Σάββατο 26 Αυγούστου 2017

ΕΚΑΝΕ ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥ Πήγε να διαλύσει μια φωλιά γεμάτη σφήκες (βίντεο)

Εκανε το λάθος της ζωής του! 

Πήγε να διαλύσει μια φωλιά γεμάτη σφήκες 

(βίντεο)


Αν ποτέ θελήσετε να διαλύσετε μια φωλιά που είναι γεμάτη σφήκες, σιγουρευτείτε πριν ότι μπορείτε να τρέξετε γρήγορα και καλού – κακού, αφήστε την πόρτα ανοιχτή…
Δείτε τι έπαθε ένας άντρας που επέλεξε να κάνει το μεγάλο λάθος…
http://www.pentapostagma.gr/

ΤΙ ΘΑ ΣΥΜΒΕΙ ΑΝ ΠΕΡΑΣΕΤΕ ΑΠΟ ΤΟ POS ΤΗΝ ΠΙΣΤΩΤΙΚΗ ΣΑΣ ΚΑΡΤΑ ΩΣ ΧΡΕΩΣΤΙΚΗ

Τι θα συμβεί αν περάσετε από το POS την 

πιστωτική σας κάρτα ως χρεωστική

Με τις ηλεκτρονικές συναλλαγές -ενίοτε και ανέπαφες…- και το «πλαστικό» χρήμα να έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας, πλέον τα πορτοφόλια μας έχουν γεμίσει με κάρτες.
Μερικές φορές, λοιπόν, μπορεί να κάνουμε λάθος και να περάσουμε από το POS την πιστωτική μας κάρτα ως χρεωστική. Τι θα συμβεί, λοιπόν, αν κάνουμε αυτό το λάθος;
Όπως αναφέρει το Time, η διαφορά της χρεωστικής με την πιστωτική κάρτα βρίσκεται κυρίως στον τρόπο με τον οποίο διεξάγεται η συναλλαγή.
Με τη χρεωστική κάρτα, η πληρωμή γίνεται σε πραγματικό χρόνο, δηλαδή, τα χρήματα για την πληρωμή μεταφέρονται αμέσως στο λογαριασμό του επιχειρηματία.
Αντιθέτως, η συναλλαγή με την πιστωτική κάρτα θεωρείται ως συναλλαγή «offline», πράγμα που σημαίνει ότι τα χρήματα θα μεταφερθούν στον επιχειρηματία σε 2-3 μέρες.
Επίσης, υπάρχουν διαφορές στη χρέωση που κάνουν οι πάροχοι των πιστωτικών και χρεωστικών καρτών.
Αν λοιπόν περάσετε την χρεωστική σας κάρτα ως πιστωτική, αυτό που θα συμβεί είναι απλώς ότι χρήματα από το λογαριασμό σας θα μεταφερθούν στον λογαριασμό του επιχειρηματία.
http://www.pentapostagma.gr/

Η ΑΓΝΩΣΤΗ ΘΡΕΠΤΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΠΙΠΕΡΟΡΙΖΑΣ. Τρεις λόγοι για να την καταναλώνετε

