Παρασκευή 6 Μαρτίου 2020

Κοροναϊός: Τι θα ισχύσει με τις απουσίες μαθητών – Η υπουργική απόφαση

Κοροναϊός: Τι θα ισχύσει με τις απουσίες μαθητών – Η υπουργική απόφαση

Το υπουργείο Παιδείας εξέδωσε απόφαση για τις απουσίες μαθητών και μαθητριών που επέστρεψαν από περιοχές που έχουν πληγεί από τον κοροναϊό
Σύμφωνα με την απόφαση που υπογράφει η Σοφία Ζαχαράκη, οι μέρες απουσίας θα καταχωρoύνται αλλά, για τις πρώτες 14 ημέρες από την επιστροφή τους στην Ελλάδα, δεν θα προσμετρώνται ως απουσίες, αρκεί να προσκομίσουν στη σχολική μονάδα τα σχετικά ταξιδιωτικά έγγραφα.
«Για τους/τις μαθητές/τριες που επέστρεψαν από πληττόμενες περιοχές με SARS-CoV-2, όπως αυτές αναφέρονται στην ιστοσελίδα του ΕΟΔΥ, όπως επικαιροποιείται κάθε φορά, με απόφαση του οικείου Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, καταχωρίζονται αλλά δεν προσμετρώνται απουσίες δεκατεσσάρων (14) ημερών, από την ημερομηνία επιστροφής τους, εφόσον προσκομίσουν στη σχολική μονάδα άμεσα τα σχετικά ταξιδιωτικά έγγραφα».
6 ΜΑΡΤΙΟΥ, 2020   

Η σοβαρότητα είναι ασθένεια! – Συνέντευξη με τον θεραπευτή του γέλιου και της Gestalt Lenny Ravich

Η σοβαρότητα είναι ασθένεια! – Συνέντευξη με τον θεραπευτή του γέλιου και της Gestalt Lenny Ravich


Αποτέλεσμα εικόνας για Η σοβαρότητα είναι ασθένεια! – Συνέντευξη με τον θεραπευτή του γέλιου και της Gestalt Lenny Ravich
Ο Lenny Ravich είναι συγγραφέας, θεραπευτής της Gestalt και ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο διδάσκοντας το χιούμορ, το γέλιο και το παιχνίδι ως μέσο ψυχοθεραπείας, σύνδεσης και επαφής με τους άλλους. Με αφορμή την επίσκεψή του στην Αθήνα, τον Οκτώβριο, ο Lenny Ravich παραχώρησε την παρακάτω συνέντευξη στη Γεωργία Χρήστου για λογαριασμό της Εναλλακτικής Δράσης. Απολαύστε την…

Διάβασα κάπου ότι ένα παιδί γελά 300 φορές την ημέρα, ενώ ένας ενήλικας μόνο 15. Γιατί συμβαίνει αυτό και ποιες είναι οι συνέπειες στον ψυχισμό μας, καθώς απομακρυνόμαστε από εκείνη την πλευρά του εαυτού μας όπου η χαρά ρέει ελεύθερα;


Διάβασα το ίδιο, αλλά δεν μπορώ να ανακαλέσω στη μνήμη μου την πηγή. Από τη στιγμή που τα παιδιά μπαίνουν στο σχολείο, πρέπει να αφήσουν τη χαρά, τη διάθεση για παιχνίδι, την περιέργεια και την δημιουργικότητα στην πόρτα. Τα σχολεία σπάνια αποδέχονται συμπεριφορές που δυσκολεύονται να ελέγξουν. Το γέλιο, τα ανέκδοτα και το παιχνίδι στην τάξη συνήθως θεωρείται ότι αποσπούν την προσοχή.
Αντί οι εκπαιδευτικές αλλαγές να προσαρμοστούν στο παιδί, τα σχολεία προσπαθούν να αναγκάσουν το παιδί να προσαρμοστεί στο σύστημα. Κατά συνέπεια: Νέες διαταραχές έχουν κάνει την εμφάνισή τους στην εποχή μας, για να «ετικετοποιήσουν» τα παιδιά (διαταραχή ελλειμματικής προσοχής – υπερκινητικότητας), ώστε οι θεσμοί να μπορούν να ναρκώνουν τους μαθητές και να τους κρατούν σε τάξη. Τα σχολεία εστιάζουν κυρίως στη νοημοσύνη, ενώ παραμελούν την καρδιά μέσα από το παιχνίδι. Κατά την άποψή μου, αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για να μάθει κανείς. Το σώμα θυμάται αυτό που ο νους έχει εδώ και καιρό ξεχάσει.
Καθώς απομακρυνόμαστε από εκείνη την πλευρά του εαυτού μας, όπου η χαρά ρέει ελεύθερα, γινόμαστε μάρτυρες νέων φαινομένων στην κοινωνία μας, όπως της κατάθλιψης, της ανάγκης για αντικαταθλιπτικά, των υπερβολικών δόσεων ναρκωτικών και του αυξημένου ποσοστού αυτοκτονιών στους νέους, κάτι που δεν είχε ποτέ ξανά καταγραφεί στην ιστορία μας.

