Πέμπτη 26 Μαρτίου 2020

Νεοφιλελευθερισμός: Ο καπιταλισμός της παρακμής και η δημόσια υγεία


Νεοφιλελευθερισμός: Ο καπιταλισμός της παρακμής και η δημόσια υγεία

Posted on 25 Μαρτίου 2020



Αν υπάρξουν απολύσεις γιατρών στον ΕΟΠΥ, σας παρακαλώ αυτό δεν θέλω να το χρεωθεί η τρόικα, δεν θέλω να μου παίρνει την δόξα ο Τόμσεν για τα αυτονόητα. Οι αποφάσεις είναι δικές μου» (Άδωνις  Γεωργιάδης, 13/11/2013) 

 

του Λεωνίδα Καρίγιαννη


Μέρος 1ο – Περικοπές δαπανών υγείας στην ΕΕ

 

Αυτό που αποδεικνύεται με την  κρίση πανδημίας του κορονοϊού είναι ότι ο καπιταλισμός δεν μπορεί να προσφέρει τα στοιχειώδη που να εξασφαλίζουν το δικαίωμα στην ζωή των πολιτών ακόμη και στις ανεπτυγμένες χώρες της Ευρώπης.

 

Οι θιασώτες του νεοφιλελευθερισμού, της λογικής του  «η αγορά τα ρυθμίζει όλα», του «λιγότερου κράτους», των «ιδιωτικοποιήσεων των πάντων», ξαφνικά γίνονται οπαδοί της δημόσιας υγείας και του κρατικού παρεμβατισμού. Ο λόγος απλός: ο «ιδιωτικός τομέας» δεν μπορεί να αντιμετωπίσει σοβαρά προβλήματα που αφορούν την κοινωνική υγεία και ιδιαίτερα αν δεν συνοδεύεται με υψηλό κέρδος.

 

Οι διαρκείς περικοπές στις κοινωνικές δαπάνες κατακρήμνισαν τον δείκτη κοινωνικής προστασίας των φτωχών στρωμάτων και τα άφησαν απροστάτευτα είτε στις κοινωνικές επιπτώσεις της καπιταλιστικής κρίσης (φτώχεια, ανεργία, επιδείνωση συνθηκών υγείας κ.λ.π), είτε σε κρίσεις πανδημίας όπως αυτή του κορονοϊού.

 

Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο ευρωβουλευτής Μάρτιν Σίρντεβαν, από το 2011 έως το 2018 η Κομισιόν ζήτησε 63 φορές από κράτη – μέλη της να μειώσουν τις δαπάνες για την Υγεία ή και να εντείνουν τις ιδιωτικοποιήσεις στον συγκεκριμένο κλάδο. Σύμφωνα με την ίδια μελέτη ο πρώτο  αίτημα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ήταν η αύξηση του ορίου συνταξιοδότησης με 105 αιτήματα, ενώ ακολουθούσαν 50 αιτήματα για περικοπές μισθών και 45 για μείωση επιδομάτων σε ανέργους και άτομα με αναπηρία.

 

Και μόνο τα αιτήματα από μόνα τους αποδεικνύουν την ταξική μονομέρεια του ιερατείου της Ε.Ε που θέλει με τα προτεινόμενα μέτρα να περάσει το βάρος της κρίσης στις πλάτες των εργαζομένων.

ΠΟΣΟ ΑΓΑΠΑΝΕ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟ ΧΡΗΜΑ;

ΠΟΣΟ ΑΓΑΠΑΝΕ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟ ΧΡΗΜΑ;


Πόσο αγαπάνε οι γυναίκες το χρήμα;

