Σάββατο 14 Μαρτίου 2020

ΠΛΑΘΩ ΚΟΥΛΟΥΡΑΚΙΑ ΜΕ ΤΑ ΔΥΟ ΧΕΡΑΚΙΑ (ΜΕ ΥΠΕΡΟΧΕΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ)




ΠΛΑΘΩ ΚΟΥΛΟΥΡΑΚΙΑ ΜΕ ΤΑ ΔΥΟ ΧΕΡΑΚΙΑ


…Ο φούρνος να τα ψήσει το σπίτι να μυρίσει! Ετοιμάζουμε μοσχομυριστά νηστίσιμα κουλουράκια, φτιαγμένα με αγνά τοπικά προϊόντα όπως το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο και το μέλι, αλλά όχι μόνο! Στο νέο γλυκό μας άρθρο μοιραζόμαστε μερικές σκέψεις για την αξία του να μαθαίνουν τα παιδιά την παράδοση και μια πρόταση με βιωματικές δραστηριότητες για νήπια, στο νηπιαγωγείο ή στο σπίτι, με θέμα τα ελληνικά παραδοσιακά γλυκά και τα τοπικά μας προϊόντα. Δωράκι ένα εκτυπώσιμο pdf με τη συνταγή σε εικονόλεξο για να το συμπληρώσουν τα παιδιά!


Ο φούρνος να τα ψήσει…



… το σπίτι να μυρίσει… νηστίσιμα κουλουράκια ελαιόλαδου!



Και να μάθουμε τα υγιεινά συστατικά που χρησιμοποιεί η παραδοσιακή ζαχαροπλαστική!

Πρωτού προτείνουμε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα, πρέπει πάντα να γνωρίζουμε τί θέλουμε να πούμε στα παιδιά, γιατί θέλουμε να το πούμε, ποιούς στόχους έχουμε και ποιές είναι οι δικές μας προσδοκίες και επιθυμίες. Πρέπει καταρχάς να έχουμε ξεκαθαρίσει μέσα μας πώς βλέπουμε εμείς τα πράγματα, να έχουμε αξιολογήσει τις στάσεις και τις απόψεις μας και να έχουμε πάρει συνειδητά τις αποφάσεις μας, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι στην πορεία δεν μπορούν να επαναπροσδιοριστούν. Για παράδειγμα, αν θέλουμε να κάνουμε μια εκπαιδευτική παρέμβαση για τα παραδοσιακά γλυκά και προϊόντα πρέπει πρώτα απ’ όλα να σκεφτούμε στη θεωρία το γιατί θεωρούμε πως είναι ωφέλιμο για τα παιδιά να έρχονται σε επαφή με την παράδοση, σε πείσμα των καιρών μας.


Δραστηριότητα υγιεινής μαγειρικής στο νηπιαγωγείο

Αναζητώντας κάποια θεωρητικά στοιχεία για την αξία της παράδοσης για τα μικρά παιδιά, σε άρθρο της εφημερίδας Το Βήμα βρήκαμε πληροφορίες για μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα έρευνα που δημοσιεύτηκε το 2008 στο αμερικανικό επιστημονικό «Περιοδικό Ψυχολογίας της Οικογένειας» από την κλινική-αναπτυξιακή ψυχολόγο Barbara Fiese. Το πόρισμα της έρευνας ήταν πως οι οικογενειακές παραδόσεις και συνήθειες, ειδικά όσες σχετίζονται με θρησκευτικές γιορτές, έχουν ευεργετική επίδραση στη σωματική και ψυχική υγεία. Για την Fiese, οι οικογενειακές παραδόσεις είναι πιο εξατομικευμένες από τα ήθη και τα έθιμα ενός λαού, είναι επαναλαμβανόμενα τελετουργικά που αποτελούν για την οικογένεια πηγή δύναμης, πηγή ταυτότητας, πηγή σύνδεσης ανάμεσα στις γενιές, πηγή πίστης και νοήματος. Σύμφωνα με την ερευνήτρια, δεν χρειάζεται τα έθιμα να τηρούνται κατά γράμμα, το να κινείται η οικογένεια στο πνεύμα τους αρκεί για να βιώσουν τα μέλη της τα οφέλη της παράδοσης.


Freedom from Want, του Αμερικανού καλλιτέχνη Norman Rockwell, 1943, πίνακας που στόχευε στην τόνωση του ηθικού των Αμερικανών κατά το Β’ΠΠ (πηγή)



Freedom from Want του φωτογράφου Ryan Schude, 2018, Smithsonian Magazine. Η σύγχρονη εκδοχή του κλασικού πίνακα… (πηγή)

Σε άλλο άρθρο της λογοπεδικού Χαράς Καραμήτσου διαβάσαμε κι άλλες όμορφες σκέψεις για την αξία της παράδοσης. Οι παραδόσεις, τα ήθη, τα έθιμα, τα σύμβολα, οι θρησκευτικές γιορτές, οι θρύλοι, η μουσική, οι χοροί -το φαγητό θα προσθέσουμε εμείς- δημιουργούν μια συνέχεια με το παρελθόν και εδραιώνουν την ταυτότητά μας. Μέσα από τη γνώση του παρελθόντος τα παιδιά μαθαίνουν την ιστορία μας και έτσι ενισχύονται οι αξίες της ελευθερίας, της πίστης, του ήθους, της ανιδιοτέλειας. Στο σύγχρονο ρευστό και συνεχώς μεταβαλλόμενο κόσμο οι παραδόσεις παρέχουν ασφάλεια, στήριξη και σταθερότητα στα παιδιά. Για όλους αυτούς τους λόγους, οι παραδόσεις δεν πρέπει να θεωρούνται από τα παιδιά παρωχημένες και συντηρητικές συνήθειες. Ο τρόπος για να γίνει αυτό είναι οι παραδόσεις μας να ενταχθούν με γνήσιο, αυθεντικό και ουσιαστικό τρόπο στην καθημερινότητά μας.