Η άγνωστη θρεπτική αξία της πιπερόριζας – 

Τρεις λόγοι για να την καταναλώνετε


Η πιπερόριζα ή αλλιώς το γνωστό τζίντζερ προέρχεται από την Ανατολή και είναι απαραίτητο συστατικό της ινδικής, ιαπωνικής και κινεζικής κουζίνας.
Το ενεργό συστατικό της πιπερόριζας είναι η τζιντζερόλη, που όταν μαγειρευτεί, έχει πικάντικο άρωμα και μια γλυκιά και ταυτόχρονα πιπεράτη γεύση.
Εκτός, όμως, από τη γεύση και το άρωμα που δίνει στα φαγητά, το τζίντζερ έχει και μεγάλη θρεπτική αξία.Αποτελείται σε μεγάλο ποσοστό από νερό (περίπου 80%). Επιπλέον περιέχει κάλιο, ψευδάργυρο και πολυφαινόλες, στις οποίες οφείλονται κάποιες από τις ωφέλιμες δράσεις του.
Θρεπτική αξία ανά 100 γρ. τζίντζερ
Ενέργεια: 80 kcal / Λιπαρά: 0,4 γρ. / Yδατάνθρακες: 18 γρ. / Φυτικές ίνες: 2 γρ. / Πρωτεΐνες: 2 γρ. / Mαγνήσιο: 43 mg / Xαλκός: 2 mg / Kάλιο: 415 mg / Φώσφορο: 34 mg / Aσβέστιο: 16 mg / Nάτριο: 13 mg / Bιταμίνη C: 5 mg / Φυλλικό οξύ: 11 μg
Πού ωφελεί
Οι Kινέζοι το συνιστούν εδώ και 2000 χρόνια για τη βελτίωση στομαχικών διαταραχών και για την καλύτερη λειτουργία του πεπτικού συστήματος. Τα αιθέρια έλαιά του και άλλα συστατικά του τού προσδίδουν ορισμένες από τις πολύτιμες ιδιότητές του.
Συγκεκριμένα:
-Έχει αντιοξειδωτικές, αντικαρκινικές και ανοσορρυθμιστικές ιδιότητες.
-Mειώνει τα επίπεδα χοληστερίνης στο αίμα, ρυθμίζει το σάκχαρο και έχει επουλωτική δράση.
-Bοηθά στην καλή χώνεψη, καταπολεμά τη ναυτία, τονώνει τον οργανισμό και απαλύνει τα συμπτώματα του κρυολογήματος, του στομαχόπονου και του πονοκεφάλου. Έχει αντιπυρετική και αντιμικροβιακή δράση.
-Πολλοί επιστήμονες πιστεύουν ότι το τζίντζερ βοηθάει στη μείωση των αρθριτικών ενοχλήσεων. Παρ’ όλα αυτά, απαιτούνται ακόμη περισσότερες μελέτες για την επιβεβαίωση των πιθανών του δράσεων στη θεραπεία της οστεοαρθρίτιδας.
baby.gr
http://www.pentapostagma.gr/

ΦΑΛΑΚΡΑ : Αυτή η συνήθεια στο ντους προκαλεί τριχόπτωση (βίντεο)

Φαλάκρα: 

Αυτή η συνήθεια στο ντους προκαλεί 

τριχόπτωση (βίντεο)


Πολλοί άντρες αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της τριχόπτωσης και καταλήγουν με την τυπική φαλάκρα η οποία τα τελευταία χρόνια έχει γίνει μέχρι και μόδα. Οι αιτίες είναι πολλές. Υπάρχει όμως μια συνήθεια που έχουν ορισμένοι άντρες όταν κάνουν ντους που μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο τριχόπτωσης. Ποια είναι αυτή;
Η φαλάκρα στους άνδρες ή η ανδρογενετική αλωπεκία, η οποία σχετίζεται με τα γονίδια και τις αρσενικές ορμόνες, αντιπροσωπεύει το 95% της τριχόπτωσης στους άνδρες.
Άλλοι λόγοι για την αραίωση των μαλλιών περιλαμβάνουν το άγχος, την αναιμία, την έλλειψη πρωτεϊνών και τα χαμηλά επίπεδα βιταμινών. Ωστόσο, μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό JAMA Dermatology διαπίστωσε ότι δεν υπάρχει σχέση μεταξύ της απώλειας μαλλιών και των επιπέδων τεστοστερόνης στους άνδρες.
Αν θέλετε να διατηρήσετε τις τρίχες στο κεφάλι σας… ζωντανές για όσο το δυνατόν περισσότερο, αρχίστε να δίνετε μεγαλύτερη προσοχή στις καθημερινές σας συνήθειες περιποίησης. Και υπάρχει μια συγκεκριμένη συνήθεια που κάνουν σχεδόν όλοι οι άντρες και η οποία μάλλον επιδεινώνει την τριχόπτωσή τους.
Αυτό το συνήθειο είναι… το να κάνετε πάντα ντους «όσο το δυνατόν γρηγορότερα» για να μην χάνετε χρόνο, ή για να πέσετε πιο γρήγορα για ύπνο. Δεν το φαντάζεστε, αλλά αυτό μπορεί να επιταχύνει τη φαλάκρα!
Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το να αφιερώσετε λίγο χρόνο κατά το λούσιμο, για να κάνετε μασάζ στο τριχωτό του κεφαλιού, διεγείρει την ανάπτυξη των μαλλιών.