Το γυναικείο φύλο έχει ταυτιστεί σε μεγάλο βαθμό –ειδικά από άνδρες- ως προσκολλημένο σε υλικά αγαθά και σε χρήμα. Πολλοί άνδρες θεωρούν πως οι γυναίκες του σήμερα, αποζητάνε χρήματα και όχι αγάπη, ενώ θεωρούν πως το πρωταρχικό γνώρισμα που πρέπει να έχει κάποιος για να τις κατακτήσει, είναι η καλή οικονομική κατάσταση. Αξίζει να μελετήσουμε το συγκεκριμένο θέμα από πολλές και διαφορετικές μεριές, καθώς αυτό απορρέει τόσο από κοινωνικούς παράγοντες όσο και από οικογενειακές πεποιθήσεις.
Καταρχάς να πούμε, πως είναι άλλο η διάθεση και η προκοπή στη δουλειά και άλλο η αφθονία αγαθών. Κανένας δε θα ήθελε να έχει δίπλα του έναν άνθρωπο, ο οποίος αδιαφορεί για τις ανάγκες του σπιτιού και της οικογένειας και ηθελημένα δεν πηγαίνει για εργασία. Αναφερόμαστε στις περιπτώσεις όπου οι απαιτήσεις για έξοδα είναι υπερβολικές και συνήθως για πράγματα όχι και τόσο σημαντικά (συχνή διασκέδαση, ακριβά ρούχα, αυτοκίνητα), μόνο από τη μία πλευρά και το χρήμα γίνεται ο αυτοσκοπός στη σχέση.
Διαχρονικά, οι ρόλοι των δύο φύλων είχαν έναν συγκεκριμένο σκοπό σύμφωνα με την ευρεία κοινωνική πεποίθηση, ο άνδρας ήταν εκείνος που εργαζόταν και συντηρούσε οικονομικά την οικογένεια, ενώ η γυναίκα ήταν εκείνη που φρόντιζε τα του οίκου και την ανατροφή των παιδιών. Με την πάροδο των χρόνων και με τους διαρκείς αγώνες για την κάμψη των διακρίσεων ανάμεσα στα δύο φύλα, η γυναίκα βγήκε στην εργασία και διεκδίκησε την οικονομική ανεξαρτησία και τον απεγκλωβισμό από την εξάρτηση του οποιουδήποτε άνδρα υπήρχε στην οικογένεια. Αυτό όμως, δεν άλλαξε την ίδια στιγμή θεμελιωμένες, διαχρονικές και άκαμπτες πεποιθήσεις, οι οποίες υπάρχουν ακόμα και σήμερα διάχυτες στην κοινωνία μας.
Μεγάλο μέρος γυναικών γαλουχείται ακόμα και σήμερα, πως πρέπει να βρει τον πλούσιο γαμπρό για να περάσει μία άνετη ζωή, προεξοφλώντας την αξία της μόνο στο πόσο ικανή είναι να βρει κάποιον που θα την αναλάβει ολοκληρωτικά στον οικονομικό τομέα. Δεν είναι λοιπόν υπεύθυνες οι γυναίκες -γιατί δεν είναι ΟΛΕΣ αυτές που φέρουν αυτή τη νοοτροπία- αλλά κουβαλάνε βιώματα και είχαν γονείς που έδιναν μεγάλη σημασία στο χρήμα και δεν έβαζαν όρια στους τρόπους απόκτησής του. Υπάρχει όμως μία αντίφαση ως προς την προκατάληψη απέναντι στο γυναικείο φύλο και το πόσο εκείνο θέλει τα υλικά αγαθά