Τα τελευταία 20 χρόνια, διαβάζουμε συνεχώς για το εσωτερικό μας παιδί που ενυπάρχει σε κάθε ενήλικα. Μήπως το παιχνίδι είναι ένας τρόπος να αποκαταστήσουμε την επαφή μαζί του;

Εγώ λέω πως ναι, μόλις πάρουμε πίσω την άδεια να παίζουμε, να τραγουδάμε, να χορεύουμε και να γελάμε, η δημιουργικότητα ρέει αυθόρμητα. Η παιδική περιέργεια και ο ενθουσιασμός αναγεννιούνται. Αυτό που χρειαζόμαστε ως ενήλικες είναι η ευκαιρία να παίξουμε και να γελάσουμε, την οποία μας στέρησαν τα σχολεία, με στόχο να αναβιώσουμε αυτό το εκπληκτικό δώρο που μας δόθηκε στη γέννηση. Τα τελευταία λόγια του Steve Jobs σε τελετή αποφοίτησης στο Πανεπιστήμιο του Stanford το 2005 ήταν: «Μείνετε ανόητοι». Σπουδαία συμβουλή από την ιδιοφυΐα του αιώνα μας.

Είναι εύκολο να πούμε ότι το χιούμορ βοηθά, αλλά δύσκολο να το εφαρμόσουμε πρακτικά. Έχετε κάποιες προτάσεις για το τι να κάνουμε πρακτικά ώστε να καλλιεργήσουμε αυτή την πλευρά της χαράς;

Να βλέπουμε τη ζωή ως διασκέδαση και να ψάχνουμε τα αστεία στοιχεία και τα παράδοξα στην καθημερινότητά μας. Το χιούμορ είναι μια στάση που πρέπει να αναπτυχθεί με το χρόνο και να εξασκηθεί. Μόλις προσαρμοστούμε σε αυτή τη στάση, τα αστεία στοιχεία θα αναδυθούν. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι όταν μπήκα σε καφετέρια για να κάτσω και η σερβιτόρα αναφώνησε: «Κύριε, δεν μπορείτε να κάτσετε εδώ. Αυτό το τραπέζι είναι κρατημένο για τον προϊστάμενο». Έχοντας υιοθετήσει μια ελαφριά προσέγγιση για τη ζωή, απάντησα: «Τότε αυτό σημαίνει ότι εγώ είμαι ο προϊστάμενος. Απολύεσαι». Εκείνη γέλασε και μου έφερε την παραγγελία. Αυτή η μέθοδος είναι σαν ένας μυς που πρέπει να γυμνάζουμε σε καθημερινή βάση.

Μπορεί το χιούμορ να διδαχθεί ή κάποιοι άνθρωποι το έχουν, ενώ άλλοι όχι;

Όλοι έχουν μια αίσθηση του χιούμορ. Σε κάποιους είναι πιο ανεπτυγμένο σε σύγκριση με άλλους. Το χιούμορ και το γέλιο αποτελούν εργαλεία επιβίωσης με τα οποία γεννηθήκαμε. Κάποια σπίτια και σχολεία τα ενθαρρύνουν και κάποια άλλα τα καταπνίγουν. Μπορείτε να το ξαναδιδαχτείτε και να σας δοθεί και πάλι η ευκαιρία.

Χρησιμοποιείτε το χιούμορ και την διάθεση για παιχνίδι ως τρόπο/εργαλείο για επαφή και ψυχοθεραπεία. Έχω δει το χιούμορ να χρησιμοποιείται ως «διανοητική» άμυνα ή ως έναν τρόπο υποβιβασμού των άλλων… Μπορείτε να εξηγήσετε πώς το χιούμορ μπορεί να βοηθήσει την επαφή και την ψυχοθεραπεία;

Το χιούμορ και η παιχνιδιάρικη διάθεση είναι δίκοπα μαχαίρια. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να ξαναχτίσουν κάτι και από την άλλη πλευρά για να ντροπιάσουν και να καταστρέψουν. Πολλά νοσοκομεία στη δύση χρησιμοποιούν ειδικούς κλόουν σε συνδυασμό με τη συμβατική ιατρική ως ένα μέσο ανάρρωσης. Στην ψυχοθεραπεία, το προσδιορίζουμε ως «ενσυναισθητικό χιούμορ».
Όταν χρησιμοποιείται στις σωστές συνθήκες, μπορεί να καταπραΰνει και να ενισχύσει την ενσυναίσθηση. Οι περισσότεροι ψυχοθεραπευτές συμφωνούν στο ότι όταν οι θεραπευόμενοί τους αρχίζουν να γελούν με τον εαυτό τους, βρίσκονται στο δρόμο της επούλωσής τους.

Οι επαγγελματίες ψυχικής υγείας υποτίθεται ότι πρέπει να είναι επαγγελματίες και σοβαροί καθώς αντιμετωπίζουν τραύματα, προβληματικές καταστάσεις και βαθιά επώδυνα συναισθήματα. Πώς ταιριάζει εδώ το χιούμορ;

Οι επαγγελματίες ψυχικής υγείας υποτίθεται ότι πρέπει να είναι άνθρωποι. Ο επαγγελματισμός και η σοβαροφάνεια είναι μάσκες που χρησιμοποιούνται για να αποφευχθεί η επαφή.