Η Ananbel Kingsley, τριχολόγος από την Philip Kingsley, λέει: «Το μασάζ στο τριχωτό του κεφαλιού μπορεί να είναι επωφελές για εκείνους που βιώνουν μια σταδιακή μείωση του όγκου των μαλλιών ή τριχόπτωση και φαλάκρα».

Αυτό επιτυγχάνεται με τη βελτίωση της ροής αίματος απευθείας στην περιοχή και με την απομάκρυνση των νεκρών κυττάρων του δέρματος που έχει αποδειχθεί ότι προκαλούν ή επιδεινώνουν την τριχόπτωση.
Και συνεχίζει: «Θα πρέπει ιδανικά να κάνετε 5-10 λεπτά μασάζ στο κεφάλι σας 1-2 φορές την εβδομάδα. Θα πρέπει να το κάνετε με ήπια, αλλά σταθερή πίεση. Χρησιμοποιώντας και τα δύο χέρια, κάντε κινήσεις σαν να ‘ζυμώνετε’ απαλά το τριχωτό της κεφαλής σας με κυκλικές κινήσεις ξεκινώντας από την μπροστινή γραμμή και συνεχίζοντας σταδιακά προς τον αυχένα. Επαναλάβετε 3-4 φορές και στο τέλος με μια απαλή μονοκόμματη κίνηση, ‘χαϊδέψτε’ το κεφάλι σας από μπροστά προς τα πίσω».
Επίσης, μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό International Journal of Neuroscience διαπίστωσε ότι το μασάζ στο τριχωτό της κεφαλής σας μειώνει επίσης τo άγχος, που με την σειρά του προκαλεί απώλεια μαλλιών.
Ωστόσο, η Anabel Kinglsey πρόσθεσε: «Το μασάζ του τριχωτού της κεφαλής δεν θα έχει τεράστιο αντίκτυπο στην ανάπτυξη των τριχών. Τα οφέλη εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από αυτό που χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια του μασάζ, π.χ. δοκιμάστε μια διεγερτική μάσκα για το τριχωτό της κεφαλής. Επιπλέον, μία από τις πιο κοινές αιτίες της απώλειας τριχών είναι το αποτέλεσμα της ανεπάρκειας σιδήρου και χαμηλών επιπέδων φερριτίνης στον οργανισμό. Η υγιεινή διατροφή, η πρόσληψη επαρκούς σιδήρου και πρωτεϊνών και η φροντίδα της γενικής υγείας σας θα βοηθήσουν στην αποτροπή τόσο με την φαλάκρα, όσο και γενικά με την τριχόπτωση και συχνά θα βελτιώσουν τη γενική εμφάνιση των μαλλιών σας».
Πηγή: healtview.gr
http://www.pentapostagma.gr/

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΧΑΜΠΟΥΡΓΚΕΡ

Η ιστορία του χάμπουργκερ



    Το χάμπουργκερ είναι το σήμα κατατεθέν της γρήγορης μαζικής εστίασης και ένα από τα σύμβολα του αμερικάνικου πολιτιστικού ιμπεριαλισμού. Πρόκειται για ένα αμφίψωμο (σάντουιτς ελληνιστίμε ψητό η βραστό βοδινό, που σερβίρεται με λαχανικά και διάφορα καρυκεύματα (κέτσαπ, μουστάρδα κ.ά.).

