Τετάρτη 25 Μαρτίου 2020

25η Μαρτίου: Έθιμα και παραδόσεις για τη γιορτή του Ευαγγελισμού


25η Μαρτίου: Έθιμα και παραδόσεις για τη γιορτή του Ευαγγελισμού




Η 25η Μαρτίου, είναι μεγάλη και διπλή γιορτή για τον Ελληνισμό.
Είναι Γιορτή του Έθνους, αλλά και της Ορθοδοξίας, αφού εορτάζεται ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου.
Σε όλη την Ελλάδα, πραγματοποιούνται με επισημότητα, εκδηλώσεις, παρελάσεις, ιστορικές αναπαραστάσεις για την κήρυξη της Επανάστασης του 1821, αλλά και επικά τραπέζια, με κυρίως πιάτο, μπακαλιάρο-σκορδαλιά.
Ευαγγελισμός της Θεοτόκου – Έθιμα
Σύμφωνα με τις λαϊκές δοξασίες την εορτή του Ευαγγελισμού πρέπει να έχετε μετρητά, καθώς και να φέρετε μαζί σας ψαροκόκαλο. Και μην βγαίνετε πεινασμένοι από το σπίτι.
Η λαϊκή παράδοση έχει δημιουργήσει μια σειρά από ενέργειες γι’ αυτή την μαγική μέρα.
Αλλά πάνω απ ‘όλα θα πρέπει να έχετε καλή διάθεση.
Σύμφωνα με την παράδοση, την άνοιξη την ανακοινώνει ο κούκος, λαλώντας για πρώτη φορά, ενώ όπως είναι η μέρα της 25ης Μαρτίου, έτσι θα συνεχιστεί και όλος ο χρόνος. Εάν όλα αυτά είναι αλήθεια, μπορείτε μόνοι σας να διαπιστώσετε.
Η φολκλορική γιορτή Μπλάγκοβετς γιορτάζεται στις 25 Μαρτίου.
Την ίδια μέρα η Ορθόδοξη Εκκλησία γιορτάζει τον Ευαγγελισμό.
Παρά την ομοιότητα στα ονόματα στα βουλγαρικά, οι δύο γιορτές έχουν εντελώς διαφορετικές σημασίες.
O Αρχάγγελος Γαβριήλ είναι ο άγγελος, που εμφανίστηκε στην Παναγία και της έδωσε την χαρμόσυνη είδηση ότι θα γεννήσει Γιό του Θεού.
Πριν τη καθιέρωση του σοσιαλιστικού καθεστώτος, την ημέρα του Ευαγγελισμού γιορτάζεται και η Ημέρα της Μητέρας.
Σήμερα, δεκαετίες μετά τις δημοκρατικές αλλαγές του 1989, αυτή η παράδοση αποκαταστάθηκε.
Οι ρίζες της λαϊκής γιορτής του Ευαγγελισμού χάνονται πολύ πίσω στο χρόνο – στην προχριστιανική εποχή και ειδωλολατρική τελετουργία, διατηρούμενη και εμπλουτισμένη ανά τα χρόνια.
Βρίσκεται κοντά στην αστρονομική άνοιξη, που συνδυάζει διάφορες τελετουργίες που αποσκοπούν την υποδοχή της νέας αρχής.
Ο Ευαγγελισμός πάντα είναι κατά τη διάρκεια της Σαρακοστής, αλλά αυτή την μέρα το ψάρι επιτρέπεται στο τραπέζι.
Στην λαογραφία μας το ψάρι επίσης υπάρχει – ο καθένας έπρεπε να φάει από το εορταστικό πιάτο και μετά να καθαρίσει τα δόντια του με ψαροκόκαλο – για υγεία και τύχη.
Οι μελισσοκόμοι ανοίγουν τις κυψέλες τους να πάνε τις μέλισσες έξω για να είναι γλυκό το μέλι
Σε ορισμένα μέρη της χώρας τα μικρά κορίτσια κυλάνε στρόγγυλα ψωμιά στα λιβάδια – να είναι ευχάριστη η γεωργική εργασία το καλοκαίρι.
Άλλα έθιμα της γιορτινής αυτής ημέρας, εκτός από τη θεία λειτουργία και τις μαθητικές και στρατιωτικές παρελάσεις, είναι τα κατά τόπους ιστορικά δρώμενα που διοργανώνονται κάθε χρόνο με μεγάλο τουριστικό ενδιαφέρον.
Στη Λακωνική Μάνη και συγκεκριμένα στην Αρεόπολη, από όπου ξεκίνησε η επανάσταση του 21΄, οι εορτασμοί είναι ιδιαίτερα γραφικοί και ξεκινούσαν από νωρίς το πρωί, με το σήμα της καμπάνας της εκκλησίας και την έπαρση της σημαίας, στην πλατεία των “Αθανάτων”. Στην πλατεία της 17ης Μαρτίου 1821, ημερομηνία, κατά την οποία έγινε το μαζικό ξεκίνημα, υπό τον Πέτρο Μαυρομιχάλη, γίνεται αναπαράσταση του όρκου των ιστορικών οικογενειών που πρωτοστάτησαν στον αγώνα. Ακολουθεί τρισάγιο στη μνήμη των ηρώων και κατάθεση στεφάνων.
Σε ένα άλλο μέρος της Πελοποννήσου, στα Καλάβρυτα, γινόταν τρισάγιο και κατάθεση στεφάνων στο Πανελλήνιο Ηρώο των Αγωνιστών του 21΄, αναπαράσταση των όρκων των αγωνιστών, ενώ κάθε χρόνο διοργανώνεται ποδηλατικός γύρος, με διαδρομή: Πάτρα-Χαλανδρίτσα-Καλάβρυτα-Αγία Λαύρα, και έπαθλο για τον πρώτο, ένα δάφνινο στεφάνι και το λάβαρο της Επανάσταση, το οποίο απονείμει, ο Ηγούμενος της Μονής Αγίας Λαύρας.
Φυσικά δεν λείπουν τα παραδοσιακά εδέσματα και οι χοροί, στην πλατεία του χωριού.
Στην Τήνο, το νησί της Παναγίας, ο Ευαγγελισμός, γιορτάζεται στις 25 Μαρτίου, με κατάνυξη και επισημότητα. Οι λειτουργία ξεκινά από την παραμονή, ενώ ανήμερα, γίνεται λιτανεία της εικόνας της Θεοτόκου, προς την παραλία και χτυπούν ταυτόχρονα όλες οι καμπάνες των εκκλησιών του νησιού.
Η εικόνα της Παναγίας, που βρέθηκε στο νησί της Τήνου, το 1823, θεωρήθηκε θεόσταλτο σημάδι επικύρωσης του αγώνα για την απελευθέρωση και η ιστορία λέει ότι στο νησί είχαν καταφτάσει τότε οι ήρωες της Επανάστασης, Κολοκοτρώνης, Μιαούλης και Μακρυγιάννης, για να προσκυνήσουν.
Φυσικά, δυστυχώς φέτος οι παρελάσεις και οι υπόλοιπες εκδηλώσεις δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν λόγω της πανδημίας του κορονοϊού και τα απαγορευτικά μέτρα που έχει εξαγγείλει η Κυβέρνηση για μείωση της εξάπλωσής του.
http://atticaonline.gr/

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟ ΙΑΤΡΟ ΕΦΗ ΑΥΤΙΑ ΒΑΛΙΑΝΤΖΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΑΝΟΣΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟ ΙΑΤΡΟ ΕΦΗ ΑΥΤΙΑ ΒΑΛΙΑΝΤΖΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΑΝΟΣΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ

     


Kρίσιμες στιγμές: Η Μόσχα στέλνει μονάδα ”βιολογικού πολέμου” στην Ιταλία – ΝΑΤΟ & ΕΕ εγκατέλειψαν την Ρώμη





Kρίσιμες στιγμές: Η Μόσχα στέλνει μονάδα ”βιολογικού πολέμου” στην Ιταλία – 

ΝΑΤΟ & ΕΕ εγκατέλειψαν την Ρώμη

Καμία βοήθεια από την ΕΕ!
Επίλεκτη ομάδα Ρώσων στρατιωτικών της μονάδος βιολογικού πολέμου με ειδικότητα στην ιολογία και την επιδημιολογία, στέλνει η Μόσχα προς την πόλη Μπέργκαμο, όπου θα διεξάγει έρευνες και θα λάβει μέτρα για την καταπολέμηση του κορωνοϊού, ανέφερε το ρωσικό υπουργείο Άμυνας.
Το γεγονός ότι η Ρωσία θα βοηθήσει την Ιταλία στην καταπολέμηση του κορωνοϊού έγινε γνωστό το Σάββατο 21 Μαρτίου, μετά από τηλεφωνική συνδιάλεξη του Ρώσου προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν με τον Ιταλό πρωθυπουργό Giuseppe Conte.
“Με βάση τα αποτελέσματα των διαβουλεύσεων, αποφασίστηκε ότι οι Ρώσοι στρατιωτικοί εμπειρογνώμονες που έχουν εμπειρία στην καταπολέμηση επιδημιών που προκαλούνται από επικίνδυνους μολυσματικούς παράγοντες σε όλο τον κόσμο, θα αρχίσουν να εκτελούν καθήκοντα στην ιταλική πόλη Μπέργκαμο με ειδικά μηχανήματα και εξοπλισμό”, ανακοίνωσε το υπουργείο Άμυνας της Ρωσίας σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Interfax.
Μιλάμε για την πλέον επίλεκτη μονάδα ΑΡΒΧΠ (Ατομικού Ραδιοοβιολογικού Χημικού Πολέμου) των ρωσικών ενόπλων δυνάμεων, η οποία δρα αποκλειστικά σε καταστάσεις “βιολογικού πολέμου”.
Έτσι έχουμε εδώ πολλά και εύλογα ερωτήματα, όπως, τι κάνουν ακριβώς οι Ρώσοι στρατιωτικοί ειδικοί με την άδεια του ιταλικού γενικού επιτελείου στην πόλη “μηδέν” της πανδημίας στην Ιταλία;
Γιατί έδωσε εσπευσμένα την συγκατάθεσή του το ιταλικό γενικό επιτελείο (χώρα του ΝΑΤΟ) σε μια ρωσική στρατιωτική ιατρική μονάδα και τι ακριβώς θα αναζητήσουν οι ειδικοί της Μόσχας;

Αυτό που βιώνει η Ιταλία δεν είναι απλά μια τραγωδία αλλά είναι η κόλαση του Δάντη χωρίς τελειωμό. Η απόφαση για αποστολή αποσπασμάτων Ρώσων ειδικών στο Μπέργκαμο πάρθηκε σήμερα Τρίτη μετά από διαβουλεύσεις που πραγματοποιήθηκαν στην έδρα των ιταλικών χερσαίων δυνάμεων στη Ρώμη,ανακοίνωσε το ρωσικό υπουργείο Άμυνας.
Ο Ρώσος υποστράτηγος, υποδιοικητής της μονάδας βιολογικού πολέμου των ενόπλων δυνάμεων της Ρωσίας, Σεργκέι Κιρίλοφ, ηγείται της επιχειρησιακής ομάδας του ρωσικού υπουργείου Άμυνας στην Ιταλία.
Όπως αναφέρθηκε από το ρωσικό Υπουργείο Άμυνας, απεστάλησαν στην Ιταλία οκτώ ιατρικές ομάδες και περίπου 100 Ρώσοι στρατιωτικοί επιστήμονες (ιολόγοι, επιδημιολόγοι), καθώς και σημαντικός εξοπλισμός διάγνωσης και απολύμανσης.
Αναφέρθηκε δε ότι 14 βαρέα μεταφορικά αεροσκάφη IL-76 των Ρωσικών αεροπορικών δυνάμεων πέταξαν από τη Ρωσία στην Ιταλία.
Το μόνο σίγουρο είναι, ότι ΝΑΤΟ και ΕΕ για άλλη μία φορά είναι κατώτεροι των περιστάσεων!

https://www.ethnikosfaros.gr/

Γεώργιος Τερτσέτης: «Πατρίδα μας έχομεν το ανθρώπινο γένος…»

Γεώργιος Τερτσέτης: 

«Πατρίδα μας έχομεν το ανθρώπινο γένος…» 


Από την μνημειώδη απολογία του δικαστή που αρνήθηκε να καταδικάσει τον Κολοκοτρώνη - Το αφιέρωμα είχε επιμεληθεί ο Δάνης Παπαβασιλείου
Από την μνημειώδη απολογία του δικαστή που αρνήθηκε να καταδικάσει τον Κολοκοτρώνη – Το αφιέρωμα είχε επιμεληθεί ο Δάνης Παπαβασιλείου 
***
Η δίκη του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη, του εμβληματικού ηγέτη της Επανάστασης του 1821, τον Μάιο του 1834, συμπυκνώνει το μεγαλείο το ξεσηκωμού, αλλά και το δράμα που προκάλεσε η ξενοκρατία.Στα πρόσωπα του Κολοκοτρώνη και του συντρόφου του, Δημήτριου Πλαπούτα, δικάστηκαν οι ιδέες  της ελευθερίας, της ανεξαρτησίας και της δικαιοσύνης, εν ονόματι των συμφερόντων των μεγάλων δυνάμεων και των μεταξύ τους ανταγωνισμών.
Η σκευωρία 
Θεόδωρος Κολοκοτρώνης
Η επιλογή να συρθούν στο δικαστήριο οι δύο οπλαρχηγοί με την κατηγορία της εσχάτης προδοσίας δεν ήταν τυχαία. Ειδικότερα για τον Κολοκοτρώνη που ενσάρκωνε, στη συνείδηση του νεογέννητου έθνους, την ανιδιοτέλεια του αγώνα για την ελευθερία της πατρίδας. Η καταδίκη και η εξόντωση του εξυπηρετούσε  ένα διπλό σκοπό των κατηγόρων: Αφενός να απαλλαγούν από τον λαοπρόβλητο «Γέρο του Μοριά», αφετέρου να στείλουν το μήνυμα σε όσους θα ήθελαν να μπουν εμπόδιο στα σχέδια τους.
Όργανο της σκευωρίας ήταν ο Εδουάρδος Μάσσον [1], Σκωτσέζος νομικός που ήρθε στην Ελλάδα το 1824 με την ιδιότητα του «φιλέλληνα» για να τεθεί κατόπιν στην υπηρεσία της Αντιβασιλείας και ειδικά της αγγλικής πολιτικής. Ο Μάσσον συνέταξε το κατηγορητήριο και ήταν Eπίτροπος- Εισαγγελέας στη δίκη.
Η δίκη έγινε στο Ναύπλιο και διήρκεσε από τις 30 Απριλίου ως τις 26 Μαϊου 1834. Μετά από μια διαδικασία- παρωδία, με παρέλαση ψευδομαρτύρων και παρουσίαση πλαστών στοιχείων, τα τρία μέλη του δικαστηρίου ψήφισαν υπέρ της ενοχής των κατηγορουμένων και της θανατικής καταδίκης τους.
(Την απολογία του Κολοκοτρώνη στο δικαστήριο μπορείτε να την διαβάσετε ΕΔΩ).

Η δίκη των δικαστών 

Αναστάσιος Πολυζωϊδης
Όμως στη δίκη αυτή ξεχώρισαν δύο μεγάλες προσωπικότητες,  ο πρόεδρος του δικαστηρίου Αναστάσιος Πολυζωϊδης [2]  και ο δικαστής Γεώργιος Τερτσέτης [3], που αρνήθηκαν πεισματικά, παρά τις αφόρητες πιέσεις και τους προπηλακισμούς, να βάλουν την υπογραφή τους στο έγκλημα.
Η στάση τους αυτή προκάλεσε την οργή των σκευωρών και έτσι οι δύο δικαστές οδηγήθηκαν σε δίκη με την κατηγορία ότι είχαν εξαγοραστεί: «από τον χρυσόν της κολοκοτρωνικής φάρας»…
Η δίκη των Πολυζωίδη και Τερτσέτη έγινε στο Ναύπλιο τον Σεπτέμβριο του 1834. Επίτροπος- Εισαγγελέας ήταν και πάλι ο Μάσσον.
Ήρθε η ώρα των απολογιών, στο βήμα ο Τερτσέτης, και αρχίζει: 

«Πατρίδα μας έχομεν το ανθρώπινο γένος…» 

«Δεν είμαι από την Σπάρτη, δεν είμαι Αθηναίος, πατρίδα μου έχω όλην την Ελλάδα. Τοιουτοτρόπως εκφράζεται ο γενναίος Πλούταρχος, είναι σχεδόν δύο χιλιάδες έτη, εις ένα των συγγραμμάτων του. Ημείς γεννημένοι εις πλέον ευτυχισμένην εποχήν, δηλαδή όταν η θρησκεία και η φιλοσοφία εφώτισαν, εκήρυξαν, εσφράγισαν το δόγμα της αγάπης και της ισότητος, δυνάμεθα να ειπούμεν, ότι ημείς δεν είμεθα ούτε από την Ελλάδα, ούτε από την Ιταλία, ούτε από την Γερμανία, ούτε από την Αγγλία, πατρίδα μας έχομεν το ανθρώπινο γένος. Όση γη περιαγκαλιάζει ο εύμορφος αιθέρας είναι αγαπητή μας πατρίδα.
Αν αυτοί οι στοχασμοί δεν αρέσουν εις τον Επίτροπον, ολίγον φρονώ. Φθάνει μου οπού αρέσουν εις τούτους τους Δικαστάς, εις τούτο το Ελληνικόν Ακροατήριον. Αυτό το προοίμιον όμως αξιόλογα ταιριάζει εις την απολογία μας, επειδή αν ημείς εγκαλούμεθα από τον Επίτροπον, αν αυτός μας φοβερίζει φυλακισμόν, το αίτιον είναι η σφοδρή μας λατρεία προς την δικαιοσύνην, εις καιρούς τους οποίους κάλλιστα γνωρίζετε. Και η δικαιοσύνη δεν είναι προνόμιον, είναι ιδιοκτησία της ανθρωπότητος και αρμόζει λοιπόν να αναφέρωμεν ημείς σήμερον, ως εις βοήθειαν μας, το όνομα του ανθρώπινου γένους, αφού δια αυτό αγωνίσθημεν.
….Δικαιολογούμαι ακόμη αν ως εύμορφο μέτωπον της απολογίας μας θέτω το όνομα της ανθρωπότητος, καθότι και η κατηγορία μας δύναται να θεωρηθεί ως συγκρατουμένη με την δίκην των δύο οπλαρχηγών. Ως θέλει ο Επίτροπος, αμαρτήσαμεν, ενώ αυτοί εκρίνοντο και τα ονόματα των δύο καταδικασμένων ανδρών κατεγράφησαν προ καιρού εις τα χρονικά του κόσμου και αυτοί πολύ ίδρωσαν δια την αναγέννησιν του έθνους και η ανάστασις , η εμφάνισις ενός έθνους εις την γην είναι ένα συμβάν μεγάλο και με παγκόσμια και παντοτινά αποτελέσματα. Αθάνατος ο αγώνας και αθάνατοι οι στεφανοφόροι του αγώνος».
Έτσι άρχισε τη συγκλονιστική του απολογία ο Τερτσέτης, απευθυνόμενος κυρίως στον Επίτροπο Μάσσον και όσους κρύβονταν πίσω απ΄ αυτόν. Με τον ίδιο τόνο συνέχισε απαντώντας και ανατρέποντας μια προς μια τις κατηγορίες.
Διαλέγουμε ορισμένα ακόμη αποσπάσματα από την απολογία του Τερτσέτη, η οποία στο σύνολο της αποτελεί μια πολύτιμη παρακαταθήκη στον αγώνα για τα πανανθρώπινα ιδανικά της ελευθερίας και της δικαιοσύνης.
Γεώργιος Τερτσέτης
«… Πως θα ημερώσεις την κατάρα που θα ξεφωνίσουν οι δύο στρατιώτες της Επαναστάσεως, γονατίζοντας να βάλουν το κεφάλι τους εις τον χαλκά της Γιλοτίνας; 49 χρόνους ο γεροντότερος των δύο με τουφέκι ακοίμητο επολεμούσε τους εχθρούς, και βασαν τον πολιτισμόν και τους νόμους εις την Ελλάδα, και ο νόμος που φανερά φανερά τους βοηθούσε, δεν προσαρμόσθηκε εις βοήθειαν τους; Ποιος είσαι εσύ που με το πρόσχημα της παιδείας έλαβες από την Βασιλεία επάγγελμα τόσον επικίνδυνο διά την τιμή και ζωή των υπηκόων; Ποιός είσαι εσύ, που παίζεις με ημάς εις την γην της γεννήσεως μας;
Αλλ΄ εκτός των αιτιολογημάτων τούτων που αποδείχνουν νομιμότερο, δικαιότερο και ωφελιμότερο το να μην υπογράψομεν, παρά να συμψηφίσομεν με τους τρεις, συνέπεσε και άλλο αίτιο ισοδύναμο ή και ανώτερο του νομικού λόγου, το οποίο μας απέκλεισε όλως διόλου να πάρομε μέρος εις την καταδικαστικήν απόφασιν, και το αίτιον αυτό είναι: Ο Εθνισμός μας.
…. Ο Εθνισμός μας σύγκειται από δύο στοιχεία καθαρά και αιώνια: από αγάπη προς τον Βασιλέα και από αγάπη προς την πατρίδα. Μετά την εχθρικήν επέμβασιν του Υπουργού, ο Εθνισμός ενός Έλληνος δεν εσυμβιβάζετο πλέον με την υπογραφή του θανάτου δύο οπλαρχηγών. Ο θεατής λαός του Ναυπλίου και της Ελλάδος ήθελεν ειπεί, και δικαίως πιστεύσει, αν υπογράφομεν, ότι εις τες πρώτες ημέρες της Βασιλείας αποκεφαλίζονται οι υπήκοοι από την επιρροή του Υπουργείου, και η πατρίδα πως θα μας θεωρούσε; Ω! Δικασταί, θα μας έλεγε, πως εστέρξατε να θανατώσετε δύο τέκνα μου, όταν ο νόμος και ο τύπος του νόμου δεν το συγχωρούσαν; Ή πριν έλθει ο Υπουργός, ο νόμος και ο τύπος του νόμου δεν το συγχωρούσαν, αλλ΄ αφού ήλθε ο Υπουργός και είδατε τες λόγχες, ο νόμος και ο τύπος του νόμου το συγχώρησαν; Ω! Φονείς των τέκνων μου, και πως αν δεν είχατε καρδιά να φυλάξετε με κίνδυνο τη ζωής σας αναμάρτητον τον Βασιλέα σας, και αμόλυντη την πατρίδα σας, πως με όλον τούτο το υποσχεθήκατε δεχόμενοι να είσθε εξηγηταί των νόμων; Πόσον διαφέρετε από εκείνα τα τέκνα μου, τα οποία έλυωσαν ευχαρίστως σαν το κερί δια εμέ εις τες σούβλες του εχθρού ή τον τόπον πούχαν στα ζώντα τους εις την μάχην, τον φυλάττουν ακόμη κόκκαλα λευκά και άταφα.
Ο Εθνισμός μας, ω Επίτροπε είναι θεμελιωμένος εις τα αίματα οκτακοσίων χιλιάδων Ελλήνων φονευμένων εις τον αγώνα και δεν ήταν θέλημα θεού ημείς εις την 26 Μαϊου να φθάσωμεν εις τόσην αναισθησίαν, ώστε να εξαλείψει την λατρείαν του Εθνισμού από τα σπλάχνα μας η επωμίδα του Υπουργού».
«Τι ήτον η Επανάστασις μας; Ήτον άλλο παρά μια ορμή προς τον πολιτισμόν, πόθος να χαρούμεν τους καρπούς του; Και τι άλλο ήτον η μη υπογραφή μας; Αλλά δια να ιστορήσω καλύτερα τον στοχασμόν μου ακούσατε:
Ολίγον μακράν από την περιβόητον νήσον της Υδρας είναι νησίδιον όπου λέγουν ότι ετάφη ο Δημοσθένης. Εκεί, είναι τρεις χρόνοι, ευρισκόμενος Άγγλος τις περιηγητής είπε προς άνδρα χωρικόν: Να ήξευρες εδώ τι άνθρωπος κοιμάται. Ο χωρικός αποκρίνεται: Δεν είναι εδώ, λείπει. Που λείπει; Πως δεν είναι εδώ; Λέγει ο ΄λος. Λείπει εις την Ευρώπη, απεκρίθη ο χωρικός, και μέραν με την ημέραν τον περιμένομεν.
Εννοούσε να ειπεί μ΄αυτά τα λόγια ο χωρικός, ότι εγνώριζε ποιος ήταν εκεί θαμμένος. Εγνώριζε, ότι από τους προγόνους μας εφωτίσθησαν οι Ευρωπαίοι. Εγνώριζεν ότι από αυτούς τώρα περιμένομεν σοφίαν και Δικαιοσύνη και ότι δι΄αυτά τα αγαθά αγωνίσθησαν τα τέκνα των Ελληνίδων μητέρων. Από την απόκρισιν του χωρικού ανδρός εξάγεται: η συνείδησις του Ελληνικού έθνους, όταν εμβήκεν εις τα δάκρυα του πολέμου. Η συνείδησις του! Ήγουν η δίψα του πολιτισμού. Και τι βεβαιότερον, τι υστερότερον, τι τελειότερον μας έρχεται από την καλήν Ευρώπη, όσο να μη θανατώνομεν ανθρώπους, χωρίς νομικοτάτην απόδειξιν του εγκλήματος, χωρίς την ακριβή προσαρμογή των σωζομένων τύπων του κράτους;».
Τελικά, το δικαστήριο αθώωσε πανηγυρικά τους Τερτσέτη και Πολυζωϊδη.     
Εδουάρδος Μάσσον
[1] Όργανο της σκευωρίας που οδήγησε στη δίκη των Κολοκοτρώνη- Πλαπούτα,  ήταν ο Εδουάρδος Μάσσον, Σκωτσέζος νομικός που ήρθε στην Ελλάδα το 1824 με την ιδιότητα του «φιλέλληνα» για να τεθεί κατόπιν στην υπηρεσία της Αντιβασιλείας και ειδικά της αγγλικής πολιτικής. Αυτός συνέταξε και το κατηγορητήριο κατά του Κολοκοτρώνη και του Πλαπούτα για τα εξής τέσσερα εγκλήματα:
Ότι παρακίνησαν τον λαό σε εμφύλιο πόλεμο «προς κατάργησιν του καθεστώτος πολιτεύματος».
Ότι παρακίνησαν σε ληστεία «διαφόρους αρχιληστάς με σκοπόν την συνωμοσίαν και τον εμφύλιον πόλεμον».
Ότι συνέταξαν αναφορά ζητώντας την επέμβαση ξένης δύναμης (της Ρωσίας) προς κατάργηση της Υψηλής Αντιβασιλείας.
Ότι συνέδραμαν τον κόντε Διονύσιο Ρώμα στο εγκληματικό του σχέδιο περί καταργήσεως των δύο μελών της Αντιβασιλείας.
[2]  Αναστάσιος Πολυζωίδης (Μελένικο, 20 Φεβρουαρίου 1802 – Αθήνα, 7 Ιουλίου 1873) ήταν Έλληνας πολιτικός, δημοσιογράφος, συγγραφέας και δικαστικός. Είχε εκλεγεί πληρεξούσιος και είχε πάρει θέσεις υπουργού Παιδείας, νομάρχη, μέλους του Αρείου Πάγου και του Συμβουλίου της Επικράτειας στο νεοσύστατο Ελληνικό κράτος.
[3] Γεώργιος Τερτσέτης (Ζάκυνθος, 1800 – Αθήνα, 15 Απριλίου 1874) ήταν Έλληνας αγωνιστής της επανάστασης του 1821, ιστορικός, πολιτικός, συγγραφέας, ποιητής, φιλόσοφος, απομνημονευματογράφος και νομικός. Είχε διοριστεί αρχειοφύλακας στη βιβλιοθήκη της Βουλής στο νεοσύστατο Ελληνικό κράτος, θέση που κράτησε μέχρι το θάνατό του.
Γεννήθηκε στη Ζάκυνθο.   Η οικογένειά του είχε σημαντικό όνομα στον τόπο του, όμως δεν ήταν από τις ντόπιες αρχοντικές οικογένειες της Ζακύνθου και τον λογάριαζαν για ποπολάρο.
Στα παιδικά του χρόνια πήγε στο ίδιο σχολείο με τα δύο μεγαλύτερα παιδιά του Θ. Κολοκοτρώνη, τον Πάνο και τον Γενναίο. Το 1816 έφυγε για την Ιταλία, όπου σπούδασε στο πανεπιστήμιο της Πάντοβα νομικά καθώς και λατινική – ιταλική φιλολογία. Επέστρεψε στο νησί του το 1820, μετά το πέρας των σπουδών του.
Με την έκρηξη της επανάστασης ο Τερτσέτης βρέθηκε στο Μοριά με πολλούς άλλους συμπατριώτες του. Ασθενικής όμως κράσης, δεν άντεξε τις κακουχίες και αρρώστησε. Μεταφέρθηκε στο μικρό νησί Κάλαμος και στη συνέχεια πίσω στη Ζάκυνθο. Στη Ζάκυνθο δέθηκε με αδελφική φιλία με τον Δ. Σολωμό. Σ’ αυτόν χρωστάμε τον περίφημο «Διάλογο» για τη γλώσσα του εθνικού μας ποιητή, όπως το μόνο αντίγραφο που σώθηκε βρέθηκε στα χέρια του. Παρ’ όλο που δεινοπάθησε την πρώτη φορά που κατέβηκε να αγωνιστεί, τον ξαναβρίσκουμε στη πρώτη γραμμή, όταν ο Ι. Καποδίστριας ελευθέρωνε τη Ρούμελη.
Το 1832-1833 διετέλεσε καθηγητής της γενικής και της ελληνικής ιστορίας στο Κεντρικό Πολεμικό Σχολείο του Ναυπλίου. Με την έλευση της Αντιβασιλείας σχετίστηκε τόσο με τον Μαιζώνόσο και με τον πρόεδρό της, Άρμανσπεργκ, καθώς μάθαινε ελληνικά στις κόρες του. Το 1834 διορίστηκε από την Αντιβασιλεία μέλος του πενταμελούς δικαστηρίου του Ναυπλίου που δίκαζε τους Κολοκοτρώνη, Πλαπούτα κ.ά. Ο Τερτσέτης τότε μαζί με τον πρόεδρο του δικαστηρίου Αναστάσιο Πολυζωίδη, γνωρίζοντας πολύ καλά την αθωότητα των κατηγορουμένων, αρνήθηκε να υπογράψει την απόφαση καταδίκης τους σε θάνατο δια αποκεφαλισμού για εσχάτη προδοσία. Η κίνησή τους αυτή προκάλεσε την οριστική τους παύση, τη φυλάκιση και την άγρια κακοποίησή τους από την Αντιβασιλεία.
Το 1864 εξελέγη αντιπρόσωπος της Ζακύνθου στη Βουλή. Πέθανε στις 15 Απριλίου 1874 στην Αθήνα.
https://www.imerodromos.gr/

'Πόλεμος'' σε τρία ''μέτωπα'' - Τουρκικές υπερπτήσεις σε Έβρο & Αιγαίο - Έστειλαν κατασκοπευτικό στην Κύπρο

''Πόλεμος'' σε τρία ''μέτωπα'' - Τουρκικές υπερπτήσεις σε Έβρο & Αιγαίο - Έστειλαν κατασκοπευτικό στην Κύπρο




Μπαράζ υπερπτήσεων από την Άγκυρα σήμερα. Τουρκικά μαχητικά πέταξαν στον Έβρο αλλά και σχεδόν πάνω από το έδαφος της Μυτιλήνης και μάλιστα ύψος 3.000 ποδών. 
Την ίδια στιγμή έστειλαν κατασκοπευτικό και στην Κύπρο! 
Στις 11:32 ένα F-16 πέταξε πάνω από τον Έβρο ενώ λίγη ώρα αργότερα ζεύγος τουρκικών μαχητικών πέταξε μόλις 3000 πόδια πάνω από τη Λέσβο και πάνω από τον Αη Στράτη στα 14.000 πόδια. Στη συνέχεια άλλο ζεύγος τουρκικών αεροσκαφών πέταξε πάνω από τους Λειψούς, τις Οινούσσες, το Φαρμακονησι και τη Παναγιά. 

'

Νωρίτερα το πρωί, λίγο μετά τις 9 ,ζεύγος τουρκικών F-16 πέταξε δύο φορές πάνω από τη Ρω σε ύψος 14.000 και 13.500 ποδών αντίστοιχα. 
Αναλυτικά:
  •  
  • 11:32 Τουρκικό  F-16  στον Έβρο στα 15.000 πόδια
  • 11.56 Ζεύγος τουρκικών αεροσκαφών στο Αη Στράτη στα 14.000 πόδια
  • 12.05 δυτική Λέσβο 3.000 πόδια

  • 12.25 Ζεύγος τουρκικών F-16 Φαρμακονήσι 10.000 πόδια
  • 12.28 Λειψοί 7.400 πόδια
  • 12.53 Παναγιά,Οινούσσες 26.000 και 28.000 πόδια
  • 12.55 Οινούσσες 25.000 πόδια
  •  

🇹🇷 ✈ Turkish Air Force Boeing 737-7ES Peace Eagle (13-004, 4B8298) as flight TURAF16 patrolling south of Cyprus

View image on TwitterView image on Twitter

See INTELSky's other Tweets


 https://www.pentapostagma.gr/

Βρήκαν έναν «Δρόμο από κίτρινα τούβλα» στο βυθό του Ειρηνικού Ωκεανού! [Βίντεο]

   Βρήκαν έναν «Δρόμο από κίτρινα τούβλα» στο βυθό του Ειρηνικού Ωκεανού! [Βίντεο] Από   Dimitrios Amprazis  - 05/11/2024 0 Μια αποστολή σε ...