Χιούμορ και θεραπεία gestalt• Πόσο καλός είναι αυτός ο συνδυασμός;

Τέλειος. Η θεραπεία gestalt είναι βιωματική. Η δημιουργικότητα, το παιχνίδι, το γέλιο και το χιούμορ είναι όλα μέρη της διαδικασίας, όταν η κατάσταση το χρειάζεται.

Μία δύσκολη ερώτηση: Μπορώ να φανταστώ ότι όταν νιώθω καλά, μπορώ να γελάσω και να νιώσω ακόμα καλύτερα. Δυσκολεύομαι όμως να φανταστώ να κάνω το ίδιο, όταν αντιμετωπίζω σωματικό ή συναισθηματικό πόνο ή όταν βρίσκομαι σε ένα στάδιο πένθους λόγω μιας απώλειας. Οπότε αναρωτιέμαι αν το χιούμορ μπορεί να ταιριάξει σε αυτές τις καταστάσεις και πόσο εφικτό είναι να υιοθετήσουμε και να βιώσουμε τα οφέλη του.

Ο σωματικός και συναισθηματικός πόνος είναι το προσκήνιο, ενώ το χιούμορ είναι το παρασκήνιο. Το πένθος δεν εξοντώνει το γέλιο και τη διάθεση για παιχνίδι ακόμα και κατά τη διάρκεια κρίσεων. Το κλάμα και το γέλιο αποτελούν και τα δύο διαδικασίες κάθαρσης. Έχουμε πρόσβαση και στα δύο, παρόλο που ορισμένοι άνθρωποι έχουν διδαχθεί πως το γέλιο είναι απαράδεκτο κατά τη διάρκεια του πένθους. Ανοησία!

Όταν σας πρωτοάκουσα, ήρθε στο νου μου ο Madan Kataria, ο οποίος ανέπτυξε την γιόγκα γέλιου. Εκείνος λέει ότι πληρώνουμε ακριβά το γεγονός ότι παίρνουμε τη ζωή στα σοβαρά. Τώρα ήρθε η στιγμή να πάρουμε το γέλιο στα σοβαρά. Συμφωνείτε;

Ναι. Έχω μελετήσει τον Madan Kataria και τον Steve Wilson της «Παγκόσμιας Περιοδείας Γέλιου». Επίσης, είμαι μέλος ενός οργανισμού που ονομάζεται «Ένωση Εφαρμοσμένου και Θεραπευτικού Χιούμορ». Έχω διεξάγει σεμινάρια και έχω δώσει κατευθυντήριες προτάσεις εκεί. Η σοβαρότητα είναι μια ασθένεια. Το χειρότερο που μπορούμε να κάνουμε είναι να πάρουμε τον εαυτό μας στα σοβαρά (συνήθιζα να παίρνω τον εαυτό μου στα σοβαρά, μέχρι που συνειδητοποίησα ότι κανείς άλλος δεν το κάνει). Το Υγιές Χιούμορ σπάει τα εμπόδια, βοηθά τη διαδικασία επούλωσης, δίνει έμφαση στην αισιοδοξία και ενισχύει την ενεργητική επαφή.

Ο τίτλος του βιβλίου σας είναι «Κάτι αστείο μου συνέβη στο δρόμο για τη φώτιση». Μπορείτε να αποκαλύψετε τι ήταν αυτό – που προφανώς άλλαξε την κοσμοθεωρία σας;

Προτιμώ να αναφερθώ στο τελευταίο μου βιβλίο «Παντοτινή αισιοδοξία» (Everlasting Optimism). Ήμουν απαίσιος μαθητής στο σχολείο. Στην 7η και 8η τάξη, με μετέφεραν σε μια ειδική τάξη, επειδή ήμουν «υπερβολικά χαρούμενος». Οι δάσκαλοί μου καλούσαν τη μητέρα μου σε εβδομαδιαία βάση για να συζητήσουν τη συμπεριφορά μου.
Όταν πήγα σπίτι τον (αυστηρό) μου έλεγχο, η μητέρα μου του έριξε μια ματιά και είπε «Εγώ αξίζω αυτό τον έλεγχο. Είμαι στο σχολείο περισσότερο απ’ ότι εσύ». Με αυτό, με απελευθέρωσε από τα δεσμά μιας διαστρεβλωμένης πραγματικότητας και μου έδωσε την ικανότητα να δω ότι υπάρχουν σημαντικότερα πράγματα στη ζωή: Χιούμορ, παιχνίδι και γέλιο
https://enallaktikidrasi.com/2018/09/lenny-ravich-gestalt-gelio/