    Οι πρώτες καταβολές του χάμπουργκερ ανιχνεύονται στη Μογγολία του Τζένγκις Χαν. Ήταν βολικό για τους στρατιώτες της Χρυσής Ορδής να τρώνε με το ένα χέρι και με το άλλο να ιππεύουν. Η συνταγή πρέπει να πέρασε δια μέσου των Ρώσων στη Δυτική Ευρώπη και στις αρχές του 
19ου αιώνα τη συναντάμε στη Γερμανία και συγκεκριμένα στο μεγάλο λιμάνι του Αμβούργου (Hamburg), ως Rundstuck Warm, αποτελούμενο από φέτες ψωμιού με ψητό μπιφτέκι χοιρινού ή ως Brotchen με μπιφτέκι βοδινού.
    Μερικές δεκαετίας αργότερα έφθασε στην Αμερική από Γερμανούς μετανάστες, όπου έμελλε να δοξαστεί.  Στον Νέο Κόσμο επεκράτησε η εκδοχή του βοδινού κρέατος, που υπήρχε σε αφθονία, και το σάντουιτς πήρε την ονομασία 
Χάμπουργκερ(Hamburger), δηλαδή εκ του Αμβούργου προερχόμενο.
    Για πρώτη φορά, η λέξη χάμπουργκερ αναφέρεται στις 
5 Ιανουαρίου 1889 στην εφημερίδα της Ουάσινγκτον Walla Walla Union, όπως μας πληροφορεί το Αγγλικό Λεξικό της Οξφόρδης.
    Από εκεί και πέρα πολλοί ερίζουν για την πρωτιά του χάμπουργκερ στις ΗΠΑ. Ο Τσάρλι Ναγκρίν θεωρούσε ότι αυτός σέρβιρε πρώτος χάμπουργκερ το 
1885 στο πανηγύρι του Σέιμουρ στο Ουισκόνσιν. Την ίδια χρονιά, οι αδελφοί Μέντσις από το Χάμπουργκτης Νέας Υόρκης πουλούσαν τα δικά τους χάμπουργκερ στο τοπικό πανηγύρι. Το ονόμασαν Χάμπουργκ Σάντουιτς και ως καρυκεύματα χρησιμοποιούσαν κόκκους καφέ και μαύρη ζάχαρη. Πολλοί ιστορικοί της διατροφής θεωρούν τη συνταγή των Μέντσιςως την πρώτη αυθεντικά αμερικανική.
    Ο παντοπώλης Φλέτσερ Ντέιβις από την Αθήνα του Τέξας διεκδικεί και αυτός τον τίτλο, έπειτα από ένα δημοσίευμα των Τάιμς της Νέας Υόρκης το 
1974 και έρευνα της μεγάλης αλυσίδας φαστ-φουντ McDonald's.  Μάλιστα, τον Νοέμβριο του 2006 η Βουλή του Τέξας ανακήρυξε την Αθήνα Πρωτεύουσα του Χάμπουργκερ.
    Τελευταίος στη σειρά των διεκδικητών ο Λούις Λάσεν, που διατηρούσε σαντουιτσάδικο στο Νιου Χέιβεν του Κονέκτικατ το 
1895.
    Το 
1906, ο σπουδαίος αμερικανός συγγραφέας Άπτον Σινκλέρ δημοσίευσε το περίφημο μυθιστόρημά του Η Ζούγκλα (εκδόσεις Γράμματα), που μεταξύ άλλων αποκάλυπτε τις άθλιες συνθήκες υγιεινής στα αμερικανικά σφαγεία. Αυτό ξεσήκωσε θύελλα διαμαρτυριών από την πλευρά των καταναλωτών και ανάγκασε την κυβέρνηση να λάβει μέτρα.
    Την επιφυλακτικότητα του αμερικανικού κοινού φρόντισε να διαλύσει στη δεκαετία του '20 η πρώτη αλυσίδα φαστ-φουντ 
White Castle, με μια μεγάλη καμπάνια δημοσίων σχέσεων, που επέβαλε το χάμπουργκερ σε μια Αμερική που επιτάχυνε τους ρυθμούς της. Μάλιστα, προς στιγμή, του άλλαξε το όνομα του σε σόλσμπερι στέικ (Salisbury steak), εξαιτίας των αντιγερμανικών αισθημάτων που επικρατούσαν στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ας μην ξεχνάμε ότι βρισκόμαστε λίγα χρόνια μετά τη λήξη του Α' Παγκοσμίου Πολέμου, όπου χάθηκαν πολλές ζωές Αμερικανών. Ο όρος, τελικά, δεν επικράτησε. Όλα τα υπόλοιπα ήταν δουλειά της McDonald's, που διέδωσε το χάμπουργκερ σε όλο τον κόσμο, εκτός από την Ελλάδα (Goody's) και το Βέλγιο.