Γεραλής Απόστολος, Τα αυγά της Λαμπρής, 1938, Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων (λεπτομέρεια) (πηγή)

Αυτό που θέλουμε εμείς να τονίσουμε είναι πως η ιστορική μνήμη δεν πρέπει να χάνεται. Είναι σημαντικό τα παιδιά να μαθαίνουν τις ρίζες και τις παραδόσεις μας. Έτσι θα μπορούν να πορεύονται στο σύγχρονο κόσμο κάνοντας μεν τις δικές τους επιλογές, αλλά έχοντας τη δυνατότητα να κρατήσουν όσα τους ταιριάζουν και να εξελίξουν όσα τους εμπνέουν, σε συνδυασμό με μια γόνιμη διάδραση με άλλες συνήθειες και νοοτροπίες με τις οποίες θα έρθουν σε επαφή στην πορεία της ζωής τους. Μέσα από τη γνώση της παράδοσης τα παιδιά θα έχουν ένα μέτρο σύγκρισης και ένα οπλοστάσιο γνώσεων ώστε να μπορούν να φιλτράρουν τις ξένες επιρροές και να κρατάνε όσες θεωρούν χρήσιμες για τη ζωή τους.
Σβήνοντας ένα κομμάτι από το παρελθόν είναι σαν να σβήνουμε και ένα αντίστοιχο κομμάτι από το μέλλον.
Γιώργος Σεφέρης
Η γαστρονομία ενός τόπου είναι σημαντικό κομμάτι της παράδοσής του. Το φαγητό δεν είναι μόνο η ικανοποίηση της ανάγκης για τροφή του ανθρώπου, το φαγητό εμπεριέχει ιστορία και μνήμη. Μέσα από το φαγητό και την παρασκευή του οι άνθρωποι διαχρονικά και παγκοσμίως έρχονται κοντά, αλληλεπιδρούν και επικοινωνούν. Το σπιτικό φαγητό της μαμάς ή της γιαγιάς φέρνει αναμνήσεις και προκαλεί συναισθήματα. Το να μαγειρέψεις για κάποιον μπορεί να γίνει μια πράξη φροντίδας και αγάπης και πιστεύουμε πως ένα ζεστό, σπιτικό φαγητό θα γλυκάνει την καρδιά μας πολύ περισσότερο από ένα περίτεχνο πιάτο σύγχρονης γαστρονομίας, χωρίς φυσικά να το απορρίπτουμε και αυτό. Γι’ αυτούς και πολλούς άλλους λόγους, οι παραδοσιακές συνταγές αξίζουν και πρέπει να κληρονομούνται από γενιά σε γενιά και να διαφυλάσσονται.


Dinner party, vintage πίνακας (πηγή)



Le Dessert Rouge (το κόκκινο επιδόρπιο) του Γάλλου ζωγράφου Henri Matisse, 1908 (πηγή)



Cakes του Αμερικανού καλλιτέχνη Wayne Thibaud, 1963. (πηγή)

Μέσα από τα παραδοσιακά γλυκά και προϊόντα του τόπου μας αναδεικνύεται η σοφία της παράδοσής μας, η οποία χωρίς να έχει τις επιστημονικές γνώσεις μας κληρονόμησε γλυκά φτιαγμένα με αγνά υλικά, με πολλά θρεπτικά συστατικά. Γλυκά νηστίσιμα, τα οποία ήταν απόρροια του τρόπου ζωής των παλιών, ο οποίος ήταν άμεσα συνδεδεμένος με τη θρησκεία μας.


Από το παλιό «Αλφαβητάριο» της Α’ Δημοτικού, 1964 ΟΕΔΒ. Διαβάστε και το άρθρο μας «Ένα γλυκάκι μπορεί να φέρει λίγη γαλήνη στο σπίτι!» για μερικές ακόμα γλυκές σκέψεις…

Οι μεγάλες θρησκευτικές γιορτές και οι νηστείες που συνδέονται με αυτές έχουν δημιουργήσει μια παράδοση στη διατροφή μας, η οποία δίνει νόημα στην Τσικνοπέμπτη, την Καθαρά Δευτέρα, τη Σαρακοστή, και αποτελεί την κοινή μας κληρονομιά, την ελληνική παραδοσιακή κουζίνα, όπως διαβάσαμε σε άρθρο της συγγραφέως και ερευνήτριας της μοναστηριακής τράπεζας Πάολας Ψαρρού. Ο κύκλος της εκκλησιαστικής ζωής και της νηστείας «δίνει ουσία και νόημα στην καθημερινή μαγειρική. Βοηθάει στο να ξεχωρίζουν οι μέρες, τα φαγητά, τα υλικά». Δημιουργεί οικογενειακές παραδόσεις, οι οποίες προσφέρουν στα παιδιά αναμνήσεις που μπορούν να λειτουργήσουν ως στήριγμα στη μελλοντική ζωή τους.


Το τραπέζι της Καθαράς Δευτέρας, Σπύρος Βασιλείου, 1950 (λεπτομέρεια) (πηγή)



Η μαγειρική με τα παιδιά στο σπίτι μπορεί να αποτελέσει μια μικρή οικογενειακή παράδοση!

Έχοντας, λοιπόν, παρατηρήσει πως τα μικρά -αλλά και τα μεγαλύτερα- παιδιά σήμερα ξέρουν απ’ έξω και ανακατωτά τα cupcakes, τα muffins και τα donuts, αλλά δεν γνωρίζουν πολλά για τα παραδοσιακά μας γλυκά, αποφασίσαμε να σχεδιάσουμε μια εκπαιδευτική παρέμβαση με δραστηριότητες για το νηπιαγωγείο, αλλά και για το σπίτι, που θα έχει ως θέμα τα ελληνικά παραδοσιακά γλυκά και τα προϊόντα που χρησιμοποιούμε σε αυτά. Οι δραστηριότητες απευθύνονται κυρίως σε παιδιά ηλικίας 4-6 ετών. Η συνταγή που περιλαμβάνει η παρέμβαση, όμως, είναι για όλους και είναι τέλεια, δοκιμάστε την οπωσδήποτε!
Δραστηριότητα: Ελληνικά παραδοσιακά γλυκά και προϊόντα
Στόχος της δραστηριότητας είναι να γνωρίσουν τα παιδιά ορισμένα από τα παραδοσιακά μας γλυκά και κάποια από τα συστατικά-προϊόντα που χρησιμοποιεί η παραδοσιακή ζαχαροπλαστική. Επειδή η δραστηριότητα προτείνεται για το νηπιαγωγείο και πιθανώς να υπάρχει περιορισμός ως προς την κατανάλωση τροφών και ειδικά γλυκών, τα γλυκά παρουσιάζονται μέσα από εικόνες. Παρ’ όλα αυτά οι εικόνες μπορούν να αντικατασταθούν με πραγματικά γλυκά για ακόμα πιο «ζωντανή» και γλυκιά γνωριμία.
Τα συστατικά της ζαχαροπλαστικής θα τα δείξουμε στα παιδιά μέσα από άλλες αισθήσεις τους πέραν της γεύσης, την όραση, την αφή και την όσφρηση, ώστε να είναι περισσότερο βιωματική η προσέγγιση του μαθησιακού υλικού. Η έλλειψη δυνατότητας να δοκιμάσουν με τη γεύση τα προϊόντα μπορεί να μετατραπεί σε μια ευκαιρία να ενεργοποιηθούν οι άλλες αισθήσεις των παιδιών και να αναδειχθούν άλλα στοιχεία των συστατικών που μπορεί να μην προσέχουμε συνήθως. Τέτοια στοιχεία είναι τα οπτικά χαρακτηριστικά (σχήμα, χρώμα), το άρωμα, η υφή, οι φυσικές ιδιότητες όπως για παράδειγμα η ρευστότητα του μελιού σε σχέση με το πετιμέζι, ακόμα και ο ήχος που κάνουν οι κόκκοι του σιμιγδαλιού σε αντίθεση με τα καρφάκια του γαρύφαλλου.


Συγκρίνοντας τη ρευστότητα του μελιού και του πετιμεζιού.

Μια τέτοια δραστηριότητα αξιοποιεί στοιχεία από την θεωρία της πολυαισθητηριακής προσέγγισης της διδασκαλίας, η οποία είναι μια σύγχρονη μέθοδος που προτείνεται για παιδιά με δυσλεξία και μαθησιακές δυσκολίες. Όπως διαβάσαμε σε επιστημονική δημοσίευση, η πολυαισθητηριακή προσέγγιση, γνωστή ως μέθοδος Orton-Gillingham, στηρίζεται στα επιστημονικά ευρήματα που δείχνουν πως ο εγκέφαλος κατά τη μάθηση προσλαμβάνει πληροφορίες μέσω όλων των αισθητηρίων οργάνων και των αισθήσεων. Σύμφωνα με τη μέθοδο αυτή, η διέγερση της αφής, της ακοής και της όρασης βοηθά στην εμπλοκή των παιδιών στη μαθησιακή διαδικασία.


Ακούγοντας τον ήχο που κάνουν οι κόκκοι του πετιμεζιού και τα καρφάκια του γαρύφαλλου.

Στην πράξη τώρα… Ξέρουμε πόση χαρά μπορεί να φέρει ένα γλυκάκι σε ένα παιδί και σε εμάς τους μεγάλους το ίδιο θα λέγαμε… Όμως, το σημαντικότερο είναι να φροντίζουμε τη διατροφή και την υγεία μας. Γι’ αυτό προτείνουμε να καταναλώνουμε γλυκά σε μικρές ποσότητες και να επιλέγουμε σχετικά υγιεινές συνταγές ώστε και την απόλαυση να έχουμε, και τη διατροφή μας να προσέχουμε. Το να γνωρίζουν οι γονείς τι περιέχουν τα φαγητά και τα γλυκά που καταναλώνουν τα παιδιά είναι εξαιρετικά σημαντικό, ειδικά δεδομένου του ότι τα περισσότερα παιδικά σνακ του εμπορίου είναι γεμάτα ζάχαρη. Ζαχαροπλαστική στο σπίτι λοιπόν, μια οικογενειακή δραστηριότητα που προσφέρει ποιοτικό χρόνο μαζί, γνώσεις, καλές διατροφικές συνήθειες και φυσικά τεράστια διασκέδαση!


Βρείτε τη συνταγή μας για εύκολη, υγιεινή και νηστίσιμη τριφτή μηλόπιτα, μαζί με ιδέες και σκέψεις για τη διατροφή των παιδιών στο σχολείο στο άρθρο μας «Back to school ή αλλιώς ένα μήλο την ημέρα…»

Μέσα από τη γνωριμία με τα παραδοσιακά προϊόντα, όπως το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο, το μέλι, το πετιμέζι, το σιμιγδάλι, η κανέλα και άλλα πολλά, μπορούμε να προτείνουμε υγιεινές εναλλακτικές στα παιδιά. Σημαντικό είναι να τονίσουμε τα θρεπτικά συστατικά που περιέχουν τα προϊόντα αυτά, το οποίο είναι ένας από τους βασικούς λόγους που πρέπει να τα προτιμάμε.
Α. Παραδοσιακά γλυκά
Πάμε στο νηπιαγωγείο τώρα… Μπορούμε να κάνουμε μια εισαγωγή στα παιδιά, δείχνοντάς τους κάποιες εικόνες με παραδοσιακά γλυκά και τεχνικές παρασκευής τους, ρωτώντας τα αν αναγνωρίζουν όσα δείχνουν οι εικόνες. Έτσι θα κινήσουμε το ενδιαφέρον των παιδιών και θα διαπιστώσουμε ποιές είναι οι προϋπάρχουσες γνώσεις τους, ώστε να συζητήσουμε όποιες απορίες προκύψουν. Μιας και είναι Σαρακοστή, θα επιλέξουμε γλυκά νηστίσιμα για να μιλήσουμε για αυτά:
  • Σιροπιαστά γλυκά – σιρόπιασμα
  • Χαλβάδες – παρασκευή χαλβά
  • Πίτες – άνοιγμα φύλλου
  • Κουλουράκια – πλάσιμο
  • Λουκουμάδες
  • Γλυκά του κουταλιού
  • Παστέλι
  • Μουσταλευριά



Β. Παραδοσιακά προϊόντα
Είδαμε τα παραδοσιακά γλυκάκια μας, ώρα τώρα να μάθουμε κάποια πράγματα για το πώς φτιάχνονται και για το γιατί πρέπει να τα προτιμάμε. Εδώ θα κάνουμε τη δραστηριότητα περισσότερο βιωματική. Θα προσεγγίσουμε με τις αισθήσεις μας τα συστατικά της ζαχαροπλαστικής, θα τα δούμε, θα τα κουνήσουμε και έτσι θα τα ακούσουμε, θα τα αγγίξουμε, θα τα μυρίσουμε… Για τη φάση αυτή της δραστηριότητας θα χρησιμοποιήσουμε μικρά βαζάκια (πωλούνται πολύ φτηνά στην αγορά) και θα τα γεμίσουμε με προϊόντα που χρησιμοποιεί η παραδοσιακή ζαχαροπλαστική. Παράλληλα, θα συζητήσουμε τα θρεπτικά συστατικά που μας προσφέρουν.


Βαζάκια με αγνά προϊόντα της παραδοσιακής ζαχαροπλαστικής.

  • Εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο: καλά λιπαρά, βιταμίνη Ε και αντιοξειδωτικά συστατικά (πολυφαινόλες)
  • Μέλι: υδατάνθρακες, βιταμίνες Β και C, μέταλλα και ιχνοστοιχεία
  • Πετιμέζι: ενέργεια, βιταμίνες Α, Β και C, μέταλλα όπως σίδηρο και ασβέστιο
  • Σιμιγδάλι: χαμηλός γλυκαιμικός δείκτης, πρωτεΐνες, βιταμίνες Ε και Β, φυτικές ίνες, καθόλου κακά λιπαρά
  • Κανέλα: αντιοξειδωτικά συστατικά, βιταμίνες Β1 και C, φώσφορο, ασβέστιο και κάλιο
  • Αρμπαρόριζα: πολλές θεραπευτικές και ηρεμιστικές ιδιότητες
  • Γαρύφαλλο: φυτικές ίνες, βιταμίνες, ανόργανα άλατα, αντιοξειδωτικά συστατικά
  • Μαστίχα: τουλάχιστον 70-80 θεραπευτικές ουσίες, φυτικές ίνες, υδατάνθρακες, καθόλου λιπαρά και αλάτι
  • Λεμόνι (ή άλλα εσπεριδοειδή): βιταμίνες C και Β, πρωτεΐνες, υδατάνθρακες, κάλιο, ανόργανα άλατα
  • Σταφίδες: υδατάνθρακες, φυσικά σάκχαρα, φυτικές ίνες, βιταμίνες Β και Α, σίδηρο, ασβέστιο, αντιοξειδωτικά συστατικά
Ο κατάλογος δεν τελειώνει, μπορούμε ακόμα να βάλουμε ξηρούς καρπούς, ανθόνερο, ροδόνερο, μαχλέπι, σουσάμι, μοσχοκάρυδο… Επειδή όμως με τα πολύχρωμα βαζάκια όπως μπορείτε να φανταστείτε σε ένα νηπιαγωγείο θα γίνει χαμός, καλό είναι να περιοριστούμε σε μια διαχειρίσιμη ποσότητα…
Γ. Συνταγή για νηστίσιμα κουλουράκια ελαιόλαδου


Νηστίσιμα κουλουράκια ελαιόλαδου με χυμό πορτοκάλι, μέλι, μαστίχα και ξύσμα λεμονιού.

Και τώρα θα φτιάξουμε τη δική μας συνταγή για νηστίσιμα κουλουράκια ελαιόλαδου. Θα χρησιμοποιήσουμε ως μαθησιακό υλικό το εικονόλεξο, δηλαδή ένα κείμενο που αποτελείται από λέξεις και εικόνες που εικονίζουν λέξεις του κειμένου. Για τη δραστηριότητά μας φτιάξαμε το δικό μας εικονόλεξο, ένα μικρό δωράκι το οποίο μπορείτε να κατεβάσετε σε αρχείο pdf.
Το δωράκι μας περιέχει πέντε σελίδες: τα υλικά της συνταγής σε δύο εκδοχές (μία συμπληρωμένη και μία με κάποιες εικόνες να λείπουν), την εκτέλεση της συνταγής σε δύο εκδοχές όπως και τα υλικά, και μια σελίδα με τις εικόνες που λείπουν για να τις κόψουν τα παιδιά και να συμπληρώσουν τις αντίστοιχες σελίδες. Μέσα από τη δραστηριότητα αυτή αναπτύσσεται η λεπτή κινητικότητα (κόψιμο μικρών εικόνων), ο γραμματισμός (προσπάθεια ανάγνωσης κειμένου συνταγής) και η ικανότητα αντιστοίχησης (ταίριασμα εικόνων στις λέξεις που τις περιγράφουν). Μια ακόμα επιλογή που έχουμε είνα να δώσουμε στα παιδιά τη συνταγή ολοκληρωμένη και να ζητήσουμε να τη διαβάσουν όπως μπορούν. Στην περίπτωση αυτή θα επικεντρωθούμε περισσότερο στο γραμματισμό μέσω της ανάγνωσης και αφορά παιδιά που τουλάχιστον σε πρώιμο στάδιο μπορούν να διαβάσουν.


Η συνταγή μας, υλικά και εκτέλεση, μαζί με μια καρτέλα με εικονίδια για να κόψουν τα παιδιά και να τα τοποθετήσουν στις σωστές θέσεις.

Αφού τα παιδιά έχουν μελετήσει τη συνταγή, θα πρέπει και να τη φτιάξουν! Αν δεν φτιάξουν τη συνταγή στο νηπιαγωγείο, φυσικά πρέπει να την πάρουν στο σπίτι για να την φτιάξουν με τους γονείς τους. Η χαρά του να φάνε το αποτέλεσμα όλων των δραστηριοτήτων που έκαναν θα είναι τεράστια!






Σε περίπτωση που η δραστηριότητα γίνει στο νηπιαγωγείο χωρίς τη δυνατότητα εκτέλεσης της συνταγής, μπορούμε να φτιάξουμε τη συνταγή με «φανταστικό» τρόπο, κάνοντας κινήσεις παντομίμας. Μπορεί αρχικά να δείχνει ο/η εκπαιδευτικός τις κινήσεις και τα παιδιά να ακολουθούν, και σε επόμενο στάδιο ένα παιδί να κάνουν κινήσεις από τα στάδια εκτέλεσης της συνταγής και τα υπόλοιπα να μαντεύουν, ή απευθείας να ζητήσουμε από τα παιδιά να κάνουν τις κινήσεις που θα έκαναν για να εκτελέσουν τη συνταγή.



Αυτή τη φορά, λοιπόν, θα προτείνουμε να γίνουμε όλοι για λίγο παιδιά και να μείνουμε στην παιδική εκδοχή της συνταγής μας, χωρίς ζυγίσματα, ακρίβεια και τεχνικές, αλλά με την απλότητα και τις ατέλειες ενός ανέμελου παιχνιδιού. Καλές γλυκές δημιουργίες, λοιπόν, και καλή απόλαυση σε μικρούς και μεγάλους!


Σπιτικά, μυρωδάτα κουλουράκια για μικρά και μεγάλα παιδιά από το Eat Dessert First Greece με αγάπη!

https://eatdessertfirstgreece.com/

Μεταφέρουν στην ενδοχώρα 10.000 από τα νησιά ενώ ο κορονοιός καλπάζει

Μεταφέρουν στην ενδοχώρα 10.000 από τα νησιά ενώ ο κορονοιός καλπάζει


Την ώρα που εμείς κλεινόμαστε σπίτια μας.. 10.000 παράνομοι μετανάστες μεταφέρονται στην ενδοχώρα
Διαβάστε όσα δήλωσε ο υπουργός Ν. Μηταράκης
«Αυτοί που έφθασαν, τις τελευταίες 15 ημέρες, κρατήθηκαν ξεχωριστά» τόνισε ο κ. Μηταράκης και συμπλήρωσε πως «σήμερα, ξεκινάμε τις μετακινήσεις από τα νησιά όσων ήρθαν από την 1η Μαρτίου σε κλειστές δομές στις Σέρρες και στη Μαλακάσα. Ξεκινάμε με 450 άτομα που φεύγουν από τη Λέσβο. Ήδη, το καράβι πρέπει να έχει αναχωρήσει από το λιμάνι. Μέσα στην εβδομάδα θα μεταφερθούν και οι υπόλοιποι».
Ήδη έχουμε ανακοινώσει τη μεταφορά 10.000 “μεταναστών” στην ενδοχώρα μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2020. Σήμερα, ανακοινώνουμε την περαιτέρω αποσυμφόρηση των νησιών με την εθελοντική μεταφορά άλλων 5.000 αιτούντων άσυλο στις χώρες προέλευσής τους. Ζητήσαμε και λάβαμε τη σχετική χρηματοδότηση του προγράμματος. Αλλά και τη χρηματοδότηση δράσεων που θα συμβάλλουν αποφασιστικά στη βελτίωση της κατάστασης στα νησιά και στην ηπειρωτική Ελλάδα».
Εν συνεχεία, ο κ. Μηταράκης υπογράμμισε ότι «στις ανοιχτές δομές επικρατούν απαράδεκτες συνθήκες, για αυτό και θέλαμε, ως Κυβέρνηση, να τις έχουμε ήδη κλείσει. Έχουμε ζητήσει και θα υπάρχει ειδική πρόβλεψη υγείας τις δομές Σερρών και Μαλακάσας, για τους νεοαφιχθέντες. Στα νησιά, υπάρχει υγειονομική και νοσοκομεία αναφοράς».
Για τα κλειστά κέντρα, ο κ. Μηταράκης ανέφερε ότι «αυτή τη στιγμή, δε συνεχίζονται οι εργασίες. Έχει ζητήσει ο Πρωθυπουργός από τους Δημάρχους και τον Περιφερειάρχη να μας προτείνουν τον ακριβή τρόπο που θεωρούν οι τοπικές κοινωνίες ότι ανταποκρίνεται στις δικές τους απαιτήσεις. Από αρχές Φεβρουαρίου, θέλαμε να έχουμε θωρακίσει τη χώρα απέναντι σε 2 κινδύνους που είχαμε προβλέψει. Την ένταση στη Συρία και τον κίνδυνο του κορωνοϊού».
https://hellas-now.com/

Ο κορωνοϊός «χτύπησε» την τηλεόραση: Τι αλλάζει στον τρόπο λειτουργίας των καναλιών

Ο κορωνοϊός «χτύπησε» την τηλεόραση: Τι αλλάζει στον τρόπο λειτουργίας των καναλιών


coonoios-tv

Πολλαπλές οι συνέπειες της πανδημίας του κορωνοϊού για την τηλεοπτική παραγωγή και κυρίως για το μέλλον του προγραμματισμού των καναλιών  - Τι αλλάζει σε live εκπομπές, αθλητικές μεταδόσεις και Eurovision

Κόσμος στα πλατό, πολυάριθμες παραγωγές, τεχνικοί, συνεργεία με κάμερες, συντακτικές ομάδες, παρουσιαστές, control rooms γεμάτα εργαζομένους. Και η λίστα είναι ακόμη μεγαλύτερη σε ό,τι αφορά τον τηλεοπτικό πληθυσμό. Όπως είναι αναμενόμενο η επιδημία του κορωνοϊού δεν αφήνει ανεπηρέαστη την βιομηχανία των media καθώς τόσο τα έσοδα από την διαφημιστική δαπάνη όσο και η λειτουργία της παραγωγής έχουν ήδη διαταραχθεί. Οι αποφάσεις που παίρνονται, επικαιροποιούνται μέρα με την ημέρα και όλα τα στελέχη βρίσκονται επί ποδός, έχοντας ως πρώτο στόχο την προστασία και την ασφάλεια των εργαζομένων και εν συνεχεία την θωράκιση της παραγωγής και της τηλεοπτικής οικονομίας. Ηδη οι πρώτες κινήσεις έγιναν και αναμένεται στις επόμενες εβδομάδες να υπάρξουν αναπροσαρμογές ανάλογα με τις εξελίξεις.

Κοινό μόνο από τον καναπέ

Η πρώτη απόφαση που πάρθηκε πριν από λίγα εικοσιτετράωρα ήταν το να πραγματοποιούνται τα γυρίσματα των εκπομπών δίχως κοινό. Κάτι που πολύ σωστά αποφάσισαν όλοι, μηδενός εξαιρουμένου. Πρώτη έκανε ανακοινώσεις η ΕΡΤ και ακολούθησαν και οι ιδιωτικοί σταθμοί οι οποίοι δεν δίστασαν να αλλάξουν σε κάποιες περιπτώσεις ακόμη και τους κανονισμούς των σόου και των παιχνιδιών προκειμένου να τηρήσουν τους κανόνες που επιβάλλει η προστασία των πολιτών. Αξίζει να σημειωθεί πως, οι εκπομπές που προβάλλονται και δείχνουν ότι στα πλατό υπάρχει πολυάριθμο κοινό, έχουν γυριστεί εδώ και εβδομάδες. Τα γυρίσματα των σόου «Your face sounds familiar», «Just the two of us» αλλά και αυτό του «Big Brother» που θα γίνει αύριο, πραγματοποιούνται δίχως κοινό. Σε ό,τι αφορά τα γυρίσματα του «Deal», αυτά έχουν διακοπεί προσωρινά προκειμένου να αποφασιστεί πως θα συνεχιστεί δίχως την συμμετοχή πολύ κόσμου στο πλατό. Ο «Τροχός της τύχης» βρίσκεται ήδη πολύ μπροστά και στην παρούσα φάση αν και επρόκειτο να γίνουν κάποια γυρίσματα, αναβάλλονται μέχρι νεωτέρας ενώ τόσο το «Ρουκ Ζουκ» όσο και το «Still Standing» πραγματοποιούν γυρίσματα δίχως κοινό. Εκτός πλατό ήδη και το κοινό των εκπομπών της Ζήνας Κουτσελίνη και της Τατιάνας Στεφανίδου.

Συνεχίζουμε μέχρι νεωτέρας…

Πλήγμα για τις ζωντανές εκπομπές, οι οποίες βασίζουν την θεματολογία τους στην καλλιτεχνική δραστηριότητα, συνιστά το γεγονός ότι όλα «παγώνουν» με επίσημη εντολή. Επιπλέον το παραμικρό κρούσμα θέτει σε καραντίνα το σύνολο των συντελεστών, άρα όλα σταματούν σε αυτή την περίπτωση. Τα μέτρα ασφαλείας είναι αυστηρά, οι απολυμάνσεις συνεχείς, ενώ σε κάθε ενδεχόμενο επαφής με κάποιον ασθενή απομακρύνονται όλοι όσοι βρέθηκαν στο περιβάλλον του και μπαίνουν σε καραντίνα 14 ημερών.
Προς το παρόν όλοι συνεχίζουν κανονικά και αναπροσαρμόζεται το περιεχόμενο ειδικά σε ό,τι αφορά τις εκπομπές «Πρωινό», «Happy Day» και «Στην φωλιά των Κου Κου» οι οποίες γίνονται πιο infotainment προκειμένου να συνδράμουν στην ενημέρωση των πολιτών.

Επιπλέον προγραμματίζονται έκτακτες ενημερωτικές εκπομπές στον ΣΚΑΪ, στο Open, στον Alpha, στο Mega και στον ΑΝΤ1. Μάλιστα στο Open, από την ερχόμενη εβδομάδα θα γίνουν σημαντικές αλλαγές στο πρόγραμμα καθώς μία νέα ενημερωτική εκπομπή εντάσσεται στην απογευματινή ζώνη από τη Δευτέρα, το «Open Ελλάδα» με τους Γιώργο Καραμέρο και Σπύρο Χαριτάτο. Το δελτίο ειδήσεων θα μεταδίδεται πλέον στις 19.30 και η παρουσιάστριά του Νίκη Λυμπεράκη θα παρουσιάζει κάθε Τετάρτη μία νέα ενημερωτική εκπομπή, το «Εκτός». Στην μεσημεριανή ζώνη του καναλιού η εκπομπή «Μεσημέρι Yes» άλλαξε περιεχόμενο, στρέφοντας το βλέμμα στην ενημέρωση και ο δημοσιογράφος Δημήτρης Μάρκος είναι το νέο μέλος στην ομάδα παρουσίασης.

Αισιόδοξη η κίνηση της ΕΡΤ 2 να δώσει έμφαση στην πρωινή ζώνη διευρύνοντας το παιδικό πρόγραμμα καθώς πλέον στο τηλεοπτικό κοινό προστίθενται και τα παιδιά τα οποία δεν πηγαίνουν πλέον στο σχολείο. Ηδη έχει γίνει συζήτηση με εκπροσώπους του Υπουργείου Παιδείας προκειμένου να υπάρξουν προτάσεις για την δημιουργία παιδικής ζώνης προγράμματος με πιο δημιουργικό περιεχόμενο. Και οι συνδρομητικές πλατφόρμες, εν προκειμένω η Nova, εμπλουτίζουν τις παιδικές εκπομπές και δίνουν έμφαση στις παιδικές ταινίες και σειρές.

Πλήγμα στις αθλητικές εκπομπές και μεταδόσεις

Το μεγάλο πλήγμα μέχρι στιγμής το έχουν δεχτεί οι αθλητικοί τομείς καθώς η μία μετά την άλλη οι διοργανώσεις ακυρώνονται με αποτέλεσμα οι αθλητικές εκπομπές να ματαιώνονται και να κινδυνεύουν οι θέσεις εργασίας. Επιπλέον οι σταθμοί έχουν πληρώσει πολύ ακριβά τα δικαιώματα μετάδοσης αγώνων και αθλητικών διοργανώσεων οι οποίες ακυρώνονται. Μετά τις διαδοχικές διακοπές παγκόσμιων και πανευρωπαϊκών διοργανώσεων ποδοσφαίρου και μπάσκετ ήδη εξετάζεται το σενάριο αναβολής και του EURO 2020 αλλά και των Ολυμπιακών Αγώνων!

Στον αέρα και η Eurovision;

Το σενάριο που εξετάζεται στην παρούσα φάση είναι να πραγματοποιηθεί η Eurovision δίχως κοινό. Δυστυχώς όμως δεν είναι τόσο απλό καθώς η συμμετοχή πολυάριθμων αποστολών από όλες τις χώρες δημιουργεί μια συνθήκη άκρως επικίνδυνη η οποία δεν μπορεί να ελεγχθεί και για να είμαστε ακριβείς μπορεί να προκαλέσει πολλά και σοβαρά προβλήματα.
Εντός των ημερών θα παρθεί η οριστική απόφαση για το μέλλον του διαγωνισμού αλλά μάλλον θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψιν το ενδεχόμενο οριστικής αναβολής δεδομένων των συνθηκών.

Τα έσοδα σε κίνδυνο

Η συνολική αρνητική εικόνα και κατάσταση στην οικονομία δυστυχώς ίσως επηρεάσει σημαντικά και την διαφημιστική δαπάνη για την τηλεόραση καθώς η απουσία επιχειρηματικής και εμπορικής δραστηριότητας λόγω κορωνοϊού πλήττει τους πάντες. Είναι πολύ νωρίς ακόμη για την οποιαδήποτε αποτίμηση ωστόσο τα πρώτα μηνύματα δεν είναι θετικά. Από την άλλη αν και δεδομένου του εγκλεισμού του κόσμου στα σπίτια δημιουργείται ιδανική συνθήκη τηλοψίας, προς το παρόν κάτι τέτοιο δεν φαίνεται ακόμη καθώς η αύξηση του τηλεοπτικού κοινού τις τελευταίες μέρες αγγίζει το συν 0,8% περίπου.

https://www.protothema.gr/

Μια αρχετυπική ιστορία εκδίκησης

Μια αρχετυπική ιστορία εκδίκησης


Το όνομα του ήρωα, Νταντές, παραπέμπει πιθανότατα στον Δάντη και στην πορεία του απ’ την Κόλαση μέχρι τον Παράδεισο, ενώ το όνομα που υιοθετεί στη συνέχεια, Μοντεχρίστος, δημιουργεί μιαν ευνόητη αντιστοιχία με τον Χριστό, που σταυρώθηκε και αναστήθηκε.
ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Αν και ο Αλέξανδρος Δουμάς θεωρείται ποικιλοτρόπως αμφιλεγόμενος, και μπορεί η κριτική να τον κατατάσσει (ίσως λίγο επιπόλαια) στην εύκολη λογοτεχνία, υπάρχει ένα γεγονός μη αμφισβητήσιμο: όταν ο Δουμάς ολοκλήρωσε το 1846 τον «Κόμη Μοντεχρίστο», άφησε κληρονομιά στη λογοτεχνική ιστορία μια αρχετυπική ιστορία εκδίκησης, ανάλογα επιδραστική στη σύγχρονη κουλτούρα με αφηγήσεις γιγάντων, όπως οι τραγικοί ποιητές, ο Ομηρος ή ο Σαίξπηρ. Το βιβλίο διαβάστηκε μανιωδώς στην εποχή του, εντός και εκτός Γαλλίας, και συνέχισε να διαβάζεται μέχρι που κέρδισε το να θεωρείται «κλασικό».
Ατυχώς, βέβαια, η πλειονότητα των σημερινών αναγνωστών, και αυτό ισχύει και για την Ελλάδα, ήρθε σε επαφή με το μυθιστόρημα μέσα από συντομευμένες, απλουστευμένες ή εικονογραφημένες εκδόσεις, με αποτέλεσμα ο «Κόμης Μοντεχρίστος» να «υποβαθμιστεί» σε εφηβικό ανάγνωσμα. Γι’ αυτό και έχει μεγάλη αξία η πρωτοβουλία των εκδόσεων Gutenberg (όπως και η αντίστοιχη προ διετίας των εκδόσεων της Εστίας) να μεταφραστεί και να κυκλοφορήσει ολόκληρο το κείμενο, ο όγκος του οποίου απαίτησε δύο πολυσέλιδους τόμους. Ετσι, με την ένταξη του βιβλίου στη γνωστή σειρά Orbis Literae του οίκου Gutenberg, επιτρέπεται στον Δουμά να συνυπάρξει με τον Μέλβιλ, τον Στερν, τον Ντίκενς, τον Χένρι Τζέιμς, τον Τόμας Χάρντι κ.ά.



«Ο Κόμης Μοντεχρίστος», ταινία του 2002 σε σκηνοθεσία του Κέβιν Ρέινολντς, με τον Γκάι Πιρς στον ρόλο του φιλήσυχου ναυτικού Εντμόν Νταντές.
Ο Δουμάς έγραψε το βιβλίο σε συνέχειες σε μια παρισινή εφημερίδα, όπως συνηθιζόταν την εποχή εκείνη. Αξίζει να αναφερθεί ότι το πρώτο κεφάλαιο δημοσιεύθηκε περίπου έναν μήνα μετά το τελευταίο των «Τριών Σωματοφυλάκων», με τον συγγραφέα, δηλαδή, να έχει γνωρίσει ήδη την πρώτη του μεγάλη επιτυχία. Η ζήτηση για ιστορίες με την υπογραφή του ήταν τεράστια και ο Δουμάς ανταποκρινόταν με εντυπωσιακή ταχύτητα: παράλληλα με τον «Κόμη Μοντεχρίστο» έγραφε και το «Μετά είκοσι έτη» (το δεύτερο μέρος της τετραλογίας των «Τριών Σωματοφυλάκων») και για να προλαβαίνει φημολογείται ότι είχε την υποστήριξη μιας ολόκληρης ομάδας. Σίγουρα στο πλευρό του εργάστηκε ο Αύγουστος Μακέ, ο οποίος πιθανόν να πρέπει να πιστωθεί ένα μέρος της δημιουργίας των βιβλίων του.
Η ιστορία του «Κόμη Μοντεχρίστου» ξεκινά στις 24 Φεβρουαρίου του 1815, δηλαδή δύο ημέρες πριν από την απόδραση του Ναπολέοντα από την Ελβα και την έναρξη της περιόδου των Εκατό Ημερών, και αυτό δεν συμβαίνει καθόλου τυχαία, καθώς ο Δουμάς θέλει εξαρχής να θέσει το ιστορικό πλαίσιο του μύθου. Αλλωστε, ο ήρωάς του, ο νεαρός ναυτικός Εδμόνδος Νταντές, συκοφαντείται από τρεις ζηλόφθονους ανθρώπους του περιβάλλοντός του ως φιλοναπολεοντικός και φυλακίζεται με συνοπτικές διαδικασίες στο Φρούριο του Ιφ, σε ένα απομονωμένο ξερονήσι. Επειτα από 14 χρόνια καταφέρνει να αποδράσει, βρίσκει έναν μυθικό θησαυρό και επιστρέφει στη Μασσαλία μεταμορφωμένος στον μυστηριώδη και παντοδύναμο Κόμη Μοντεχρίστο για να εκδικηθεί τους ανθρώπους που κατέστρεψαν τη ζωή του.
Το όνομα του ήρωα, Νταντές, παραπέμπει πιθανότατα στον Δάντη και την πορεία του απ’ την Κόλαση μέχρι τον Παράδεισο, ενώ το όνομα που υιοθετεί στη συνέχεια, Μοντεχρίστος, δημιουργεί μια ευνόητη αντιστοιχία με τον Χριστό που σταυρώθηκε και αναστήθηκε. Σύμφωνα με τον καθηγητή του Πανεπιστημίου της Καέν, Gerard Gengembre, ένα κείμενο του οποίου διαβάζουμε στο παράρτημα της έκδοσης, «ο Μοντεχρίστος θα μπορούσε να είναι η πρώτη προσωποποίηση στη λαϊκή λογοτεχνία του υπερανθρώπου ή, εν πάση περιπτώσει, ο πρώτος ο οποίος επωφελήθηκε από μια αύρα που τον ανυψώνει στο επίπεδο του μύθου. Ο Γκράμσι έφτασε μέχρι του σημείου να του αποδίδει αποφασιστική επιρροή πάνω στον Νίτσε».
Ο Δουμάς υπήρξε πάνω απ’ όλα ένας χαρισματικός παραμυθάς. Υπάρχει ένα σημείο στο μυθιστόρημα του Ρεβέρτε, «Η Λέσχη Δουμάς», όπου ένας χαρακτήρας, κριτικός λογοτεχνίας και μελετητής του Γάλλου συγγραφέα, τον υπερασπίζεται λέγοντας ότι «στη λογοτεχνία ο χρόνος είναι ένα ναυάγιο όπου ο Θεός αναγνωρίζει τους πιστούς του» και ότι ο Δουμάς «έφτιαξε έναν μυθιστορηματικό κόσμο που διατηρείται ακόμα». Η ανάγνωση του «Κόμη Μοντεχρίστου» σήμερα το αποδεικνύει. Είναι η εκδίκηση του Δουμά.
https://www.kathimerini.gr/
Έντυπη

Ο κορονοϊός ήλθε από το διάστημα με μετεωρίτη που έπεσε στην Κίνα λέει αστροβιολόγος - Βίντεο

Ο κορονοϊός ήλθε από το διάστημα με μετεωρίτη που έπεσε στην Κίνα λέει αστροβιολόγος - Βίντεο

Μετεωρίτης εκρήγνυται στον ουρανό πάνω από την Κίνα στις 11 Οκτωβρίου 2019

Ένας επιστήμονας από το Κέντρο Αστροβιολογίας του πανεπιστημίου Μπάκινγχαμ ισχυρίζεται ότι ο φονικός κορονοϊός Covid-19, που έχει ήδη προσβάλει περισσότερους από 130 χιλ. ανθρώπους σε όλη την υφήλιο με τους νεκρούς να ξεπερνούν τις 5 χιλ., δεν προήλθε από κάποιο ζώο, αλλά ήρθε από το διάστημα με μετεωρίτη που εξερράγη στον ουρανό πάνω από την Κίνα.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον καθηγητή Τσάντρα Βικραμασίνγκε από τη Σρι Λάνκα, ο κορονοϊος δεν έχει ζωική προέλευση, αλλά είναι κοσμικής καταγωγής.
Ειδικότερα ο επιστήμονας ισχυρίζεται ότι ο μετεωρίτης που εξερράγη πάνω από την Κίνα στις 11 Οκτωβρίου, 2019, απελευθέρωσε μολυσμένα σωματίδια.
Για να στηρίξει την αμφιλεγόμενη θεωρία του -πολλοί ειδικοί επιδημιών την έχουν απορρίψει αναφέροντας ότι ο κορονοϊός είναι παρόμοιος με τον SARS ή τον MERS, επιδημίες που μεταδόθηκαν στον άνθρωπο από νυχτερίδες και καμήλες αντίστοιχα- ο καθηγητής προσθέτει ότι η αρχή της έξαρσης του κορονοϊού έλαβε χώρα στην περιοχή όπου ο μετεωρίτης εθεάθη.
«Πιστεύουμε ότι νοσηροί παράγοντες επικρατούν στο διάστημα, μεταφέρονται από κομήτες και μπορεί να πέσουν στη Γη διαμέσου της τροπόσφαιρας. Αυτά, νομίζουμε, μπορεί να και έχουν συμβεί στο παρελθόν, προκαλώντας ανθρώπινες επιδημίες», σημείωσε ο επιστήμονας, μιλώντας στη εφημερίδα Expess.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι ο καθηγητής Βικραμασίνγκε είναι υποστηρικτής της θεωρίας της πανσπερμίας, η οποία αναφέρει ότι η ζωή υπάρχει κατά μήκος ολόκληρου του σύμπαντος και διανέμεται μέσω αστρικής σκόνης, μετεωριτών, κομητών και άλλων αστρικών σωμάτων.
Νωρίτερα, ο επιστήμονας είχε ισχυριστεί ότι μολυσματικές ασθένειες όπως η πανδημία γρίπης του 1918, η πολιομυελίτιδα και ο SARS  έχουν εξωγήινη καταγωγή.
Δείτε το βίντεο:




https://sputniknews.gr/

Ξεδιπλώνεται το τουρκικό σχέδιο με την κωδική ονομασία «Επιχείρηση 1453» εναντίον Ελλάδας σε Έβρο, Αιγαίο και Αν.Μεσόγειο

Ξεδιπλώνεται το τουρκικό σχέδιο με την κωδική ονομασία «Επιχείρηση 1453» εναντίον Ελλάδας σε Έβρο, Αιγαίο και Αν.Μεσόγειο


Προκλητικοί όσο ποτέ άλλοτε είναι οι Τούρκοι από τον Έβρο μέχρι την Α.Μεσόγειο, θέλοντας σαφώς να επιβάλουν στη χώρα μας τα δικά τους συμφέροντα και μόνο, ειδικά αυτό το πολύ δύσκολο χρονικό διάστημα για αυτούς.
Τουρκικό επιχειρησιακό σχέδιο με την κωδική ονομασία «Επιχείρηση 1453» - έτος άλωσης της Κωνσταντινούπολης-ξεδιπλώνει η Άγκυρα εναντίον της Ελλάδας σε Έβρο, Αιγαίο και Αν.Μεσόγειο.
Πιο αναλυτικά, το τουρκικό μη επανδρωμένο εναέριο όχημα "Bayraktar TB2" που περιπολεί στα ελληνικά σύνορα από το πρωί, έχει κωδικό πτήσης "1453", αναφέρει με περίσσεια αλαζονεία ο τουρκικός Τύπος.
Οι εικόνες που καταγράφονται από το τουρκικό drone παρακολουθούνται από Τούρκους στρατιωτικούς, στο κέντρο συλλογής εικόνων του Γενικού επιτελείου στην Άγκυρα .
Ο διοικητής της δύναμης αυτής στην Αδριανούπολη Ekrem Canalp, είπε στον ανταποκριτή του τουρκικού πρακτορείου ειδήσεων Αnadolou, ότι το Bayraktar TB2, είναι η καλύτερη πλατφόρμα μη επανδρωμένων εναέριων οχημάτων στον κόσμο, και συμβάλει στην άμεση ροή πληροφοριών που χρειάζονται τόσο πολύ οι τουρκικές συνοριακές μονάδες.

Σε περιπτώσεις όπου διαπιστώνεται ότι η Ελλάδα “αναγκάζει” τους πρόσφυγες να επιστρέψουν στην τουρκική πλευρά, κατά παράβαση του διεθνούς δικαίου και των συμβάσεων, τότε οι δυνάμεις του πεζικού και τα μέλη των ειδικών δυνάμεων της στρατοχωροφυλακής, θα  ενημερώνονται..έγκαιρα", αναφέρει ο ίδιος.Ο ίδιος μίλησε “περί ελληνικών επιδρομών”, οι οποίες από εδώ και στο εξής, θα παρεμποδίζονται χάρη στις πτήσεις των τουρκικών UAV, τα οποία είναι " το μάτι της Άγκυρας στον ουρανό", ενώ πρόσθεσε ότι το τουρκικό drone  ενίσχυσε σημαντικά τη δύναμη των συνοριακών στρατευμάτων
Το τουρκικό υπουργείο Αμυνας τώρα, εξέδωσε σχετική ανακοίνωση που καλύπτει τις περιοχές, της Συρίας, της Λιβύης, του Αιγαίου και της Ανατολικής Μεσογείου.
"Ειδικά για την  Ανατολική Μεσόγειο αναφέρεται ότι, έχουν αποσταλεί  η Φρεγάτα Barbaros Hayreddin Pasha και το σεισμογραφικό Oruç Reis, τα οποία συνεχίζουν τις δραστηριότητές τους “στο πλαίσιο των νόμιμων δικαιωμάτων που απορρέουν από το διεθνές δίκαιο”, ενώ επίκειται η άφιξη των πλωτών γεωτρύπανων  Fatih και Yavuz. Κατά τη διάρκεια αυτών των δραστηριοτήτων, θα παρέχεται υποστήριξη ασφαλείας από τη θάλασσα και τον αέρα”, μας προειδοποιούν οι Τούρκοι.
Η ανακοίνωση του τουρκικού ΥΠΑΜ συνεχίζει αναφέροντας ότι, ως μέρος της συμφωνίας που υπογράφηκε με τη Ρωσία, τα δύο μέρη συνεχίζουν την προετοιμασία για την διεξαγωγή κοινών περιπολιών από τις 15 Μαρτίου.
Ανακοινώθηκε, επίσης, ότι οι τουρκικές ένοπλες δυνάμεις εκτελούν στρατιωτικές δραστηριότητες κατάρτισης και παροχής συμβουλών στη Λιβύη με το διάταγμα που εγκρίθηκε στις 2 Ιανουαρίου, προς τις ένοπλες δυνάμεις της κυβέρνησης της Τρίπολης.
Στο κείμενο κατηγορούνται οι δυνάμεις του στρατηγού Χαφτάρ, ότι συνεχίζουν τις ρίψεις πυρών πυροβολικού και πυραύλων εδάφους-εδάφους, οι οποίες στοχεύουν ειδικά το αεροδρόμιο Mitiga, τονίζοντας ότι η τουρκική κυβέρνηση παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις και σε αυτήν την περιοχή.
Η επιχείρηση αποστολής μη επανδρωμένων εναερίων  οχημάτων στον Έβρο, είναι απλώς μέρος ενός ακόμα μεγαλύτερου σχεδίου, που...κ αταλήγει στα κοιτάσματα ΝΑ της Κρήτης και στο σημείο σύνδεσης των ΑΟΖ Ελλάδος και Αιγύπτου.   
Δεν πρόκειται για μεμονωμένες ενέργειες των Τούρκων, αλλά για κινήσεις σύμφωνα με το αρχικό σχέδιο αντιπερισπασμού, για την επιχείρηση “οριοθέτησης” τουρκικής ΑΟΖ στην Α. Μεσόγειο, εις βάρος της Ελλάδος.
Στην περίπτωση αυτή η χώρα μας θα εφαρμόσει το δικό της στρατιωτικό σχέδιο με το κωδικό “1821”.








https://www.pentapostagma.gr/

Κρήτη: Το φαινόμενο που δεν μπορούν να εξηγήσουν ούτε οι επιστήμονες

  Κρήτη: Το φαινόμενο που δεν μπορούν να εξηγήσουν ούτε οι επιστήμονες 3 Νοεμβρίου 2024 21:57 Μοναδικές ομορφιές αλλά και περίεργα μέρη που ...