Μια φορά και έναν καιρό ήταν… το Hollywood


Μια φορά και έναν καιρό ήταν… το Hollywood


Poster
«Αγαπάω τον κινηματογράφο, όπως και εσείς. Είναι το ταξίδι της πρώτης ανακάλυψης μιας ιστορίας. Είμαι ενθουσιασμένος που βρίσκομαι εδώ στις Κάννες για να μοιραστώ το «Κάποτε στο Χόλιγουντ» με το κοινό του φεστιβάλ. Οι ηθοποιοί και οι συντελεστές της ταινίας έχουν δουλέψει τόσο σκληρά για να δημιουργήσουν κάτι πρωτότυπο και το μόνο που ζητώ είναι όλοι να αποφύγουν να αποκαλύψουν το οτιδήποτε που θα μπορούσε να αποτρέψει το μελλοντικό κοινό από το να βιώσει την ταινία με τον ίδιο τρόπο. Σας ευχαριστώ.»
Με αυτή του την ανάρτηση-παράκληση στα κοινωνικά δίκτυα λίγο πριν την επίσημη παγκόσμια πρεμιέρα της ένατης μεγάλου μήκους ταινίας του στο φετινό Φεστιβάλ των Καννών, ο Quentin Tarantino θέλησε να ευαισθητοποιήσει όσους αρέσκονται στην διάδοση spoiler και να αποτρέψει την διαρροή πικάντικων λεπτομερειών ενός έργου βαθιά προσωπικού, το σενάριο του οποίου επεξεργαζόταν για πέντε ολόκληρα χρόνια. Ο λόγος φυσικά για το πολυαναμενόμενο φιλμ «Once Upon a Time… in Hollywood», το οποίο ο ίδιος ο auteur χαρακτήρισε -πιθανότατα και με μια γερή δόση αυτοσαρκασμού- ως το δικό του «Roma», μολονότι στην πραγματικότητα φαίνεται πως ομοιάζει περισσότερο στη γλυκόπικρη ιταλική ταινία «Σινεμά ο Παράδεισος» για τον τρόπο με τον οποίο και τα δυο έργα αναδεικνύουν την αγάπη των δημιουργών τους για την έβδομη τέχνη.
ChillΕντός ενός κυκεώνα από αποσπάσματα ταινιών που σε κάποιο παράλληλο σύμπαν θα μπορούσαν να είχαν πράγματι γυριστεί, ο διπλά βραβευμένος με Όσκαρ για την σεναριακή του δεινότητα σκηνοθέτης των κλασικών πλέον «Reservoir Dogs» και «Pulp Fiction» αποδεικνύει τόσο τις γνώσεις του γύρω από την τέχνη του σινεμά όσο και το ταλέντο του πίσω από τις κάμερες. Ως μια οπτικοποιημένη εξερεύνηση των ποικίλων κινηματογραφικών ειδών που άνθησαν και ήκμασαν εν μέσω της δεκαετίας του 1960, το «Once Upon a Timein Hollywood» καταφέρνει να τα ανασυνθέσει όλα σε ένα έργο-εξύμνηση της αυτοαναφορικότητας, που συνδυάζει -εκτός των άλλων- φιλμ spaghetti western, ιταλικά B-movies, αστυνομικά δράματα και ταινίες πολεμικών τεχνών.
PoolΈχοντας έτσι ως αποτέλεσμα την παράδοση ενός καθαρόαιμου και παθιασμένου homage στα τελευταία χρόνια του ένδοξου Χόλιγουντ και της κινηματογραφικής του βιομηχανίας, ο Tarantino αφορμάται από την πραγματική ιστορία της Οικογένειας Manson και της φρικτής της δράσης που συγκλόνισε Αμερική και υφήλιο στα τέλη της δεκαετίας του ’60 για να δικαιώσει με τον δικό του προσωπικό τρόπο όλα τα θύματά της. Με  πλοκή που συνομιλεί με το επίσης ταραντινικό «Inglourious Basterds» του 2009 ως προς την επιδίωξη ανατροπής της πορείας των ιστορικών γεγονότων, ο θεατής εισάγεται στον κόσμο του -εκ πρώτης όψεως- φιλικού και υπέρλαμπρου Los Angeles του 1969 που, αν και υπόσχεται κάθε μεγαλείο, τελικά αναθρέφει στους κόλπους του κάθε λογής ανθρώπους: από αθώες επίδοξες σταρ του σινεμά και επιτυχημένους ανερχόμενους σκηνοθέτες, μέχρι ναρκομανείς αιμοβόρους χίπις και παρηκμασμένους βίαιους κασκαντέρ.
Εν μέσω μιας ιδιαίτερα σχοινοτενούς αφήγησης που ίσως κουράσει ακόμα και ορισμένους από τους πιο πιστούς του οπαδούς, ο Αμερικανός σκηνοθέτης και σεναριογράφος επιλέγει να παρουσιάσει ένα κολλάζ χαρακτήρων, έχοντας ως βασικούς του πρωταγωνιστές το δυναμικό ντουέτο των Leonardo DiCaprio και Brad Pitt, οι οποίοι κλέβουν τις εντυπώσεις τόσο για την ερμηνευτική τους δεινότητα όσο και για τη μεταξύ τους χημεία. Αποδίδοντας μέσω των χαρακτήρων τους ένα φόρο τιμής στην άνευ όρων φιλία που ανάγεται σε σχέση ζωής, οι DiCaprio και Pitt ενσαρκώνουν αντίστοιχα τον Rick Dalton, έναν ξεπεσμένο σταρ της τηλεόρασης που προσπαθεί να αναστήσει το «εγώ» του, κυνηγώντας μια ένδοξη κινηματογραφική καριέρα και τον Cliff Booth, τον άκρως ιδιόρρυθμο κασκαντέρ και βοηθό του, μια φιγούρα αμφιλεγόμενη που προσπαθεί να βρει τη θέση του στην Πόλη των Αγγέλων. Κι ενώ στην οθόνη παρελαύνουν παλιοί γνώριμοι του Tarantino σε ρόλους έκπληξη, οι νέες αφίξεις δεν θα μπορούσαν παρά να αφήσουν θετικές εντυπώσεις, με πρώτη και καλύτερη την παρουσία της νεαρότατης Margot Robbie στον ρόλο μιας γοητευτικά αιθέριας Sharon Tate, της οποίας η αθωότητα και η ομορφιά βρίσκονται σε πλήρη συνάρτηση με το ρομαντικοποιημένο αμερικάνικο όνειρο που -τουλάχιστον εδώ- παρέμεινε ζωντανό.
Και καθώς η μεστή σκηνοθεσία συνοδεύεται από μια εξίσου άρτια φωτογραφία που υπογράφεται από τον βραβευμένο εις τριπλούν με το χρυσό αγαλματάκι των Όσκαρ Robert Richardson, το σενάριο δεν θα μπορούσε παρά να διαθέτει τα γνωστά τερτίπια του Tarantino που συνεχίζουν να ενθουσιάζουν τους φαν του. Τρισδιάστατοι χαρακτήρες, πνευματώδεις διάλογοι και μια σωρεία φετίχ συνοδεύονται από το αιφνιδιαστικό ξέσπασμα της βίας και τον καταιγισμό βωμολοχιών σε μια ταινία που, αν και σίγουρα λιγότερο αιματοβαμμένη από τις προηγούμενες δημιουργίες του, παραμένει εξίσου προβοκατόρικη και απολαυστική.
Με Quentin
Και ο Quentin επί το έργον…
Με μια κατακλείδα συγκινητικά παραμυθένια που αποσκοπεί να απαλύνει τον πόνο που έσπειρε η συμμορία του Manson και που επέφερε με τη σειρά της τη βάναυση κατάρρευση του χίπικου ονείρου το καλοκαίρι εκείνο του 1969, ο Tarantino, ως γνήσιο τέκνο της γενιάς του, καταφέρνει να πει το δικό του «αντίο» όχι μόνο στην εποχή της αμερικανικής αθωότητας των χρόνων του ‘60, αλλά και στα ένδοξα χρόνια της κινηματογραφικής της βιομηχανίας, οι πρωταγωνιστές της οποίας -αρρενωποί καουμπόηδες, πικάντικα κορίτσια, άρχοντες των πολεμικών τεχνών και τόσοι ακόμα- έμελλε να παραχωρήσουν τη θέση τους στους ψυχολογικά καταρρακωμένους στρατιώτες του Βιετνάμ του «Ελαφοκυνηγού» και του «Αποκάλυψη Τώρα», στους ηθικά κατακερματισμένους πρωταγωνιστές του «Chinatown» και του «Taxi Driver» και στους αιμοδιψείς μανιακούς δολοφόνους των «The Texas Chainsaw Massacre» και «Halloween».
Νοσταλγική μνεία στον κόσμο και το σινεμά του τότε, το «Once Upon a Timein Hollywood» στέκει τελικώς περήφανα ανάμεσα στις υπόλοιπες ταινίες της φιλμογραφίας του Quentin Tarantino, αποτελώντας ένα έργο της ωριμότητάς του που κάθε λάτρης της ιδιαίτερης αισθητικής του οφείλει στον εαυτό του να απολαύσει επί της μεγάλης οθόνης.
Υ.Γ. To «Once Upon a Timein Hollywood» προβάλλεται από την Πέμπτη 22 του Αυγούστου στις ελληνικές αίθουσες. Όσοι πιστοί προσέλθετε!
Καλές προβολές και καλό Σαββατοκύριακο!
https://stylerivegauche.wordpress.com/

Η Αποστομωτική Απάντηση Ενός Εβρίτη Στην “Κυράτσα” Έλενα Ακρίτα…! (Photo)

Η Αποστομωτική Απάντηση Ενός Εβρίτη 

Στην “Κυράτσα” Έλενα Ακρίτα…!  (Photo)

«Αισθάνθηκα την ανάγκη να γράψω μια απάντηση στο άρθρο της κας Έλενας Ακρίτα για την κατάσταση στον Έβρο.

Επειδή κυρία Ακρίτα είπατε τη γνώμη σας, θέλω να πω και εγώ τη δική μου, ένας Εβρίτης, ένας Ορεστιαδίτης που έζησε τα γεγονότα λίγο πιο κοντά από εσάς.

Καταρχάς θα πρέπει να γνωρίζετε ότι τα 20χρονα παλικάρια μας μια χαρά ξέρουν να χειρίζονται τα όπλα τους και αν χρειαστεί θα είναι στην πρώτη γραμμή, γιατί αυτό που μετράει είναι η ψυχή κι όχι η ηλικία. Γιατί καλό είναι να μη μισούμε κανέναν αλλά επειδή δεν μιλήσατε καθόλου για αγάπη, σας υπενθυμίζω αυτή τη μαγική λέξη και το τι μπορεί να κάνει η Αγάπη για την Πατρίδα.

Κι όταν αγαπάς και προστατεύεις την πατρίδα είναι το καλύτερο σημάδι. «Εις οιωνός άριστος αμύνεσθαι περί πάτρης». Άλλωστε, είμαι σίγουρος ότι έχετε διαβάσει πολλαπλάσια βιβλία από εμένα και σίγουρα γνωρίζετε το βιβλίο “Στα μυστικά του Βάλτου” της Πηνελόπης Δέλτα. Θυμηθείτε λοιπόν τον Αποστόλη και τον Γιωβάν. Με τέτοια βιβλία μεγαλώσαμε, κυρία Ακρίτα. Φαίνεται οι δάσκαλοί μας και οι καθηγητές μας στον Έβρο έκαναν καλά τη δουλειά τους γιατί έχουμε στο μυαλό μας την Ιλιάδα και βιβλία της Πηνελόπης Δέλτα, δεν μπορούμε να τα ξεχάσουμε έτσι απλά.

Και για να ξέρετε ακόμη καλύτερα, αυτοί που έτρεξαν πρώτοι να υπερασπιστούν τα σύνορά μας ήταν οι Εβρίτες αστυνομικοί, συνοριοφύλακες, εθνοφύλακες, πυροσβέστες, απλοί πολίτες. Κι αυτοί οι άνθρωποι έχουν ονόματα και οικογένειες:

Η Ειρήνη είναι έγκυος αλλά ο σύζυγός της γυρνούσε στο σπίτι για 3 ώρες κάθε 24ωρο και έφευγε χωρίς καν να μπορεί να κοιμηθεί από την υπερένταση. Η Χ που δεν θέλω να πω το όνομά της έχει ανίατη ασθένεια και κινητικά προβλήματα και ο σύζυγός της έλειπε συνεχώς αφήνοντάς της μόνη με 4 παιδιά. Ο Γιάννης και η Χρύσα και οι δύο αστυνομικοί άφησαν τα 3 παιδιά τους όπου βρήκαν και ήταν συνέχεια εκεί. Ο Θοδωρής (ο Τεό για εμάς τους φίλους) συνοριοφύλακας, άυπνος για 3 μέρες, δεν του έβγαινε η φωνή όταν μίλησα μαζί του. Και κανένας από αυτούς δεν γκρίνιαξε, αντί αυτών γκρινιάζετε εσείς, κυρία Ακρίτα, κάπως άκριτα (μήπως έγινε λάθος στο ληξιαρχείο και μπήκε λάθος ο τόνος στο επώνυμο σας;).

Και δεν ήταν μόνο αυτοί, ήταν οι αγρότες στο Τυχερό, στον Πέπλο, στο Διδυμότειχο και σε άλλα σημεία που πήραν τα τρακτέρ και φώτιζαν τα σύνορα για να βλέπουν αυτοί οι άνθρωποι τη νύχτα να μπορούν να κάνουν ό,τι έπρεπε να κάνουν, ήταν οι εθελοντές που έτρεξαν να βοηθήσουν, ήταν οι γυναίκες από τα χωριά που έφτιαχναν πίτες για να ταΐσουν τους υπερασπιστές των συνόρων μας, ήταν οι αρχές των δήμων και των χωριών που μάς καθησύχαζαν και μάς ενημέρωναν.

Βλέπετε, κυρία Ακρίτα, ο «εχθρός» δεν ήταν η οικογένεια των μεταναστών. Ίσως δεν είδατε ότι τουρκικά drones πετούσαν καπνογόνα στην Ελλάδα. Μπορεί να μην είδατε την εικόνα με τους μαυροφορεμένους μασκοφόρους άντρες με στρατιωτικό υλικό να πετάνε επίσης καπνογόνα. Ίσως δεν αναρωτηθήκατε πώς βρέθηκαν τόσα εργαλεία με τα οποία κόβανε τον φράχτη κάποιοι. Ίσως δεν μάθατε ότι άνοιξαν φυλακές και ποινικοί κατευθύνθηκαν στα σύνορά μας. Ίσως δεν υπέπεσε στην αντίληψή σας ότι η μεταφορά αυτών των ανθρώπων ήταν δωρεάν κι ότι αν και η Βουλγαρία είναι δίπλα δεν προσπάθησε ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ να περάσει από εκεί. Ίσως δεν μάθατε ότι το 90% δεν ήταν Σύριοι με τις οικογένειές τους. Ίσως πλέον να έχετε καταλάβει τι δέχθηκε ο Έβρος και ότι καταφέραμε να αντέξουμε.

Όχι, κυρία Ακρίτα, δεν μισούμε τον Σύριο πρόσφυγα και την οικογένειά του, και ας βάζει το παιδί του πάνω από τον καπνό και ας το χτυπάει για να κλάψει για να πάρει πλάνα η τηλεόραση. Ούτε μισούμε τον απλό Τούρκο πολίτη, ίσα ίσα συνυπάρχουμε όμορφα και φιλικά. Απλά φοβόμαστε, φοβόμαστε που κάποιοι σαν κι εσάς δεν λένε να ενώσουν τα κομμάτια του παζλ και να δουν μια ξεκάθαρη εικόνα.

Φοβόμαστε που κρίνετε εκ του ασφαλούς, χωρίς πιθανότατα να έχετε πατήσει το πόδι σας στον Βόρειο Έβρο. Φοβόμαστε που δίνουμε μάχη για την πατρίδα μας και υπάρχουν άνθρωποι που κρίνουν και γκρινιάζουν και δεν λένε ένα ευχαριστώ σε αυτούς που βοήθησαν. Ένα ευχαριστώ και ένα μπράβο βρε παλικάρια.

Κυρία Ακρίτα, το χωριό Καστανιές και όλα τα χωριά μας έχουν 200-300 κατοίκους το κάθε ένα στην καλύτερη περίπτωση. Σε απόσταση 500μ υπήρχαν πάνω από 10.000 άνθρωποι, κάποιοι από αυτούς πετούσαν δακρυγόνα, καμένα ξύλινα δοκάρια, πέτρες και ό, τι άλλο μπορούσαν να βρουν, κόβανε τον φράχτη.

Κι όμως κανένας από εμάς δεν έφυγε, κανένας δεν φοβήθηκε γιατί όλοι γίναμε μια γροθιά, γιατί έχουμε εμπιστοσύνη.
Σάς προσκαλώ και σάς προκαλώ να έρθετε να μείνετε στις Καστανιές για έναν μήνα, μια εβδομάδα, έστω 2-3 μέρες. Μόνη σας σε ένα σπίτι στο χωριό, και όταν το βράδυ κλείνετε το φως και έχετε στα 500μ ένα εξαγριωμένο πλήθος κόσμου με τις ριπές του ανέμου να φέρνουν κατά κύματα τις φωνές τους να μπορείτε να κοιμηθείτε, και θα το κάνετε, αλλά πρώτα πρέπει να πιστέψετε στους ανθρώπους αυτούς που τόσο άδικα κρίνατε ότι είναι ανεπαρκείς.

Και μπορεί να μην μπορώ να πω «η Ελλάδα μου» όπως λέτε, αλλά μπορώ να πω «ο Έβρος μου» γιατί ζω εδώ με τα παιδιά μου, άσχετα αν πρέπει να φεύγω κάθε τόσο για να κάνω τις δουλειές μου σε μεγάλα αστικά κέντρα. Άσχετα αν τρέχω με 200 χιλιόμετρα την ώρα για να προλάβω τον γιο με αιμορραγία 120 χιλιόμετρα μακριά. Άσσχετα αν υπάρχουν άνθρωποι που κάνουν 180 χιλιόμετρα για να κάνουν αιμοκάθαρση στην Αλεξανδρούπολη και άλλα τόσα για να επιστρέψουν τρεις φορές την εβδομάδα γιατί δεν φτάνουν οι θέσεις στο Διδυμότειχο.

Αλλά Αγαπώ τον τόπο μου και μού φτάνει ένα Μπράβο και ένα Ευχαριστώ. Αλλά για αυτά τα τόσα προβλήματα που έχουμε δεν θυμάμαι (μακάρι να κάνω λάθος) να γκρινιάζετε γιατί δεν είναι «Ο Έβρος σας», κυρία Ακρίτα.

Βλέπετε κυρία Ακρίτα μπορεί να έχετε εσείς το όνομα αλλά εμείς έχουμε τη χάρη να ονομαζόμαστε ακρίτες και η ανάρτησή σας, εκτός από τις προφανώς σωστές τοποθετήσεις σας, με αρκετή δόση ειρωνείας, είναι γενικά εκτός θέματος. Για την κατάσταση στον Έβρο θα μιλούσατε, έτσι ξεκινάτε την ανάρτησή σας…

Φαίνεται ότι δεν καταλάβατε τι συνέβη. Και ναι, σε έναν κόσμο ιδανικά πλασμένο δεν θα υπάρχουν συγκρούσεις, όπλα, διλήμματα ηθικής, πρόσφυγες, μετανάστες, λαθρομετανάστες, Ειδομένες, Έβροι, Ερντογάν, καπνογόνα, φράχτες.

Όμως ο κόσμος δεν είναι έτσι. Δεν μπορεί κάποιος να παραμένει τόσο εγκληματικά ρομαντικός κι αθώος απέναντι στην ωμή πραγματικότητα και τα σκληρά προβλήματα, που οπωσδήποτε με κάποιο τρόπο πρέπει να επιλυθούν.

Μακάρι να ήταν εύκολο να βρεθεί ο ιδανικός τρόπος αντιμετώπισης. Οι ειρωνείες (εκ του ασφαλούς) δεν λύνουν προβλήματα. Απλά προσβάλλουν τόπους και ανθρώπους.
Και να ξέρετε κυρία Ακρίτα ότι σε αυτή την αλυσίδα ανθρώπων, καταστάσεων, ενημερώσεων, σχεδιασμού, επικοινωνίας και επαναλαμβάνω κυρίως Ανθρώπων εδώ στον Έβρο δεν θα βρείτε κανέναν αδύναμο κρίκο. Γκρινιάξτε για κάτι άλλο.»


Γεώργιος Τυμπανίδης


Posted by Der Kamerad

https://derkamerad.com/

ο πόλεμος των εικόνων της Ευρώπης

ο πόλεμος των εικόνων της Ευρώπης

Η πολιτική της εε Ελέγχου της Μέρκελ παραμένει αμετάβλητη: «η δύναμη βρίσκεται σε ανάπαυση».
Με την ήρεμη και ανενεργή φύση της, εξακολουθεί να είναι το πρόβλημα και όχι η λύση! Μια ανθρωπιστική καταστροφή έρχεται στα σύνορα με την Ελλάδα: "Καλύτερα νεκρά από ανυπόφορη δυσκολία!" είναι ντροπή για την Ευρώπη.
https://campogeno.wordpress.com/

Σε κατάσταση σοκ οι αερομεταφορείς λόγω Covid-19 Κορυφή του παγόβουνου η κατάρρευση της Flybe

Σε κατάσταση σοκ οι αερομεταφορείς λόγω Covid-19

Κορυφή του παγόβουνου η κατάρρευση της Flybe
Παρασκευή, 06 Μαρτίου 2020
wikip
Η παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία «μετράει» ήδη την πρώτη απώλεια, λόγω κορωνοϊού. Μόνο που η κατάρρευση της Flybe -του μεγαλύτερου περιφερειακού αερομεταφορέα της Ευρώπης- αποτελεί την κορυφή του παγόβουνου, προειδοποιούν οι ειδικοί.
Η ραγδαία εξάπλωση του κορωνοϊού, με περισσότερα από 95.000 κρούσματα παγκοσμίως και πάνω από 3.000 θανάτους, «καθηλώνει» τις αεροπορικές, που αναγκάζονται να αναστείλουν δρομολόγια και να ακυρώσουν πτήσεις. Η ΙΑΤΑ προειδοποίησε χθες ότι τοοικονομικό χτύπημα για τον κλάδο των αερομεταφορών φέτος λόγω του Covid-19 θα μπορούσε να ανέλθει έως και τα 113 δισ. δολάρια. Την ίδια ημέρα, η Flybe ανακοίνωσε ότι αναστέλλει τις δραστηριότητές της, και με τους ειδικούς να προβλέπουν ότι θα ακολουθήσουν και άλλοι αερομεταφορείς, καθώς οι επιβάτες συνεχίζουν να ματαιώνουν πτήσεις.
«Η κατάρρευση της Flybe πιθανότατα θα είναι μία παό τις πολλές το 2020», επισημαίνει στο BBC ο Τζέιμς Γκούνταλ, αναλυτής μεταφορών στη Redburn. «Αναμένουμε ότι καταστροφή της ζήτησης εξαιτίας του Covid-19 έχει επιταχυνθεί και πιστεύουμε ότι θα πρέπει να περιμένουμε περισσότερες χρεοκοπίες αεροπορικών τους επόμενους μήνες», προσθέτει.
Σύμφωνα με την ΙΑΤΑ, οι αεροπορικές ανά τον κόσμο αναμένεται να χάσουν έσοδα μεταξύ 63-113 δισ. δολαρίων λόγω του κορωνοϊού,
Ο Μάικλ Νταφ γενικός διευθυντής του Airline Analyst εντοπίζει ορισμένους αερομεταφορείς σε Κίνα, Χογκ-Κογκ, Ταϊλάνδη, Νότια Κορέα, Νορβηγία και Μεξικό που θεωρούνται ως οι πιο «αδύναμοι κρίκοι».
Οι περιφερειακές αεροπορικές εταιρείες στην Ασία είναι πιο ευάλωτες, καθώς βασίζονται σε μεγάλο βαθμό από την επιβατική κίνηση που προέρχεται από Κίνα, της χώρας από την οποία ξεκίνησε η διασπορά του κορωνοϊού.
Πολλοί αερομεταφορείς έχουν ήδη εφαρμόσει μέτρα περιστολής δαπανών, ζητώντας από το προσωπικό να πάρει άδεια άνευ αποδοχών ή προτείνουν μειώσεις μισθών, καθώς «καθηλώνονται» τα αεροσκάφη στο έδαφος.
Για παράδειγμα, η Emirates ζήτησε από τους εργαζομένους να πάρουν άδεια άνευ αποδοχών έως και ένα μήνα, ενώ η Cathay Pacific ζήτησε από το προσωπικό να λείψει άνευ αποδοχών για τρεις εβδομάδες. Η Singapore Airlines πάγωσε τις προσλήψεις και επέβαλε μείωση 10% με 15% στις αποδοχές των στελεχών, ώστε να αντεπεξέλθει στις οικονομικές επιπτώσεις λόγω του Covid-19.
H ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια έχει βουλιάξει, όχι μόνο από τους τουρίστες, αλλά και για επαγγελματικά ταξίδια, καθώς ματαιώνονται συνέδρια, εκδηλώσεις και επιβάλλονται περιορισμοί στις μετακινήσεις στελεχών.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από BBC
https://www.naftemporiki.gr/

Μαγνησία: Περιπέτεια για οικογένεια Βολιωτών στη Βαλένθια

  Μαγνησία: Περιπέτεια για οικογένεια Βολιωτών στη Βαλένθια Περιφερειακοί σταθμοί ΒΟΛΟΣ 01/11/24 09:59 Σύνταξη Ελένη Μανώλη Τύχη βουνό ειχε ...