Αναρτήθηκε από Ανδρεας 

5 ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ

Πέντε αλλαγές στην καθημερινότητα των καταναλωτών

Στην αναβάθμιση των κανόνων Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών προχώρησε το υπουργείο Οικονομίας. Τι προβλέπεται για λάδι, ψωμί, μέλι και τους τιμοκαταλόγους των συνεργείων.


Ουσιαστικές αλλαγές στην αγορά προϊόντων και υπηρεσιών, επέρχονται με τους νέους κανόνες Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (ΔΙΕΠΠΥ) που έχει επεξεργαστεί το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης. Οι αλλαγές αυτές, στοχεύουν στην ενίσχυση της ασφάλειας των καταναλωτών και την αποφυγή των φαινομένων παραπλάνησης καθώς και την εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την αντίστοιχη ευρωπαϊκή.

Οι βασικές «τομές» των νέων ΔΙΕΠΠΥ, σχετίζονται με τη διάθεση του λαδιού στα τραπέζια των εστιατορίων σε συσκευασία μιας χρήσης, την υποχρεωτική συσκευασία των άρτου και των αρτοπαρασκευασμάτων από όπου κι αν αυτά πωλούνται, την υιοθέτηση συστήματος ιχνηλασιμότητας για το μέλι, τη σαφέστερη αναγραφή των ενδείξεων για κάθε πωλούμενο προϊόν καθώς και την ανάρτηση αναλυτικών, ανά είδος εργασίας τιμοκαταλόγων στα συνεργεία.

Οι αλλαγές αυτές, είναι βέβαιο ότι σε ένα βαθμό θα επηρεάσουν τις επιχειρήσεις οι οποίες δεν είναι συνηθισμένες στις «τυποποιημένες» πρακτικές, ωστόσο, το δέλεαρ που παρέχει το υπουργείο, είναι η μείωση των προστίμων, (ορθολογικοποίηση όπως αναφέρουν στελέχη του υπουργείου) όταν διαπιστώνονται κάποιες παραβάσεις.

Τυποποιημένο το λάδι...
Συγκεκριμένα, όπως προβλέπεται στους ΔΙΕΠΠΥ, από την 1-1-2018, το κάθε είδους έλαιο που προορίζεται στον τελικό καταναλωτή για επιτραπέζια χρήση, κατόπιν του σταδίου της παρασκευής του γεύματος στην κουζίνα των καταστημάτων , πρέπει να διατίθεται αποκλειστικά και μόνο μέσω σφραγισμένων μη επαναγεμιζόμενων συσκευασιών ή συσκευασιών μιας χρήσης που, θα διατίθενται από το κατάστημα και θα φέρουν τις απαιτούμενες επισημάνσεις σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.

Μάλιστα, για την αποτελεσματική εφαρμογή της διάταξης, προβλέπεται και αυστηρό πρόστιμο ύψους 500 ευρώ ανά παράβαση.

Σύμφωνα με πληροφορίες η νέα αυτή ρύθμιση έχει προταθεί από τους φορείς της αγοράς, καθώς κρίνεται απαραίτητη η χρήση στους χώρους μαζικής εστίασης, μη επαναχρησιμοποιούμενων, μικρών συσκευασιών ελαιολάδου προκειμένου να διασφαλιστεί τόσο η ποιότητα του εθνικού μας προϊόντος, όσο και η προστασία των καταναλωτών.

... και συσκευασμένο το ψωμί
Υποχρεωτική όμως θα είναι και συσκευασία για το φρέσκο ψωμί και τα λοιπά αρτοσκευάσματα, από όπου κι αν αυτά πωλούνται. Παράλληλα για τα προϊόντα αρτοποιίας που δεν αποτελούν φρέσκο άρτο (προψυμένο) ορίζεται ότι θα πρέπει να τοποθετούνται σε χώρους που διαχωρίζονται από τους χώρους έψησης και πώλησης του φρέσκου άρτου.