Αν ανατρέξουμε στις παλαιότερες δεκαετίες, θα δούμε πως χρόνια ολόκληρα, επικρατούσε ο θεσμός της προίκας από την πλευρά του άνδρα. Δηλαδή, ο άνδρας και η οικογένειά του, έκριναν το αν θα προχωρήσουν σε επίσημη σχέση με μία γυναίκα από τα χρήματα ή τα σπίτια που θα τους έγραφαν οι γονείς της. Και οι άνδρες λοιπόν, αποζητούσαν διαχρονικά τα χρήμα. Και σήμερα, μεγάλο μέρος των ανδρών δεν πλησιάζουν γυναίκες αν δε βεβαιωθούν πως εκείνες έχουν μία καλή οικονομική κατάσταση. Γιατί λοιπόν οι γυναίκες κατηγορούνται τόσο για την επιδίωξη υλικών αγαθών, αφού υπάρχει μεγάλο ποσοστό ανθρώπων που εκμεταλλεύονται οικονομικά συντρόφους και από τα δύο φύλα;
Από την πλευρά των γυναικών, μπορούμε να δούμε το θέμα από πρακτική άποψη. Οι άνδρες δεν έχουν τις καλλωπιστικές ανάγκες των γυναικών και αν έχουν, όχι τουλάχιστον στον ίδιο βαθμό. Η γυναίκα συνηθίζει να ασχολείται περισσότερο με την εμφάνισή της, να αγοράζει ρούχα, να πηγαίνει κομμωτήριο και να αγοράζει προϊόντα ομορφιάς. Αυτά όμως, έχουν μεγάλες δαπάνες και σίγουρα κοστίζουν πάντοτε πολλά χρήματα. Αυτό εξηγεί το γεγονός πως πολλές γυναίκες αποζητούν την οικονομική άνεση περισσότερο από έναν άνδρα ορισμένες φορές
Τα σύγχρονα πρότυπα ομορφιάς, που θεωρούν όμορφο και θελκτικό μόνο έναν συγκεκριμένο τύπο γυναίκας, απορρίπτουν άλλες με βάση εξωτερική εμφάνιση και προβάλλουν τη νεότητα και την ιδανική εικόνα, ως εκείνο που πρέπει να έχει μία γυναίκα. Δεν πρέπει να παραβλέπουμε και την έξαρση της χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, τα οποία υπερτονίζουν την εξωτερική τελειότητα και περνάνε στις γυναίκες  το μήνυμα πως μόνο αν έχουν την ιδανική εικόνα θα πετύχουν και θα είναι ποθητές.
Αυτή η επίπλαστη ανάγκη που δημιουργείται και πατάει επάνω στην ήδη υπάρχουσα ανάγκη της γυναίκας για ομορφιά, την οδηγεί στο να αφιερώνει άφθονο χρήμα και χρόνο με τεχνητές επεμβάσεις και ακριβά προϊόντα, προκειμένου να την κατακτήσει. Και έτσι οι γυναίκες πέφτουν στην παγίδα των εταιριών, που εσκεμμένα θέλει να τους δημιουργεί ανασφάλειες, προκειμένου να ωφελείται εκείνη οικονομικά και αμελούν άλλες πτυχές της προσωπικότητας που ίσως να είναι και σημαντικότερες.
Αν αλλάζαμε όχι μόνο τις γυναίκες που είναι προσκολλημένες στο χρήμα, αλλά τα ιδανικά και τις πεποιθήσεις πολλών οικογενειών και κοινωνιών, θα δημιουργούσαμε μία κοινωνία που θα έδινε στο χρήμα τη θέση που του αξίζει. Θα το αντιμετώπιζε ως ένα απλό μέσο για τη διευκόλυνση της ζωής και όχι ως ένα τρόπο για να παίζεις ή να κοστολογείς τους άλλους ανθρώπους.
Της Μαρίας Σκαμπαρδώνη
https://gynaikaeimai.com

Το κεφάλαιο… και οι «εχθροί» του

Το κεφάλαιο… και οι «εχθροί» του

Τετάρτη 25 Μάρτη. Οι κομμουνιστές μπροστά στην «απαγόρευση κυκλοφορίας» τιτλοφορεί κάποιος μπλόγκερ την άποψή του για την σχέση κομμουνισμού και τρέχουσας επιδημίας. Και μας βάζει στη θέση μας με ένα ή δύο απλά αλλά δυνατά κτυπήματα (αποσπάσματα, η ορθογραφία του πρωτότυπου):

Συγνώμη για το βαρύγδουπο του τίτλου, αλλά σήμερα οφείλουμε να ρωτήσουμε τι πρόβλημα αντιμετωπίζουμε: Πρόβλημα δημοκρατικών δικαιωμάτων και ελευθεριών, ή πρόβλημα δημόσιας υγείας και επιβίωσης; Αν δεν μπορεί κάποιος να συλλάβει το μέγεθος της υγειονομικής απειλής, ας τσιτάρει Αγκάμπεν ή Φουκώ, αλλά ας μην έχει την παραμικρή προσδοκία να παίξει ρόλο στη διαμόρφωση της πραγματικότητας. Γιατί το πρώτο πράγμα που απαιτείται για να αλλάξεις την πραγματικότητα, είναι να την καταλάβεις…

… Και αν για κάτι ελέγχεται ο Μητοστάκης δεν είναι γιατί περιορίζει τις «άσκοπες μετακινήσεις». Ελέγχεται γιατί δεν τις περιόρισε νωρίτερα… Όλη η Ευρώπη ελέγχεται γιατί δεν έπραξε νωρίτερα… Μέχρι που ήρθαν κατά χιλιάδες οι νεκροί…

Υποθέτουμε πως ο συγκεκριμένος μπλόγκερ, όπως και η μεγάλη πλειοψηφία του πληθυσμού, έχει «συλλάβει το μέγεθος της υγειονομικής απειλής» και την «πραγματικότητα»… όπως ακριβώς του την σερβίρουν τα καθεστωτικά μήντια. Χωρίς καμμία αμφιβολία – αυτό είναι το εθνικό καθήκον άλλωστε… Είναι, κατά συνέπεια, άχρηστο να ψιθυρίσουμε καν και καν οτιδήποτε για τους ιδεολογικούς μηχανισμούς (του κράτους και του κεφάλαιου), την προπαγάνδα (του κράτους και του κεφάλαιου) και τα λοιπά: αυτά δεν είναι (μας λέει όχι μόνον αυτός…) μέρος της πραγματικότητας (που πρέπει να καταλαβαίνουμε), ούτε των μεγεθών (που πρέπει να συλλαμβάνουμε).

Να λοιπόν, ενδεικτικά, κάποια ασύλληπτα μεγέθη, εντελώς πρόσφατα. Απ’ την 1η Οκτώβρη 2019 ως και την 14η Μάρτη 2020:

ασθενείς: από 38.000.000 ως 54.000.000…

νοσηλείες: από 390.000 ως 710.000…

θάνατοι: από 23.000 ως 59.000…

Τους τελευταίους 5,5 μήνες αυτό…. Είναι, άραγε, «μέγεθος υγειονομικής απειλής» που θα έπρεπε να το θεωρούμε μέρος της πραγματικότητας; Απ’ ότι φαίνεται όχι…

Σε ποιό μέρος του κόσμου έγιναν αυτά; Στις ηπα… Απ’ τον κορονοτσαχπίνη φυσικά, ε; Όχι: απ’ την κοινή, εποχική γρίπη…

Πονηρή πραγματικότητα και πονηρή υγιεινομική απειλή η παλιογρίπη: διέφυγε της προσοχής και του κάθε ρημαδοΚούλη, και του κάθε «κομμουνιστή» (: «αργήσατε να μας κλείσετε φυλακή στα σπίτια μας· και θα σας καταγγείλουμε γι’ αυτό…»).

Οπωσδήποτε οι μηχανισμοί απώθησης είναι σε πλήρη ετοιμότητα: το ψοφιοκουναβιστάν έχει άθλιο δημόσιο σύστημα υγείας, και αφήνει τους ανθρώπους να πεθαίνουν – από γρίπη. Εντάξει. Πιο κάτω έχει και μερικά ακόμα νούμερα· ντόπια αυτά.

Ο φιλότιμος μπλόγκερ θα πρέπει να κάνει την αυτοκριτική του: όλο τον χρόνο πρέπει να απαγορευτούν οι «άσκοπες μετακινήσεις»! (Ποιός, είπαμε, θα ορίζει την «σκοπιμότητα»;) Είμαστε, διάβολε, περικυκλωμένοι από διαρκείς υγειονομικές απειλές, πολύ πιο σκοτώστρες απ’ τον έρμο τον covid 19!!! Ακόμα πιο σωστά: ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ “ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΕΣ ΒΟΜΒΕΣ”!!!

ΖΩΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗ ΒΟΜΒΑ, ΜΙΑ ΑΡΡΩΣΤΙΑ ΠΟΥ ΜΕΤΑΔΙΔΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΣΕΞ!!!!

Φυλακιστείτε – και μετανοήστε!!!

https://www.sarajevomag.gr/wp/2020/03/to-kefalaio-kai-oi-echthroi-toy/

Άσμα Ασμάτων – Μαρία Φαραντούρη (English Subtitles)

Άσμα Ασμάτων – 

Μαρία Φαραντούρη (English Subtitles)

 

Άσμα Ασμάτων 

Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης 

Στίχοι: Ιάκωβος Καμπανέλλης

Τι ωραία που είν’ η αγάπη μου με το καθημερνό της φόρεμα κι ένα χτενάκι στα μαλλιά. Κανείς δεν ήξερε πως είναι τόσο ωραία. Κοπέλες του Άουσβιτς, του Νταχάου κοπέλες, μην είδατε την αγάπη μου; Την είδαμε σε μακρινό ταξίδι, δεν είχε πιά το φόρεμά της ούτε χτενάκι στα μαλλιά. Τι ωραία που είν’ η αγάπη μου, η χαϊδεμένη από τη μάνα της και τ’ αδελφού της τα φιλιά. Κανείς δεν ήξερε πως είναι τόσο ωραία. Κοπέλες του Μαουτχάουζεν, κοπέλες του Μπέλσεν, μην είδατε την αγάπη μου; Την είδαμε στην παγερή πλατεία μ’ ένα αριθμό στο άσπρο της το χέρι, με κίτρινο άστρο στην καρδιά. Τι ωραία που είν’ η αγάπη μου, η χαϊδεμένη από τη μάνα της και τ’ αδελφού της τα φιλιά. Κανείς δεν ήξερε πως είναι τόσο ωραία.

Σχετικά με την «Κλειστή Δομή Μαλακάσας» – καταγγελία Υπαστυνόμου



Σχετικά με την «Κλειστή Δομή Μαλακάσας» – καταγγελία Υπαστυνόμου


Δημοσιεύουμε καταγγελία Υπαστυνόμου προς την Ένωση Ευβοίας και την ΠΟΑΣΥ:
Προ μίας εβδομάδας διατάχθηκα να μεταβώ με την τετραμελή ομάδα μου, στην περιοχή της Μαλακάσας
Αττικής, με αυθημερόν μετάβαση, προκειμένου να εκτελέσω υπηρεσία φύλαξης παράνομων μεταναστών, στην «Κλειστή Δομή» που δημιουργείται εκεί εντός του παλαιού στρατοπέδου.
Φτάνοντας, διαπίστωσα ότι έχει κατασκευαστεί πρόχειρος καταυλισμός με σκηνές, ηλεκτροδοτούμενος από μία γεννήτρια, και μια υποτυπώδη περίφραξη με ελάχιστο τσιμέντο στο έδαφος που την καθιστά εύθραυστη και ευάλωτη σε περίπτωση μαζικής ενέργειας απόδρασης. Εντός αυτού, διέμεναν τότε, περίπου 300 παράνομοι μετανάστες προερχόμενοι από νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου. Αυτοί πρόκειται να επαναπροωθηθούν και ως εκ τούτου «θεωρούνται κρατούμενοι». Η Δομή ανήκει στην Δ/νση Αλλοδαπών Αττικής και η φύλαξή της έχει ανατεθεί σε δέκα έως δώδεκα Αστυνομικούς ανά βάρδια. Έξι έως οκτώ άτομα εξ αυτών διατίθενται καθημερινά από διάφορα Α.Τ της Βορειοανατολικής Αττικής, ενώ ενισχύονται από μία τετραμελής ΟΠΚΕ προερχόμενη από την Στερεά Ελλάδα (Αλιβέρι, Άμφισσα, Λαμία, Βοιωτία ), εργαζόμαστε με κυλιόμενο ωράριο, δηλαδή σε καθημερινή βάση περίπου 12 έως 14 ώρες συμπεριλαμβανομένου του χρόνου μετάβασης, άνευ ημερήσιας ανάπαυσης. Καθημερινά εδώ μεταφέρονται κι άλλοι αλλοδαποί. Σήμερα κρατούνται περίπου 1270 άτομα, ενώ απ’ ότι πληροφορήθηκα τις επόμενες ημέρες θα δεχθεί περίπου πέντε με έξι χιλιάδες άτομα ακόμη. Δηλαδή τώρα, καλείται ένας Αστυνομικός να φυλάξει 127 κρατούμενους μέσα σε ένα χωράφι. Τα μεγέθη είναι δυσανάλογα και όσοι εκτελούμε υπηρεσία εκεί, ήτοι 40 Αστυνομικοί σε ημερήσια βάση (10 ανά βάρδια), νομοτελειακά δεν γνωρίζουμε αν θα επιστρέψουμε στα σπίτια μας. Συχνά ξεσπούν μικροσυμπλοκές μεταξύ των αλλοδαπών, οι οποίες εύκολα μπορούν να μετατραπούν σε γενικευμένη σύρραξη, ως όπλα μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα σίδερα που στηρίζουν τις σκηνές ή σανίδες με καρφιά από τις παλέτες που υπάρχουν ως δάπεδα. Ουδείς εξ ημών γνωρίζει το πότε και το γιατί θα συμβεί αυτό. Το βέβαιο είναι ότι δεν μπορεί, υπό αυτές τις συνθήκες, να διαφυλαχθεί ουδείς εξ αυτών και να κατασταλεί τίποτα.
Μείζων πρόβλημα αποτελεί και το θέμα της υγείας μας, αλλά και της υγείας των κρατουμένων. Εγώ και οι συνάδελφοί μου, είδαμε αλλοδαπούς τυλιγμένους στις κουβέρτες με υψηλό πυρετό να κάνουν εμετό πάνω στα συρματοπλέγματα ή στο έδαφος. Δηλαδή εκεί που την επόμενη ημέρα κάποιος Αστυνομικός ή κάποιος συγκρατούμενός τους θα βρεθεί και θα έρθει σε επαφή.
Θεωρώ ότι κανένας ειδικός δεν μπορεί να μας διαβεβαιώσει ότι ορισμένοι εξ αυτών δεν είναι φορείς του ιού COVID-19. Ουδείς μπορεί να μας διασφαλίσει ότι δεν είμαστε εμείς αυτοί που θα μολυνθούμε και θα μολύνουμε κι άλλους συνανθρώπους μας. Πιθανόν εμείς από την επαρχία, να μεταφέρουμε τον θανατηφόρο ιό στο Αλιβέρι, στην Κάρυστο, στην Άμφισσα ή στην Λαμία, περιοχές που δεν έχουμε κρούσματα. Κι όλα αυτά ενώ έχει εφαρμοστεί το μέτρο της «απαγόρευσης της κυκλοφορίας» για τον κίνδυνο διασποράς. Κωμικοτραγικό.
Κύριοι συνάδελφοι. Ο θεσμικός σας ρόλος προτάσσει να κατανοήσετε ΑΜΕΣΑ το μέγεθος του προβλήματος και να σταθείτε δίπλα μας. Σας προκαλώ και σας προσκαλώ να επισκεφθείτε τον χώρο αυτό. Να δείτε την προχειρότητα που επιδεικνύουν οι αρμόδιοι σ’ αυτό το εγχείρημα. ‘Όπως έπραξαν και οι συνδικαλιστές της Βορείου Ελλάδος για την «Κλειστή Δομή» που έχει δημιουργηθεί στο Κλειδί Σερρών. Αποκόμισαν τα συμπεράσματά τους, έβγαλαν σχετική ανακοίνωση και επιλυθήκαν ήδη κάποια προβλήματα. Το να διατυμπανίζετε ότι για σας προέχει ο συνάδελφος δεν αρκεί, πρέπει να το αποδεικνύετε. «ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα»…

πηγή: bloko.gr

https://doxaorfanakigreece.home.blog/

ΠΛΟΙΟ "ΦΑΝΤΑΣΜΑ" ΜΕ ΟΠΛΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΣΤΗ ΝΑΤΟΪΚΗ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΉ ΦΑΚΑ

ΠΛΟΙΟ "ΦΑΝΤΑΣΜΑ" ΜΕ ΟΠΛΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΣΤΗ ΝΑΤΟΪΚΗ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΉ ΦΑΚΑ
Πλοίο «φάντασμα» με όπλα από την Τουρκία στη νατοϊκή και ελληνική φάκα
Ένα παραλίγο ρεσάλτο νότια από το Καστελόριζο
Ένα εμπορικό πλοίο τουρκικών συμφερόντων, γεμάτο όπλα για τη Λιβύη γυρίζει προς την Τουρκία σε νοτιοανατολικό λιμάνι της κατοχικής δύναμης. Η επιστροφή του έχει να κάνει με τον στενό κλοιό που ξεκίνησε να δημιουργεί η νατοϊκή δύναμη που περιπολεί στην Ανατολική Μεσόγειο. Η Άγκυρα φοβούμενη ακόμη και το ρεσάλτο ελέγχου των εμπορευμάτων που προορίζονταν για την Τρίπολη, παίρνει πίσω κακήν κακώς το πλοίο «φάντασμα».
Δηλωμένο ως επιβατικό-εμπορικό, γεμάτο όμως με βαρύ οπλισμό που προορίζονταν για τις δυνάμεις του αλ Σάρατζ, στην Τρίπολη. Αυτή τη φορά το σχέδιο ενίσχυσης από την Τουρκία ναυάγησε αρκετά γρήγορα και κάπως έτσι η Άγκυρα εκνευρίστηκε και η μόνη διέξοδος της δικής της αποσυμπίεσης ήταν ο ουρανός του Αιγαίου. Οι Τούρκοι φαίνεται ότι ζύγισαν πως η ναυτική Νατοϊκή αρμάδα, ανάμεσά της μονάδες επιφανείας της Γαλλίας και της Ελλάδας έστελνε τελεσίγραφο προς το εμπορικό-επιβατικό πλοίο με το παράνομο θανατηφόρο φορτίο, πως εφόσον συνεχίσει τον πλου του θα ελεγχθεί και φυσικά θα υποστεί τις συνέπειες ενώ το αφήγημα του Ταγίπ Ερντογάν θα ήταν ιδιαίτερα έκθετο.
Σύμφωνα με στρατιωτικές πηγές, όλες οι πληροφορίες είχαν περιέλθει και στην Αθήνα που παρακολουθούσε τις εξελίξεις. Μάλιστα ασφαλείς πληροφορίες σημειώνουν ότι ο πλους του συγκεκριμένου εμπορικού τύπου πλοίου σταμάτησε «άδοξα» αρκετά ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά του Καστελόριζου και ανατολικά της Καρπάθου, εκεί δηλαδή όπου τοποθετεί η Τουρκία την θαλάσσια ζώνη του παράνομου Τουρκολιβυκού μνημονίου. Στη συνέχεια το πλοίο έστρεψε πορεία και ύστερα από ορισμένες μανούβρες πήρε την ευθεία προς την νοτιοανατολική Τουρκία περνώντας μάλιστα ανοιχτά από τη Μεγίστη.
Ο συναγερμός στη ναυτική Διοίκηση του ΝΑΤΟ ξεκίνησε ύστερα από πληροφορία συμμάχου χώρας, αλλά εκτός της Συμμαχίας. Θεωρήθηκε ιδιαίτερα αξιόπιστη, το πλοίο τέθηκε υπό παρακολούθηση με ναυτικά, αεροπορικά και ηλεκτρονικά μέσα επιτήρησης. Οι ναυτικές δυνάμεις υπό Νατοϊκή διοίκηση και ιδιαίτερα μονάδα επιφανείας της Ελλάδας πήραν εντολή να προσεγγίσουν το πλοίο.
Μέχρι και επιχείρηση ναυτικού ελέγχου σχεδιάστηκε, για ένα ρεσάλτο στο εμπορικό πλοίο που στόχο έχει αυτή ακριβώς την αποστολή για την οποία πλέει η ναυτική δύναμη εδώ και χρόνια στη Μεσόγειο, τον έλεγχο του παράνομου εμπορίου όπλων που ενισχύουν την τρομοκρατία.
Το συγκεκριμένο περιστατικό με το μπλόκο του παράνομου οπλικού φορτίου σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, εκτυλίχθηκε σχεδόν ταυτόχρονα με την κατάθεση των συντεταγμένων του Τουρκό-Λιβυκού παράνομου μνημονίου στον ΟΗΕ ενώ τουλάχιστον μια εβδομάδα νωρίτερα είχε αρχίσει η στενή παρακολούθηση και η διασταύρωση των πληροφοριών που περιέρχονταν στη συμμαχία.
Μάλιστα πληροφορίες που φτάνουν στο Ελληνικό Επιτελείο κάνουν λόγο για ιδιαίτερη Τουρκική δυσαρέσκεια που βλέπει το εμπορικό που έστελνε στη Λιβύη, να επιστρέφει προς την Αττάλεια τις επόμενες ώρες. Εκεί ακριβώς στρατιωτικές πηγές αποδίδουν το αναβαθμισμένο «ξέσπασμα» της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας που άδραξε την ευκαιρία να κορυφώσει πριν λίγες ώρες, ανήμερα της Εθνικής επετείου της Ελλάδας, τις αεροπορικές προκλήσεις στον Έβρο αλλά και τα ακριτικά νησιά του ανατολικού Αιγαίου.
Ανώτατη πηγή σχολίαζε ότι οι κρυφοί άσσοι του Ερντογάν μέσω των πλοίων-φαντασμάτων γεμάτων από όπλα που έφταναν το ένα μετά το άλλο στη Λιβύη, λαμβάνει τέλος… Άλλωστε εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα η Αθήνα έχει κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου για τις παράνομες, γεμάτες όπλα πλόες τουρκικών πλοίων πολλές από τις οποίες έχουν καταγραφεί ακόμη και από ανοιχτές πηγές.
Ταυτόχρονα, ούτε η ασύμμετρη απειλή στον Έβρο έχει βγει στα σχέδια της κυβέρνησης του Ερντογάν, με την Ελληνική πλευρά να διατηρεί ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις, τον Στρατό Ξηράς στα σύνορα.
Πηγή: Hellasjournal.com

https://www.ethnos.gr/

Μπακαλιάρος: Το «εθνικό» φαγητό της 25ης Μαρτίου


Μπακαλιάρος: Το «εθνικό» φαγητό της 25ης Μαρτίου


Αποτέλεσμα εικόνας για Μπακαλιάρος: Το «εθνικό» φαγητό της 25ης Μαρτίου
Την 25η Μαρτίου, ανήμερα της διπλής εορτής, του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου και της επετείου της Εθνικής Εορτής, καταλύεται η νηστεία της Σαρακοστής.
Το έθιμο μάλιστα καλεί στο οικογενειακό τραπέζι την 25η Μαρτίου να προσφέρεται μπακαλιάρος συνοδεία σκορδαλιάς.
Σε ποιες  άλλες περιπτώσεις καταλύεται η νηστεία της Σαρακοστής
Η Μεγάλη Τεσσαρακοστή είναι η παλαιότερη και πιο αυστηρή χρονική περίοδος νηστείας για την ορθόδοξη εκκλησία. Στην έναρξη της καθιέρωσης της, περί τον 4ο αιώνα μ.Χ., προβλεπόταν μάλιστα κατά τα μοναχικά πρότυπα ξηροφαγία, με τους πιστούς να τρώνε μόνο μια φορά την ημέρα κι αυτή μετά τις 3 το μεσημέρι.
Μέσα στην περίοδο της Τεσσαρακοστής η νηστεία καταλύεται, διαφοροποιείται δηλαδή, τρεις φορές, δίνοντας μια ευκαιρία στους πιστούς για ενδυνάμωση μιας και η νηστεία αυτή είναι η πιο αυστηρή.
Η πρώτη από αυτές τις εξαιρέσεις είναι ανήμερα της εορτής του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, όπως έχει καθιερωθεί η 25η Μαρτίου. Πρόκειται για μια χαρμόσυνη εορτή μέσα στην περίοδο του πένθους της Σαρακοστής και επειδή είναι θεομητορική εορτή, αφιερωμένη στην Παναγία και ως εκ τούτου ιδιαίτερα σημαντική, καταλύονται το ψάρι, το έλαιο και ο οίνος.
Όσον αφορά τη δεύτερη ημέρα διαφοροποίησης της νηστείας, αυτή είναι η Κυριακή των Βαΐων, η οποία είναι Δεσποτική εορτή, αφιερωμένη δηλαδή στον επίγειο βίο του Ιησού, οπότε οι πιστοί καταναλώνουν και πάλι ψάρι, λάδι και κρασί.
Κατάλυση του λαδιού γίνεται και τη Μεγάλη Πέμπτη, εις ανάμνηση της παραδόσεως του μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας από τον Ιησού Χριστό. Μάλιστα, τη Μεγάλη Πέμπτη τελείται και η Θεία Λειτουργία του Μεγάλου Βασιλείου, η οποία τελείται μόλις 10 φορές το χρόνο.
Το έθιμο του μπακαλιάρου
Παραδοσιακό έδεσμα της ημέρας του Ευαγγελισμού, η οποία έχει πια διττή σημασία για τον Ελληνισμό, καθώς συμπίπτει από το 1838 με τον εορτασμό της Επανάστασης του 1821, είναι ο μπακαλιάρος και μάλιστα συνοδεία της γνωστής σκορδαλιάς.
Η εξήγηση για τη γευστική αυτή συνήθεια είναι αρκετά απλή κι έχει να κάνει κυρίως με την αδυναμία των κατοίκων της ενδοχώρας να προμηθεύονται άμεσα και οικονομικά φρέσκο ψάρι. Παρά το ότι ο μπακαλιάρος δεν είναι ένα «ελληνικό» ψάρι, καθώς απαντάται κυρίως στις ακτές του βορειοανατολικού Ατλαντικού, το γεγονός ότι γίνεται παστός τον καθιστά ένα τρόφιμο φθηνό κι εύκολο στη συντήρηση.
Ο μπακαλιάρος έφτασε στο ελληνικό τραπέζι περί τον 15ο αιώνα και καθιερώθηκε άμεσα ως το εθνικό φαγητό της 25ης Μαρτίου, καθώς με εξαίρεση τα νησιά μας, το φρέσκο ψάρι αποτελούσε πολυτέλεια για τους φτωχούς κατοίκους της ηπειρωτικής Ελλάδας. Έτσι, ο παστός μπακαλιάρος, που δεν χρειαζόταν ιδιαίτερη συντήρηση, αποτέλεσε την εύκολη και φθηνή συνάμα λύση, έθιμο που κρατά μέχρι τις μέρες μας.
https://georgepelagia.wordpress.com/
25 ΜΑΡΤΙΟΥ, 2020 

Εξαρθρώθηκε συμμορία που λήστευε σπίτια και έκανε απάτες: Θύματά τους και πασίγνωστες εφοπλιστικές οικογένειες

  Εξαρθρώθηκε συμμορία που λήστευε σπίτια και έκανε απάτες: Θύματά τους και πασίγνωστες εφοπλιστικές οικογένειες αστυνομία/(ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠ...