΟΥ ΠΕΘΑΙΝΕΙ ΤΟ ΧΕΙΜΏΝΑ ΚΑΙ ΞΑΝΑΖΕΙ ΤΗΝ ΑΝΟΙΞΗ---Living Dead Frogs | World's Weirdest



Υπάρχει ένα είδος βατράχου, που ζει στις ΗΠΑ και τον Καναδά.
Για να αποφύγει τις συγκρούσεις και τον ανταγωνισμό κινήθηκε βόρεια, πιο πολύ από κάθε άλλο Αμερικάνικο ερπετό ή αμφίβιο φθάνοντας ως την Αλάσκα...
Όσο διαρκεί το καλοκαίρι είναι δραστήριοι, αλλά όταν έρχεται ο χειμώνας και το κρύο αρχίζει να δυναμώνει, αλλάζει τακτική...
Φτιάχνει λαγούμι κάτω από το στρώμα των πεσμένων φύλων
και τελικά παγώνει από το κρύο....Η καρδιά σταματά να χτυπά και είναι ουσιαστικά νεκρός...
Όταν τελειώσει ο χειμώνας και ανέβει η θερμοκρασία, σαν από θαύμα ο κατεψυγμένος βάτραχος, αρχίζει να ξαναδίνει σημεία ζωής....Η καρδιά αρχίζει να χτυπά και η ζωή ξαναπαίρνει το δρόμο της....
Ένα video σύντομο και περιγραφικό με δυνατότητα εμφάνισης ελληνικών υποτίτλων....

                     ΔΙΚΟ   ΣΑΣ......!!!!!!!!!!!


Σάββατο 25 Φεβρουαρίου 2017

ΤΑ ΜΙΚΡΑ ΑΡΚΟΥΔΑΚΙΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΠΩΣ ΝΑ ΣΚΑΡΦΑΛΩΝΟΥΝ ΣΤΑ ΔΕΝΤΡΑ---Baby Black Bear Learns the Ropes | North America



Στη Βόρεια Αμερική, στις περιοχές του Wyoming, ζει η μαύρη αρκούδα....
Από τον Οκτώβρη που έχει γεννήσει δεν έχει φάει ούτε πιει τίποτα.
Κοιμάται αγκαλιά με τα μικρά της περιμένοντας την αναγέννηση της φύσης....
Μέσα στα πρώτα της καθήκοντα είναι να μάθει στα αρκουδάκια να σκαρφαλώνουν στα δέντρα....Ένα μάθημα απαραίτητο που μπορεί να καθορίσει τη γραμμή ζωής και θανάτου για τα μικρά...Τα αρπακτικά πάντα καραδοκούν.....
Η αρκούδα μεγαλώνει μόνη της τα αρκουδάκια, που γι' αυτήν είναι ο κόσμος όλος και αλίμονο αν αισθανθεί ότι κάτι απειλεί τα παιδιά της...
Ένα πραγματικά υπέροχο video, με δυνατότητα εμφάνισης ελληνικών υποτίτλων.....

                     ΔΙΚΟ   ΣΑΣ.....!!!!!!!!!!!!!

ΠΩΣ ΝΑ ΞΕΧΩΡΙΣΕΤΕ ΤΑ ΦΡΕΣΚΑ ΘΑΛΑΣΣΙΝΑ

Καθαρά Δευτέρα: Πώς να ξεχωρίσετε τα φρέσκα θαλασσινά

4
Δημοσίευση: 25 Φεβρουαρίου 2017,

H διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής Πειραιά εφιστά την προσοχή των καταναλωτών.
Λίγο πριν την Καθαρά Δευτέρα, που σηματοδοτεί την έναρξη της Σαρακοστής, ξεκινάει η αναζήτηση για σαρακοστιανά προϊόντα. Η οσμή και η εμφάνιση είναι τα δύο σημαντικά κριτήρια που πρέπει να λάβει κάποιος υπόψιν ώστε να αγοράσει τα διάφορα θαλασσινά εδέσματα

Και ενώ η Περιφέρεια Πειραιά και οι ελεγκτές τροφίμων της διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά εντατικοποιούν τους ελέγχους στα τρόφιμα, που την περίοδο της Σαρακοστής παρουσιάζουν αυξημένη ζήτηση, υπάρχουν ωστόσο ορισμένες χρήσιμες πληροφορίες ώστε οι καταναλωτές να ξεχωρίσουν τα φρέσκα από τα αλλοιωμένα θαλασσινά.

H διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής Πειραιά εφιστά την προσοχή των καταναλωτών στα παρακάτω:
– Όταν αγοράζουμε κεφαλόποδα δηλαδή χταπόδια, καλαμάρια, σουπιές, θράψαλα, ο καταναλωτής θα τα βρει στην αγορά σε τρεις κατηγορίες: ως νωπά, ως κατεψυγμένα και ως αποψυγμένα.
Για τα νωπά συγκεκριμένα οι ειδικοί συνιστούν να δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στην οσμή καθώς αυτή θα πρέπει να είναι οσμή της θάλασσας και όχι οσμή αμμωνίας ή οποιαδήποτε άλλη οσμή, ξένη προς το προϊόν. Επίσης, η επιφάνεια του σώματος του αλιεύματος θα πρέπει να είναι υγρή και γυαλιστερή. Ένα ακόμα στοιχείο είναι τα πλοκάμια και οι βεντούζες τα οποία θα πρέπει να είναι ανθεκτικά στο τράβηγμα, ενώ η σάρκα θα πρέπει να είναι συμπαγής, ελαστική και γυαλιστερή. Τα μάτια επίσης θα πρέπει να είναι γυαλιστερά, ζωηρά και χωρίς κηλίδες, ενώ η συχνότερη αλλοίωση που μπορεί να εντοπίσει κανείς είναι ο ροζ χρωματισμός της επιφάνειας της σάρκας τους.
– Για τα κατεψυγμένα ο καταναλωτής πρέπει να γνωρίζει, ότι διατίθενται στην κατανάλωση χωρίς παραμορφώσεις και με ένα απαλό στρώμα πάγου επάνω τους, ενώ για τα αποψυγμένα πρέπει να αναγράφεται «προϊόν απόψυξης», το είδος του αλιεύματος καθώς και οι ημερομηνίες συσκευασίας και λήξης. Όταν γίνεται απόψυξη από τον καταναλωτή, το αποψυγμένο προϊόν πρέπει να φέρει το χρώμα και την οσμή των νωπών.
– Για τα δίθυρα οστρακοειδή δηλαδή μύδια, στρείδια, κυδώνια, γυαλιστερές, αχιβάδες, χτένια, εφόσον πωλούνται με κέλυφος, οι ειδικοί τονίζουν ότι αυτά θα πρέπει να είναι ζωντανά.
Συγκεκριμένα το κέλυφος θα πρέπει να είναι κλειστό και να ανοίγει πολύ δύσκολα, ή αν είναι μερικώς ανοιχτό με την ελάχιστη πίεση πάνω του, αυτό να κλείνει μόνο του ερμητικά. Επίσης, το περιεχόμενο πρέπει να είναι υγρό, καθαρό και άοσμο, ενώ η σάρκα πρέπει να είναι υγρή, δυνατά προσκολλημένη στο κέλυφος (συστολή του σώματος με τσίμπημα καρφίτσας ή σταγόνων λεμονιού).

– Για τα μαλακόστρακα δηλαδή γαρίδες, καραβίδες, αστακοί, καβούρια κλπ. που έχουν και τη μεγαλύτερη ζήτηση αυτές τις μέρες, η οσμή πρέπει να είναι η οσμή της θάλασσας. Τα πόδια τους να είναι σκληρά και στερεά κολλημένα στο σώμα, αλλά και η μεμβράνη του θώρακα να είναι τεντωμένη, ανθεκτική και διαφανής. Επίσης οι οφθαλμοί να γεμίζουν την κόγχη των ματιών, ενώ το κεφάλι και ο θώρακας να είναι ανοιχτόχρωμα, όχι μελανού χρώματος και να μην έχουν μαύρες κηλίδες. Πρέπει τα μαλακόστρακα να παρουσιάζουν αντανακλαστικές κινήσεις στα μάτια, στις κεραίες και στα πόδια όταν είναι ζωντανά.
– Το αγοραστικό κοινό πρέπει να γνωρίζει ότι, οι φρέσκιες γαρίδες γλιστρούν εύκολα από το χέρι, ενώ οι αλλοιωμένες δίνουν την αίσθηση ζέστης, όταν βυθίζουμε τα χέρια μας στο κιβώτιο που τις περιέχει.
– Ειδική αναφορά κάνουν οι ειδικοί και για τον παραδοσιακό ταραμά ο οποίος πρέπει να έχει χρώμα ομοιόμορφο, σύσταση μαλθακή και η γεύση του να μην είναι πικρή ή όξινη. Για τον ταραμά άλλωστε η αλλοίωση φαίνεται από την μούχλα, την ξήρανση και την τάγγιση.
– Όλα τα αλιευτικά προϊόντα τονίζουν όλοι οι ειδικοί, όταν πωλούνται συσκευασμένα πρέπει να φέρουν τις προβλεπόμενες σημάνσεις από την κτηνιατρική νομοθεσία δηλαδή, αναγνωριστικό σήμα, είδος αλιεύματος, ημερομηνίες συσκευασίας και λήξης, ενώ για τα αλιευτικά προϊόντα που πωλούνται «χύμα», οι προβλεπόμενες σημάνσεις πρέπει να φυλάσσονται από τους λιανοπωλητές μέχρι εξάντλησης των αποθεμάτων τους.
medicalnews.gr
ΠΗΓΗ : "  pentapostagma,     " 

ΝΙΚΟΛΑΣ ΑΣΙΜΟΣ--VENCEREMOS

Νικόλας Άσιμος – Venceremos

Posted on 25 Φεβρουαρίου 2017
0

Νικόλας Άσιμος – Venceremos
Ανέβηκε στις 3 Ιουν 2009
Ο,τι πιο ομορφο εχει γραψει ο Νικολας.
Στιχοι-Μουσικη-Πρωτη ερμηνεια Νικολας Ασιμος
Απο την παρανομη κασετα 000006 “η ζαβολια”
Στιχοι
Αποκομμένος απ’ όλους κι απ’ όλα
σε μαγεμένη τροχιά
πήρα το δρόμο να φύγω μα ήρθα
τίποτα δε μ’ ακουμπά
στον παράξενο μου χρόνο
Ξέρουμε πως είναι ψέμα
μα ας γίνουμε τα δυο μας ένα
να σ’ αγκαλιάσω να μ’ αγκαλιάσεις
να ξεγελιέσαι να ξεγελιέμαι
να σ’αγαπήσω να μ’αγαπήσεις
έστω για λίγο για τοσοδούλι
Σα ζευγαρώνουν δυο βεγγαλικά
μοιάζουν με μηνύματα τηλεπαθητικά
στων προσώπων μας τις ζάρες
Με δίχως σημαίες και δίχως ιδέες
δίχως καβάντζα καμιά
ντύθηκε η μέρα τα γούστα της νύχτας
και η ψυχή μου πηδά
στου απέραντου τη ψύχρα
Θες ν’ αγγίξεις την αλήθεια
για βγες απ’ έξω απ’ τη συνήθεια
σύρε κι έλα να με λούσεις
κι ας είμαι της καθαρευούσης
να σ’ αγαπήσω να μ’ αγαπήσεις
έστω για λίγο για τοσοδούλι
Δρεπανηφόρα άρματα περνάν
στις τσιμεντουπόλεις του θανάτου το συμβάν
ασυγκίνητο σ’ αφήνει
Σου ξαναδίνω το είναι μου τώρα
θωρακισμένε καιρέ
με μια σκληρή παγερή τρυφεράδα
σε πλησιάζω ,μωρέ
μ’ αυταπάτες πια δεν έχω
Ξέρουμε πως είναι ψέμα
μα ας γίνουμε τα δυο μας ένα
δες θα φτιάχνουμε στιχάκια
να περπατάν σαν καβουράκια
πλάγια κι ακριβά τα χάδια
φως αχνό μες στα σκοτάδια
Μ’ ένα μου πήδο θα σε ξαναβρώ
στο μαγκανοπήγαδο της ήττας μου περνώ
Venceremos, Venceremos

ΟΙ ΜΥΣΤΗΡΙΩΔΕΙΣ ΑΡΧΑΙΟΙ "ΜΑΓΙΚΟΙ¨ΚΑΘΡΕΠΤΕΣ ΤΗΣ ΚΙΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΙΑΠΩΝΊΑΣ

Οι μυστηριώδεις αρχαίοι "μαγικοί" καθρέπτες της Κίνας και της Ιαπωνίας

Home®1greek

Οι μυστηριώδεις αρχαίοι "μαγικοί" καθρέπτες της Κίνας και της Ιαπωνίας


Είναι απίστευτη η αρχαία τεχνολογία που οι επιστήμονες ανακαλύπτουν σε κάθε 
μεριά του πλανήτη μας και προσπαθούν να καταλάβουν και να αναλύσουν, πολλές
 φορές μάλιστα αποκρύπτοντας την χρήση της και το πόσο προηγμένη είναι.
Αυτή τη φορά η προσπάθειά μας για την απόδειξη των αρχαίων προηγμένων 
γνώσεων, μας οδηγεί κατ 'ευθείαν στην αρχαία Κίνα και την Ιαπωνία, όπου 
συναντάμε μερικά από τα πιο παράξενα αντικείμενα στον κόσμο - τους λεγόμενους
 «μαγικούς καθρέπτες».

Η ακριβής προέλευση των αρχαίων κινεζικών και ιαπωνικών "μαγικών" καθρεπτών
 είναι άγνωστη. Περίπου 1.200 χρόνια πριν, ένα βιβλίο με τίτλο "Record of Ancient
 Mirrors" υπήρχε ακόμη. Αυτό το βιβλίο περιείχε τα μυστικά αυτών των
 αινιγματικών αντικειμένων και τον τρόπο κατασκευής τους. Δυστυχώς, αυτό το 
βιβλίο έχει χαθεί για πάνω από χίλια χρόνια.

Σήμερα, αναρωτιόμαστε τι κρύβεται πίσω από τα μυστικά των χιλιάδων ετών
 "μαγικών" καθρεπτών που έχουν την ανατριχιαστική ικανότητα να 
προβάλλουν σχέδια στο πίσω μέρος τους, όταν φωτίζεται από το μπροστινό.



Στην αρχαία Κίνα, υπάρχει ένα είδος σπάνιου καθρέπτη που ονομάζεται t'ou 
kuand ching, που κυριολεκτικά σημαίνει «ο καθρέπτης που εκπέμπει φως "

Όταν ένα ισχυρό φως χτυπά την μη διακοσμημένη, γυαλισμένη μπροστινή 
επιφάνεια και ανακλάται πάνω σε ένα τοίχο ή μια οθόνη, τα μοτίβα που 
διακοσμούν το πίσω μέρος του καθρέφτη μυστηριωδώς εμφανίζονται στην 
αντανάκλαση.

Αυτά τα μυστηριώδη αρχαία αντικείμενα περιγράφονται στο πολύ ενδιαφέρον 
βιβλίο του Robert Temple "The Genius of China: 3,000 Years of Science, Discovery,
 and Invention"

«Όταν τα μαγικά κάτοπτρα κίνησαν το ενδιαφέρον και την προσοχή της Δύσης το
 1832, δεκάδες εξέχοντες επιστήμονες προσπάθησαν να ανακαλύψουν το μυστικό
 τους.



Εκατό χρόνια πριν, μια ικανοποιητική θεωρία για την μαγεία των "μαγικών 
καθρεπτών" διαμορφώθηκε από τον βρετανό κρυσταλλογράφο Sir William Bragg.

Τι ακριβώς, λοιπόν, είναι ένας μαγικός καθρέφτης;
Στο πίσω μέρος έχει χυτές χάλκινες εικόνες, σχέδια ή γραμμένους χαρακτήρες, ή 
και τα δύο. Η ανακλαστική πλευρά είναι κυρτή και αποτελείται από φωτεινό, 
λαμπερό, γυαλιστερό χαλκό, που χρησιμεύει ως καθρέφτης.

Σε πολλές συνθήκες φωτισμού, όταν κρατιέται στο χέρι, φαίνεται να είναι ένα 
απόλυτα φυσιολογικός καθρέπτης. Ωστόσο, όταν το κάτοπτρο κρατηθεί κάτω από 
το λαμπερό φως του ήλιου , η ανακλαστική επιφάνεια του μπορεί να "ιδωθεί", 
καθιστώντας δυνατή την επιθεώρηση, μέσα από την αντανάκλαση που πέφτει σε 
ένα σκοτεινό τοίχο, των γραπτών χαρακτήρων ή σχεδίων που υπάρχουν στο πίσω
 μέρος.

Κάπως, μυστηριωδώς, ο στερεός χαλκός γίνεται διαφανής, οδηγώντας στην 
κινεζική ονομασία για τα αντικείμενα, " καθρέφτες διεισδύοντος φωτός», εξηγεί ο 
Robert Temple στο βιβλίο του.

Το φαινόμενο αυτό μπορεί να ακούγεται περίεργο, διότι ο χαλκός δεν μπορεί να 
είναι διαφανής, αλλά οι αρχαίοι Κινέζοι χρησιμοποιούσαν ένα τέχνασμα. Από ένα
 έργο που ονομάζεται Dream Pool Essays, γραμμένο από τον Shen Gua, που 
δημοσιεύθηκε το 1086, μαθαίνουμε τα εξής :

"Υπάρχουν ορισμένα «κάτοπτρα διεισδύοντος φωτός » που έχουν περίπου είκοσι 
χαρακτήρες χαραγμένους πάνω τους σε ένα αρχαίο ύφος που δεν μπορεί να 
ερμηνευθεί.

Πάνω, η γυαλισμένη ανακλαστική επιφάνεια και (στην κορυφή) το διακοσμημένο 
πίσω μέρος ενός χάλκινου «μαγικού καθρέφτη». Όταν έντονο φως προβάλλεται 
στην ανακλαστική επιφάνεια και το κάτοπτρο κρατιέται έτσι ώστε το φως να 
ρίχνεται σε ένα σκοτεινό τοίχο, το διακοσμητικό μοτίβο στο πίσω μέρος γίνεται 
ορατό στην αντανάκλαση στον τοίχο. Ο καθρέφτης που παρουσιάζεται εδώ είναι 
Ιαπωνικός

Αν ένας τέτοιος καθρέφτης εκτεθεί στον ήλιο, αν και οι χαρακτήρες είναι όλοι στο 
πίσω μέρος, «περνούν μέσα » και αντικατοπτρίζονται σε ένα τοίχο π.χ ενός σπιτιού,
 όπου μπορούν να διαβαστούν πιο ευδιάκριτα....

Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί άλλα κάτοπτρα, αν και είναι εξαιρετικά λεπτά,
 δεν «αφήνουν το φως να περάσει από μέσα ».

Οι αρχαίοι πρέπει όντως να χρησιμοποιούσαν κάποια ιδιαίτερη τέχνη....

Αυτοί που αναζητούν την αιτία του φαινομένου ισχυρίζονται ότι κατά τη στιγμή που
 ο καθρέφτης χυτεύτηκε, το λεπτότερο μέρος έγινε κρύο πρώτο, ενώ το ανάγλυφο
 τμήμα του σχεδίου στο πίσω μέρος, όντας παχύτερο, έγινε αργότερα κρύο, έτσι 
ώστε ο χαλκός να σχηματίσει λεπτές ρυτίδες.

Έτσι, παρόλο που οι χαρακτήρες είναι στο πίσω μέρος, η πρόσοψη έχει αχνές 
γραμμές, τόσο αχνές που είναι αδύνατο να τις δει κανείς με γυμνό μάτι".

Όπως επισημαίνει ο Temple στο βιβλίο του, "οι λαμπερές , γυαλισμένες επιφάνειες 
του καθρέφτη κρύβουν μικρές διακυμάνσεις που το μάτι από μόνο του δεν θα 
μπορούσε να ανιχνεύσει ".

Προσεκτικά και εκτεταμένα οπτικά πειράματα που διεξήχθηκαν από Ευρωπαίους 
επιστήμονες απέδειξαν ότι οι επιφάνειες των«μαγικών» κατόπτρων αναπαράγουν 
τα σχέδια της πίσω επιφάνειας, λόγω της πολύ μικρής ανισότητας της 
καμπυλότητας ,καθώς τα παχύτερα τμήματα είναι ελαφρώς πιο επίπεδα από τα 
λεπτότερα και μερικές φορές πραγματικά κοίλα".

Το βασικό σχήμα του καθρέφτη , με το σχεδιασμό στο πίσω μέρος, χυτεύτηκε 
επίπεδο, και η κυρτότητα της επιφάνειας παρήχθηκε μετά από περίτεχνο ξύσιμο 
και σκάλισμα. Η επιφάνεια στη συνέχεια γυαλίστηκε για να γίνει λαμπερή. Οι 
πιέσεις που ασκήθηκαν από αυτές τις διεργασίες έκαναν τα λεπτότερα μέρη της 
επιφάνειας να διογκωθούν προς τα έξω και να γίνουν πιο κυρτά από τα παχύτερα 
τμήματα.

Τέλος, ένα αμάλγαμα υδραργύρου απλώθηκε πάνω από την επιφάνεια. Αυτό 
προκάλεσε περαιτέρω πιέσεις και καμπύλωση σε προτιμητέες κατευθύνσεις.

Το αποτέλεσμα ήταν ότι οι ατέλειες της επιφάνειας του καθρέπτη ταίριαξαν με τα 
μοτίβα στο πίσω μέρος, αν και ήταν πολύ λεπτά για να τις δει κανείς με γυμνό μάτι.
 Αλλά όταν ο καθρέφτης ανακλούσε το έντονο φως του ήλιου σε έναν τοίχο, με 

την προκύπτουσα μεγέθυνση της όλης εικόνας, το αποτέλεσμα ήταν να αναπαράγει
 τα μοτίβα, καθώς περνούσαν διαμέσου του στερεού χαλκού με τη μορφή ακτίνων 
φωτός ".

Παρόμοιοι μαγικοί καθρέπτες χρησιμοποιήθηκαν από ηγεμόνες της αρχαίας Ιαπωνίας,
 για να τρομάζουν τους εχθρούς τους, δημιουργώντας εικόνες από μάγους των 
βουνών και θεϊκά θηρία για τελετουργίες της λατρείας του ήλιου.


Ιάπωνες αρχαιολόγοι έχουν ανακτήσει 33 χάλκινα κάτοπτρα από ένα τύμβο σε 
σχήμα κλειδαρότρυπας στην περιοχή Yamato στην κεντρική Ιαπωνία, που 
χρονολογείται τον τρίτο αιώνα μ.Χ., εγείροντας το ζήτημα για μια μυστηριώδη 
χώρα που ονομάζεται Yamatai και την αινιγματική βασίλισσα της, Himiko.

Είναι μια εκπληκτική ανακάλυψη. Δεν υπάρχουν Ιαπωνικές πηγές που να 
αναφέρουν μια βασίλισσα που ονομάζεται Himiko.Σύμφωνα με το Εθνικό Μουσείο
 του Κιότο, τα σχέδια που είναι χαραγμένα στο πίσω μέρος ενός τέτοιου τύπου 
χάλκινου κατόπτρου που συνδέεται με την αρχαία βασίλισσα Himiko, προβάλλονται
 σε έναν τοίχο, όταν το φως του ήλιου ανακλάται από το μπροστινό μέρος.

«Κάποιος προφανώς παρατήρησε το φαινόμενο και σχημάτισε εκ προθέσεως 
καθρέφτες με αυτόν τον τρόπο. Πιστεύω ότι έχει κάτι να κάνει με την λατρεία του
 ήλιου," δήλωσε ο Ryu Murakami, επικεφαλής των επιμελητών του συμβουλίου του
 μουσείου.

Όταν το φως του ήλιου ανακλάται από την επιφάνεια του αντιγράφου ενός 
καθρέφτη Sankakubuchi Shinjukyo, τα σχέδια που είναι χαραγμένα στην πλάτη 
του, προβάλλονται σε έναν τοίχο στο Εθνικό Μουσείο του Κιότο στις 29 Ιανουαρίου
 του 2014.
Υπάρχουν ακόμα πολλά που δεν γνωρίζουμε για αυτούς τους αρχαίους
"μαγικούς" καθρέφτες και είναι αναμφισβήτητα ένα από τα πιο παράξενα
αντικείμενα στον κόσμο. Ίσως δεν θα μάθουμε ποτέ την πραγματική
σημασία τους, επειδή τα ​​αρχαία αρχεία που περιγράφουν αυτά τα
αινιγματικά αντικείμενα έχουν χαθεί για πάντα.

Έχουν..ή όπως πάντα μας κρύβουν ..κάτι;




Πηγή: https://greek1.blogspot.com/2014/09/blog-post_89.html#ixzz4ZiZhiZBD 
®1Greek Σκέψου...δεν είναι παράνομο ακόμη 
Under Creative Commons License: Attribution 

Follow us: @1_Greek on Twitter | 1greek on Facebook

Εσύ που προτιμάς τη μοναξιά, πες μου αλήθεια… πώς τον έλεγαν;

  Εσύ που προτιμάς τη μοναξιά, πες μου αλήθεια… πώς τον έλεγαν; 15 Μαΐου 2024 Αυτόνομη, αυτάρκης, ανεξάρτητη. Δεν έχεις ανάγκη κανέναν, δεν ...