Ιχνηλασιμότητα στο μέλι
Στους νέους κανόνες ΔΙΕΠΠΥ, επιχειρείται να τεθεί και φρένο στο φαινόμενο «ελληνοποίησης» του μελιού καθώς προβλέπεται η υιοθέτηση μηχανισμών ιχνηλασιμότητας. Για το λόγο αυτό, όσοι εισάγουν ή παραλαμβάνουν ποσότητα μελιού προς εμπορία και διακίνηση, υποχρεούνται να γνωστοποιούν εντός 10 ημερών στη Διεύθυνση Θεσμικών Ρυθμίσεων και Εποπτείας Αγοράς Προϊόντων και Υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης στην ηλεκτρονική διεύθυνση (e-mail) epopteia-agoras@gge.gr τα παρακάτω στοιχεία:

- Την παραληφθείσα ποσότητα μελιού και επισυναπτόμενα τα αντίγραφα των σχετικών παραστατικών αγοράς.

- Την ονομασία του μελιού, όπως αυτή ορίζεται στο άρθρο 67 του Κώδικα Τροφίμων - Ποτών.

- Τον αριθμό, το είδος και το βάρος της συσκευασίας.

-Τη χώρα προέλευσης όπου έγινε η συγκομιδή του μελιού.

Οι διακινητές μελιού θα είναι υποχρεωμένοι να τηρούν βιβλίο σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή, στο οποίο να καταχωρούνται οι εισαγωγές και οι εξαγωγές μελιού κατά είδος, ποσότητα, αξία και χώρα προέλευσης όπου έγινε η συγκομιδή του μελιού ή η αντίστοιχη ένδειξη του παραστατικού παραλαβής προκειμένου για μέλι που προέρχεται από άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε.

Στην περίπτωση, μη τήρησης των παραπάνω προϋποθέσεων, μπορεί να υποβληθεί πρόστιμο ύψους έως και 10.000 ευρώ.

Αναγραφή ενδείξεων
Για την αντιμετώπιση των παραπλανητικών πρακτικών, στους νέους ΔΙΕΠΠΥ προβλέπεται ότι για όλα τα προϊόντα που διατίθενται στην κατανάλωση με οποιοδήποτε τρόπο, πρέπει να υπάρχουν είτε πινακίδες λιανικής πώλησης στους φυσικούς χώρους, είτε αντίστοιχη ηλεκτρονική πινακίδα για πωλήσεις μέσω διαδικτύου ή άλλου παρεμφερούς τρόπου, επί των οποίων αναγράφονται η τιμή, η ονομασία και στην περίπτωση που απαιτείται, τα ποιοτικά χαρακτηριστικά.

Ειδικά για τα τρόφιμα-γλυκά, θα πρέπει να υπάρχει η αντίστοιχη επισήμανση αν το πωλούμενο προϊόν είναι κατεψυγμένο. Στην περίπτωση που τα προς πώληση προϊόντα είναι μεταχειρισμένα ή ανακαινισμένα ή ανακατασκευασμένα, θα πρέπει η πληροφορία αυτή να αποτυπώνεται στις σχετικές πινακίδες.

Με ΦΠΑ οι τιμές στα συνεργεία
Τάξη, όμως επιχειρείται να τεθεί και στα συνεργεία, τα οποία θα πρέπει να αναρτούν τιμοκαταλόγους ανά είδος εργασίας συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Αυτό γίνεται, διότι είναι σύνηθες το «παζάρι» όπου στην περίπτωση που κάποιος ζητήσει απόδειξη για την παροχή των υπηρεσιών, να αυξάνεται η τιμή κατά 24% διότι προστέθηκε και ο ... ΦΠΑ.

Πλέον, επιχειρήσεις συνεργείων επισκευής και συντήρησης αυτοκινήτων, οχημάτων, σκαφών αναψυχής και κάθε φύσεως τροχοφόρων, υποχρεούνται να διατηρούν ανηρτημένο τιμοκατάλογο, όπου θα αναγράφονται οι εκάστοτε χρεώσεις συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ για τις βασικές παρεχόμενες υπηρεσίες συντήρησης επί ενδεικτικών μοντέλων ανάλογα με τον τύπο και μοντέλο.

Στα εκδιδόμενα παραστατικά θα πρέπει να αναγράφονται αναλυτικά το είδος της εργασίας και η τιμή χρέωσης που θα πρέπει να συμπίπτει με αυτή του τιμοκαταλόγου, υπό την επιφύλαξη της δυνατότητας του επισκευαστή να παρέχει έκπτωση στον πελάτη. Για τις λοιπές υπηρεσίες, κατόπιν αιτήματος του πελάτη, ο επισκευαστής θα πρέπει να συντάσσει έγγραφη προσφορά.

Σταμάτης Ζησίμου  

euro2day.gr

http://ameiniasopallineus.blogspot.gr/


ΟΙ ΒΑΡΟΝΟΙ ΤΗΣ ΖΑΧΑΡΗΣ

Οι βαρόνοι της ζάχαρης


Ποιο ελεύθερο εμπόριο, ποια NAFTA και ποιος αθέμιτος ανταγωνισμός. Η ιστορία των δύο Κουβανών αδελφών βαρόνων της ζάχαρης δείχνει ότι ο προστατευτισμός των «φίλιων οικονομικών συμφερόντων» ανθεί χρόνια στις ΗΠΑ, πολύ πριν από τον ερχομό του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο.

Οι Αλφι και Πέπε Φανζούλ πήγαν στις ΗΠΑ με την οικογένειά τους αμέσως μετά την επανάσταση στην Κούβα και την κρατικοποίηση της περιουσίας τους εκεί.

Ο πατέρας τους, Αλφόνσο Φανζούλ, ένας από τους πιο επιτυχημένους βιομηχάνους ζάχαρης του κόσμου πριν από την επικράτηση του Κάστρο, κατάφερε μέσω εξαγορών να ξαναστήσει την αυτοκρατορία του στην εξορία.

Σήμερα οι δυο γιοι του τη συνεχίζουν χάρη στην έξυπνη διαχείριση των επαφών τους με το πολιτικό κατεστημένο της νέας τους πατρίδας.

Οι δυο τους μαζί με ακόμη τρία αδέλφια τους μοιράζονται μια περιουσία που σύμφωνα με το Βloomberg Billionaires Index αγγίζει σήμερα τα 8,2 δισ. δολάρια.

Οι δύο αδελφοί ελέγχουν τον κολοσσό ζάχαρης Florida Crystal και το σύνολο του πλούτου της οικογένειας. Η εταιρεία τους είχε το 2015 έσοδα 4,3 δισ. δολαρίων και θεωρείται η κορυφαία βιομηχανία ζάχαρης στον κόσμο.

Η οικογένεια διατηρεί ακόμη φυτείες ζαχαροκάλαμου στη Φλόριντα, τη Λουιζιάνα και τη Δομινικανή Δημοκρατία. Διαμάντι της αυτοκρατορίας τους αποτελεί το πολυτελές θέρετρο Casa de Campo στη Δομινικανή Δημοκρατία.

To θέρετρο απλώνεται σε μια παραθαλάσσια έκταση 7.000 εκταρίων και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τρία γήπεδα γκολφ, γήπεδα πόλο και ένα διεθνές αεροδρόμιο.

Στην οικονομική επιτυχία των Φανζούλ καθοριστικό ρόλο διαδραματίζει η έξυπνη εμπλοκή τους στο πολιτικό κατεστημένο.

Ο ένας αδελφός, ο Αλφι, που είναι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Florida Crystal, έχει επιλέξει να είναι Δημοκρατικός και από το 1989 έχει προσφέρει χορηγίες 1,3 εκατ. δολαρίων στο κόμμα του.

Ο άλλος αδελφός, ο Πέπε, αντιπρόεδρος της εταιρείας και πρόεδρος του Δ.Σ., είναι Ρεπουμπλικανός και δώρισε ανάλογο ποσό στο δικό του κόμμα το ίδιο διάστημα.

Κατά τη διάρκεια των τελευταίων προεδρικών εκλογών, οι δυο τους και η εταιρεία τους προσέφεραν περί τα 2,6 εκατ. δολάρια ισόποσα μοιρασμένα σε Δημοκρατικούς και Ρεπουμπλικανούς.

Σε αντάλλαγμα της γενναιοδωρίας τους, απολαμβάνουν κυβερνητικές αποφάσεις που εξασφαλίζουν αβγάτισμα και προστασία των κερδών τους.

Μεταξύ άλλων και με την προστασία του κλάδου τους μέσω: α. ενός συστήματος ποσοστώσεων που περιορίζει τις εισαγωγές και προσφέρει στους εγχώριους παραγωγούς το 85% των πωλήσεων ζάχαρης στις ΗΠΑ, β. ενός ομοσπονδιακού προγράμματος δανειοδότησής τους.

Πλασματικές τιμές




Τα δύο μέτρα θέτουν επί της ουσίας ένα όριο, κάτω από το οποίο οι εγχώριες τιμές δεν μπορούν να πέσουν.

Αποτέλεσμα, οι καταναλωτές να δαπανούν κάθε χρόνο περί τα 2,9 δισ. δολάρια περισσότερα απ’ ό,τι θα έπρεπε για τη ζάχαρή τους.

Σύμφωνα με τον αναλυτή Μπράιαν Ράιλεϊ, λόγω των πλασματικά υψηλότερων τιμών ζάχαρης, οι Αμερικανοί έχουν πληρώσει από το 2000 περίπου 50 δισ. δολάρια, «όλα προκειμένου να ωφεληθεί ένας πολιτικά συνδεόμενος οικονομικός κλάδος».

Το λόμπι των Φανζούλ κατάφερε να αλλοιώσει ακόμη και τη διαβόητη Συμφωνία Ελεύθερου Εμπορίου Βόρειας Αμερικής (NAFTA).

Οταν υπεγράφη η συμφωνία το 1992, προέβλεπε ότι οι πωλήσεις ζάχαρης του Μεξικού προς τις ΗΠΑ θα απελευθερώνονταν ώς το 2008.

Οι Φανζούλ όμως και άλλοι παραγωγοί ζάχαρης κατάφεραν να τις μπλοκάρουν επιτυχώς προβαίνοντας σε καταγγελίες για ντάμπινγκ στο υπουργείο Εμπορίου και εξασφαλίζοντας την υιοθέτηση μέτρων αντιντάμπινγκ.

Αλλη μια επίδειξη της ισχύος τους αποτελεί ακόμη μια συμφωνία με το Μεξικό.

Οι δύο χώρες έκλεισαν πρόσφατα ένα κενό που οι Μεξικανοί παραγωγοί εκμεταλλεύονταν επεξεργαζόμενοι τη ζάχαρη τόσο όσο να θεωρείται ακατέργαστη, αλλά από την άλλη πλευρά να είναι κατάλληλη προς πώληση στους καταναλωτές.

Το Μεξικό συμφώνησε να περιορίσει τις πωλήσεις αυτής της ραφιναρισμένης ζάχαρης βόρεια των συνόρων του και δέχτηκε έναν νέο ορισμό της ακατέργαστης ζάχαρης που να δίνει στους Αμερικανούς επεξεργαστές, όπως οι Φανζούλ, το πάνω χέρι, υποβαθμίζοντας την ποιότητα της ζάχαρης που μπορεί να θεωρηθεί κατεργασμένη.

Ο Ντόναλντ Τραμπ τουίταρε ότι η συμφωνία είναι «πολύ καλή» και για τις δύο χώρες.

Ας σημειωθεί ότι στο θέρετρο των Φανζούλ στη Δομινικανή Δημοκρατία έχουν μεταξύ άλλων φιλοξενηθεί τρεις πρώην πρόεδροι: ο Τζορτζ Μπους πατήρ, ο Τζορτζ Μπους υιός και ο Μπιλ Κλίντον μετά της συζύγου του, Χίλαρι Κλίντον. Ο Τραμπ, όχι ακόμα.  



Μπάμπης Μιχάλης      

efsyn.gr

http://ameiniasopallineus.blogspot.gr/

Εξαρθρώθηκε συμμορία που λήστευε σπίτια και έκανε απάτες: Θύματά τους και πασίγνωστες εφοπλιστικές οικογένειες

  Εξαρθρώθηκε συμμορία που λήστευε σπίτια και έκανε απάτες: Θύματά τους και πασίγνωστες εφοπλιστικές οικογένειες αστυνομία/(ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠ...