Σάββατο 19 Αυγούστου 2017

ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΕΚΒΙΑΣΜΟ

Προστάτεψε το παιδί σου από τον διαδικτυακό εκβιασμό



Η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος συμμετέχει ενεργά στην καμπάνια ενημέρωσης της Europol «Say No!» και ενημερώνει τους πολίτες για τον σεξουαλικό εκβιασμό και εξαναγκασμό των παιδιών μέσω του διαδικτύου,γνωστού και ως «sextortion».
Ξεκίνησε την Δευτέρα 19 Ιουνίου 2017, η πανευρωπαϊκή εκστρατεία «Say No!» για την ενημέρωση των πολιτών σχετικά με το φαινόμενο του σεξουαλικού εκβιασμού και εξαναγκασμού των παιδιών, μέσω του διαδικτύου.
Στην εκστρατεία ενημέρωσης, η οποία υλοποιείται με πρωτοβουλία της Europol, συμμετέχουν οι αρμόδιες Αρχές από το σύνολο των Κρατών – Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενώ από τη χώρα μας συμμετέχει ενεργά η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας.
Σκοπός της εκστρατείας είναι:
  • η υποστήριξη και η παροχή συμβουλών στα παιδιά, τα οποία έχουν υποστεί τις συνέπειες του διαδικτυακού εκβιασμού και εξαναγκασμού,
  • η εμπεριστατωμένη ενημέρωση των παιδιών που χρησιμοποιούν καθημερινά το διαδίκτυ
  • ο και αποτελούν ενδεχόμενους στόχους «διαδικτυακού εκβιασμού και εξαναγκασμού» καθώς και
  • η ανάδειξη της σημαντικότητας την οποία έχει η άμεση καταγγελία από τα θύματα των περιστατικών του «διαδικτυακού εκβιασμού και εξαναγκασμού».
Πώς οι δράστες φτάνουν στο σημείο να εκβιάσουν τα παιδιά
Ο σεξουαλικός διαδικτυακός εξαναγκασμός και εκβιασμός των παιδιών, γνωστός και ως «sextortion», αφορά στη μεθοδολογία διαδικτυακών δραστών να προσεγγίζουν τα θύματά τους με δόλιο τρόπο, παριστάνοντας συνομήλικους του ιδίου ή του αντιθέτου φίλου, συνομιλώντας μαζί τους, μέσω διαδικτυακών σελίδων των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Κατά τη διάρκεια των συνομιλιών αυτών, κι αφού αποκτήσουν την εμπιστοσύνη των παιδιών με απατηλούς τρόπους, τους ζητούν υλικό ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων (φωτογραφίες ή βίντεο), για προσωπική δήθεν χρήση ή για επαγγελματική προώθηση, μέσω «ειδικών» (μόντελινγκ κλπ.).
Αφού παραλάβουν το υλικό, στη συνέχεια ζητούν νέες φωτογραφίες ή βίντεο, με πορνογραφικό όμως αυτή τη φορά περιεχόμενο. Εφόσον τα παιδιά ενδώσουν, τότε οι δράστες αποκαλύπτουν τους πραγματικούς τους σκοπούς, που είναι κυρίως σεξουαλικού ή οικονομικού ενδιαφέροντος.
Ενδεικτικά, επιδιώκουν την παραγωγή πρωτοτύπου υλικού πορνογραφίας ανηλίκων ή επιθυμούν να συναντηθούν με τα θύματά τους ή εκβιάζουν αυτά για χρήματα, με την απειλή ότι θα δημοσιεύσουν το υλικό στο διαδίκτυο ή θα το αποστείλουν στο οικείο περιβάλλον τους.
Πολλά από τα περιστατικά σεξουαλικού διαδικτυακού εκβιασμού και εξαναγκασμού δεν καταγγέλλονται στις αρμόδιες Αρχές είτε γιατί το θύμα αισθάνεται ντροπή για το υλικό που κλήθηκε να παράγει, είτε γιατί δε γνωρίζει (λόγω της ανηλικότητας) ότι έχει διαπραχθεί έγκλημα σε βάρος του.
Για το λόγο αυτό η πανευρωπαϊκή εκστρατεία ενημέρωσης «Say No!» απευθύνεται σε άτομα που στοχοποιούνται από επιτήδειους και συμβουλεύει : «Μην ενδώσετε πληρώνοντας τον εκβιασμό και μην αισθάνεστε ντροπή να το καταγγείλετε στις αρμόδιες Αρχές επιβολής του νόμου (Αστυνομικές Αρχές ».
Τι να κάνεις αν πέσεις θύμα σεξουαλικού εξαναγκασμού και εκβιασμού
Σε περίπτωση που κάποιος πέσει θύμα διαδικτυακού σεξουαλικού εξαναγκασμού και εκβιασμού προτείνεται να ακολουθήσει τα παρακάτω βήματα:
  • να μην μοιράσει άλλο υλικό,
  • να αναζητήσει βοήθεια,
    να μην διαγράψει τα αποδεικτικά στοιχεία (συνομιλιες, e-mail κτλ.),
  • να διακόψει κάθε επικοινωνία, «μπλοκάροντας» τον επιτήδειο διαδικτυακό δράστη και
  • να αναφέρει το συμβάν στις αρμόδιες Αστυνομικές ή Δικαστικές Αρχές (ειδικότερα στην Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος).
Επίσης είναι σημαντικό να ακολουθούμε τις παρακάτω συμβουλές:
  • κάνουμε φίλους μόνο όσους γνωρίζουμε καλά,
  • δεν ανταγωνιζόμαστε με την παρέα μας για το ποιος θα κάνει τους περισσότερους φίλους,
  • ορίζουμε στις Ρυθμίσεις Απορρήτου της συσκευής μας τι περιεχόμενο θέλουμε να φαίνεται στους άλλους,
  • αποφεύγουμε το “check-in” στους χώρους που κινούμαστε (στο σχολείο, στη βόλτα ή μέρη που επισκεπτόμαστε συχνά),
  • δε δημοσιεύουμε φωτογραφίες μου που “μαρτυρούν” τοποθεσίες, (π.χ. το σπίτι μας, το σχολείο μας),
  • ποτέ δεν κάνουμε chat με κάποιον που δε γνωρίζουμε,
  • προσέχουμε τις κινήσεις μας στην κάμερα, ενώ αν δεν την χρησιμοποιούμε καλό είναι να την καλύπτουμε με ένα αυτοκόλλητο,
  • σκεφτόμαστε πολύ πριν δημοσιεύσουμε κάποια εικόνα ή κάποιο video, σεβόμενοι πάντοτε και τα προσωπικά δεδομένα των φίλων μας.
Στο παρακάτω βίντεο θα δείτε Συμβουλές από τον Διευθυντή της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Γιώργο Παπαπροδρόμου στην ΕΡΤ Α.Ε. 


Ένα βίντεο που όλοι πρέπει να δουν , σχετικά με τον σεξουαλικό εξαναγκασμό και τον εκβιασμό παιδιών στο διαδίκτυο . Σου έχει ζητήσει κάποιος διαδικτυακά να του στείλεις φωτογραφίες ή βίντεο σεξουαλικού περιεχομένου ή να προχωρήσεις σε σεξουαλικές πράξεις μπροστά σε διαδικτυακή κάμερα ; Σου ζητάει να κρατήσεις την επικοινωνία σας μυστική , απειλώντας ότι θα ανεβάσει αυτές τις φωτογραφίες ή το βίντεο στο internet ή ότι θα τα κοινοποιήσει στους φίλους και την οικογένειά σου αν δεν πληρώσεις ή δεν στείλεις περισσότερα χρήματα ; Πρόκειται για εγκληματική πράξη . Είναι σεξουαλικός εξαναγκασμός και εκβιασμός ή αλλιώς «sextortion» . Αν σου συμβεί πες ΟΧΙ και ζήτησε βοήθεια . Πες το σε έναν φίλο ή ενήλικα που εμπιστεύεσαι ή στην Αστυνομία . Σε περίπτωση που κάποιος πέσει θύμα διαδικτυακού σεξουαλικού εξαναγκασμού και εκβιασμού προτείνεται να ακολουθήσει τα παρακάτω βήματα : 1) να μην μοιράσει άλλο υλικό 2) να αναζητήσει βοήθεια 3) να MHN διαγράψει τα αποδεικτικά στοιχεία ( συνομιλίες , e–mail κτλ ) 4) να διακόψει κάθε επικοινωνία , «μπλοκάροντας» τον επιτήδειο διαδικτυακό δράστη 5) να αναφέρει το συμβάν στις αρμόδιες Αστυνομικές ή Δικαστικές Αρχές και ειδικότερα στην Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος στο τηλέφωνο 111 88 , στέλνοντας e-mail στο ccu@cybercrimeunit.gov.gr ή μέσω της εφαρμογής ( application ) »CYBERKID» , για έξυπνα τηλέφωνα smartphones για συσκευές iOS και για συσκευές Android . Η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος συμμετέχει ενεργά στην καμπάνια ενημέρωσης της Europol για τον σεξουαλικό εκβιασμό σε βάρος παιδιών μέσω διαδικτύου 


https://www.safer-internet.gr/

ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΕΝΙΔΙΑΤΗΣ

                                            ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΕΝΙΔΙΑΤΗΣ

Μιχάλης Μενιδιάτης (Πραγματικό όνομα: Μιχάλης Καλογράνης.Καλογρά,στα αρβανίτικα,λεγόταν η καλόγρια.Καλογρέζα [η περιοχή του Ολυμπιακού Σταδίου],αρβανίτικο τοπωνύμιο που φανερώνει την ύπαρξη παλαιότερα στην περιοχή γυναικείου μοναστηριού.Τα αρβανίτικα ή θα έλκονται από αρχαιοελληνικές γλωσσικές ρίζες ή [όπως εδώ] θα λειτουργούν ως παραφθαρμένα Ελληνικά.)

29 Ιουνίου 1932,Μενίδι - 21 Αυγούστου 2012

 Ο Μιχάλης Μενιδιάτης ήταν λαϊκός τραγουδιστής (στο Λαϊκό και Ρεμπέτικο) και επιχειρηματίας που διέπρεψε στις πρώτες μεταπολεμικές δεκαετίες. 
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Μενίδι και ήταν γιος ενός πολύτεκνου φύλακα στη Λαχαναγορά της Αθήνας.Από σχεδόν νεαρή ηλικία άρχισε να παίζει μπουζούκι παρασυρόμενος από ακούσματα κάποιου νυκτερινού κέντρου της Αθήνας.Πρωτοεμφανίστηκε σε λαϊκό πάλκο το 1953 στο κέντρο «Δροσιά» του Δημήτρη Γκίκα στο Μενίδι, όπου εμφανίζονταν και οι Μιχάλης Δασκαλάκης, Τάκης Μπίνης, Γιώργος Λαύκας και Γεράσιμος Κλουβάτος.
Το 1957 ξεκίνησε τη δισκογραφία του με το «Θα χτίσω μια καλύβα» του Γερ. Κουβάτου. Καθιερώθηκε και αναγνωρίστηκε ιδιαίτερα με συνθέσεις του Απ. Καλδάρα, όπως «Μην περιμένεις πια», «Περιφρόνα με, γλυκιά μου», «Λίγο λίγο θα με συνηθίσεις», «Πετραδάκι-πετραδάκι» κ.ά. Συνεργάστηκε επίσης και με άλλα σημαντικά ονόματα του τραγουδιού, όπως ο Γεράσιμος Κλουβάτος, ο Βασίλης Βασιλειάδης, ο Άκης Πάνου κ.ά.. Παράλληλα, το υψηλό παράστημά του, η αρρενωπή όψη του, αλλά και η σοβαρότητά του δεν άργησαν να τον καταστήσουν είδωλο της εποχής, γεγονός που τον βοήθησε ιδιαίτερα να αναδειχθεί σ΄ έναν από τους πλέον επιτυχημένους επιχειρηματίες της νυκτερινής διασκέδασης, όταν το 1964 αποφάσισε μαζί με τον αδελφό του Κοσμά Καλογράνη να δημιουργήσουν νυκτερινό κέτρο. Υπήρξε ο δημιουργός και ιδιοκτήτης του Κέντρου "Φαντασία" που κατέστη αφενός σύμβολο της Αθηναϊκής νύκτας, (σ΄ αυτό αναδείχθηκε η λαογραφική συνήθεια του "σπάσιμου των πιάτων") και αφετέρου κέντρο ανάδειξης νέων καλλιτεχνών, όπως η Δούκισσα, Γ. Πουλόπουλος, Τ. Βοσκόπουλος, Καλαϊτζής κ.ά., αλλά και συμπαράστασης παλαιοτέρων καλλιτεχνών σε δύσκολες στιγμές τους όπως Γ. Ζαμπέτα κ.ά..
Ο Μιχάλης Μενιδιάτης προσηνής και ευγενικός κατάφερε παρά τους έντονους πειρασμούς γενικά του χώρου της νυκτερινής καλλιτεχνικής ζωής να δημιουργήσει και να διατηρήσει μια πολύ καλή οικογένεια χωρίς ποτέ να δώσει αφορμές για δυσμενή σχόλια. Φορώντας, σχεδόν πάντα, μεγάλα σκούρα γυαλιά ηλίου και οδηγώντας ο ίδιος το αυτοκίνητό του επισκεπτόταν τακτικά διάφορα κουτούκια του Πειραιά, του Αιγάλεω, του Φαλήρου κ.λπ. στα οποία και έριχνε μερικές βόλτες σμυρναίικου ζεϊμπέκικου.
Ο Μιχάλης Μενιδιάτης πέθανε σε ηλικία 80 ετών, στις 21 Αυγούστου 2012, έπειτα από πολύμηνη μάχη με τον καρκίνο. Γιος του είναι ο επίσης τραγουδιστής, Χρήστος Μενιδιάτης.


Επιλεγμένα τραγούδια (ως ερμηνευτής)
πατήστε τους τίτλους για να τα ακούσετε

Θα χτίσω μια καλύβα του Γεράσιμου Κλουβάτου
Πετραδάκι-πετραδάκι του Απόστολου Καλδάρα
Ξημέρωσε,καλή μου των Ν. Καρανικόλα - Άκη Πάνου
Αγωνίες του Χιώτη
Η καρδιά της ανήκει αλλού των Β. Βασιλειάδη - Γ. Κιούρκα
Ένα τραγούδι πες μου ακόμα του Τάκη Μουσαφίρη
Πήραν τα στήθια μου φωτιά του Καραμπεσίνη
Λαϊκός τραγουδιστής (Happy Day) του Διονύση Σαββόπουλου

https://arvanitika.blogspot.gr/

ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ : ΜΥΡΙΣΕ ΤΟ ΑΡΙΣΤΟΝ (XIV: Τα ανώτερα μαθηματικά μου τα έκανα στο Σχολείο της θάλασσας)

Οδυσσέας Ελύτης, Μυρίσαι το άριστον 

(XIV: Τα ανώτερα μαθηματικά μου τα έκανα στο Σχολείο της θάλασσας)

Οδυσσέας Ελύτης & Δημήτρης ΛάγιοςΌμορφη και παράξενη πατρίδα
(τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας / δίσκος: Ο ήλιος ο ηλιάτορας (1983))
[Ενότητα Μυρίσαι το άριστον]
XIV
Τα ανώτερα μαθηματικά μου τα έκανα στο Σχολείο της θάλασσας. Ιδού και μερικές πράξεις για παράδειγμα:
1. Εάν αποσυνδέσεις την Ελλάδα, στο τέλος θα δεις να σου απομένουν μια ελιά, ένα αμπέλι κι ένα καράβι. Που σημαίνει: με άλλα τόσα την ξαναφτιάχνεις.
2. Το γινόμενο των μυριστικών χόρτων επί την αθωότητα δίνει πάντοτε το σχήμα κάποιου Ιησού Χριστού.
3. Η ευτυχία είναι η ορθή σχέση ανάμεσα στις πράξεις (σχήματα) και στα αισθήματα (χρώματα). Η ζωή μας κόβεται, και οφείλει να κόβεται, στα μέτρα που έκοψε τα χρωματιστά χαρτιά του ο Matisse.
4. Όπου υπάρχουν συκιές υπάρχει Ελλάδα. Όπου προεξέχει το βουνό απ’ τη λέξη του υπάρχει ποιητής. Η ηδονή δεν είναι αφαιρετέα.
5. Ένα δειλινό στο Αιγαίο περιλαμβάνει τη χαρά και τη λύπη σε τόσο ίσες δόσεις που δε μένει στο τέλος παρά η αλήθεια.
6. Κάθε πρόοδος στο ηθικό επίπεδο δεν μπορεί παρά να είναι αντιστρόφως ανάλογη προς την ικανότητα που έχουν η δύναμη κι ο αριθμός να καθορίζουν τα πεπρωμένα μας.
7. Ένας «Αναχωρητής» για τους μισούς είναι, αναγκαστικά, για τους άλλους μισούς, ένας «Ερχόμενος».
Από τη συλλογή Ο μικρός Ναυτίλος (1988) του Οδυσσέα Ελύτη
Πηγή: συγκεντρωτική έκδοση Οδυσσέας Ελύτης, Ποίηση (εκδ. Ίκαρος, 2002)
https://thepoetsiloved.wordpress.com/

Ο ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ

Ο Οδυσσέας μετά την δολοφονία των μνηστήρων

Το όνομα «Οδυσσέας» που προέρχεται από το ρήμα «ὀδύσσομαι» (οργίζομαι, μισώ κάποιον) 
και σημαίνει εξοργισμένος, αλλά και ο μισούμενος από τους θεούς, αυτός που έδωσε αφορμές.
 δυσαρέσκειας, το έδωσε ο παππούς του (από την πλευρά της μητέρας του), ο Αυτόλυκος...

Σύμφωνα με τον Όμηρο το όνομα σημαίνει «γιος της πέτρας», αλλά πιο πιθανό είναι να 
συγγενεύει ετυμολογικά με την λέξη «οδηγός». Μπορεί επίσης να προέρχεται από το ρήμα
 «ὀδυνάω» που σημαίνει «προκαλώ πόνο» με την έννοια «αυτός που προκαλεί και αισθάνεται
 πόνο».

Ο Οδυσσέας εξάλλου αισθάνεται έναν διαρκή πόνο πνευματικό ή/και σωματικό - προκαλεί 
δηλαδή πόνο σε κάποιον άλλο και παράλληλα κάποιος άλλος σ΄αυτόν.

Στον Οδυσσέα αποδίδεται μερικές φορές και το πατρωνυμικό ουσιαστικό Λαερτιάδης, δηλαδή 
«γιος του Λαέρτη».
Οι περισσότεροι θεωρούν ότι αφού σκότωσε τους μνηστήρες και ανακατέλαβε το βασίλειο του,
 "ζήσανε (με την Πηνελόπη και τον Τηλέμαχο), αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα". Είναι όμως έτσι;

Προσπάθησε να ξαναφτιάξει τη ζωή του όμως η σχέση του με την Πηνελόπη δεν εξελίχθηκε
 καλά. Άρχισαν οι τσακωμοί καθώς η Πηνελόπη, ακούγοντας τον Οδυσσέα να τις ιστορεί τα 
κατορθώματα και τις περιπέτειες της, ζήλεψε την Καλυψώ, στο νησί της οποίας ο Οδυσσέας
 είχε περάσει επτά χρόνια. Η ίδια τον περίμενε υπομονετικά και δεν υπέκυπτε στους μνηστήρες, 
ενώ αυτός έπεφτε από την αγκαλιά της Κίρκης και της Καλυψούς.

Τι απέγινε λοιπόν  ο Οδυσσέας; Ας δούμε παρακάτω.


Οι εκατό μνηστήρες της βασίλισσας Πηνελόπης είχαν σκοτωθεί και τα πτώματά τους, το ένα 
μετά το άλλο, τα έβγαλαν από τη σάλα της γιορτής τυλιγμένα με χαλιά. Μολονότι κόντευαν
 μεσάνυχτα, το σπίτι ήταν ακόμη στο πόδι μετά τα φοβερά συμβάντα, τα παράθυρα άπλωναν 
φως μέσα στη νύχτα κι οι υπηρέτες έτρεχαν πέρα - δώθε.

Στο λαμπροφώτιστο υπνοδωμάτιο ο Οδυσσέας άρχισε να μιλάει στη γυναίκα του την Πηνελόπη
 για τις εικοσάχρονες του περιπέτειες,για την Τροία, για τη διαμάχη των βασιλιάδων στο
 στρατόπεδο, για το ταξίδι της επιστροφής και τα παράξενα της μακρινής θάλασσας.

Συγκεκριμένα στο τέλος της
 Ι Ραψωδίας αναφέρεται : Είπα, κ'
 εκείνος εύχονταν στον μέγαν 
Ποσειδώνα, στον αστροφόρον
 ουρανόν απλώνοντας τα χέρια 
«ω Ποσειδώνα, εισάκου με, 
γεωφόρε μαυροχήτη αν είμ' υιός 
σου αληθινά, πατέρα, μην αφήσης
 ο Οδυσσηάς ο πορθητής 'ς σπίτι 
του να φθάση  Λαερτιάδης, κάτοικος
 της πετρωτής Ιθάκης αλλ' αν το 
θέλ' η μοίρα του να ιδή τους ποθητούς
 του, το σπίτι το καλόκτιστο, και την 
γλυκειά πατρίδα, ας κακοφθάση αργά 
πολύ και από συντρόφους έρμος, με 
ξένην πλώρη, και κακά 'ς το σπίτι μέσα ναύρη 

Όμως όταν έφτασε στη Σκύλλα και τη Χάρυβδη, παρατήρησε πως η Πηνελόπη δίπλα του είχε
 αποκοιμηθεί. Και σκέφτηκε: "τράβηξε πολλά σήμερα η καημένη θα συνεχίσω αύριο." Κι 
ακούμπησε το κεφάλι του πλάι στο δικό της, πάνω στο πορφυρένιο προσκεφάλι.

Στο μακρινό ταξίδι της επιστροφής απ' όλα πιο πολλή χαρά έδινε στον Οδυσσέα το πως θα 
διηγιόταν στη γυναίκα του όλες αυτές τις περιπέτειες και πως εκείνη θα κρεμόταν αχόρταγα απ'
 τα χείλη του και θα τον διέκοπτε με ερωτήσεις.
Όμως γρήγορα κατάλαβε πως δεν ήταν τόσο προσεκτικός ακροατής σαν τους Φαίακες, που 
δύο μέρες ολάκερες άκουγαν με προσήλωση τη μελωδική του αφήγηση.

Όταν άρχισε τη διήγηση στην Πηνελόπη, εκείνη δούλευε αμίλητη το χρυσό σχέδιο ενός 
κεντήματος και κοίταζε αφηρημένη απ' το παράθυρο.
Όταν κάποτε της έκανε μια ερώτηση, κατάλαβε πως μπέρδευε τους Λαιστρυγόνες με τους 
Λωτοφάγους, κι αυτό τον πόναγε, γιατί θυμόταν με ακρίβεια τις εμπειρίες του, που όσο γίνονταν 
πιο μακρινές, όλο και πιο πολύ τις αγαπούσε.

Μόνον όταν μιλούσε για τη νύμφη Καλυψώ φαινόταν ν' ακούει προσεκτικότερα. Και το 
ενδιαφέρον της αυτό τον ερέθιζε κι εξιστορούσε τούτο το κομμάτι της περιπλάνησής του πιο 
διεξοδικά: το μοναχικό νησί, το θαυμαστό ιερό άλσος, που στα δέντρα του φώλιαζαν τα 
θαλασσοπούλια, και την ευωδιαστή σπηλιά της θεάς.
-Πόσο καιρό έμεινες σ' αυτή την Καλυψώ; ρώτησε μια φορά.
-Επτά χρόνια, απάντησε αυτός.
Έσκυψε στο εργόχειρό της και τα μάτια της σκοτείνιασαν.
-Περισσότερο θα ήθελα να μάθω για σένα, τι έκανες αυτά τα δέκα χρόνια στην Καλυψώ.
-Επτά χρόνια, απάντησε.
-Χθες έλεγες δέκα έχεις, φαίνεται, πει τόσα ψέματα στα ταξίδια σου, καημένε μου φίλε, που δεν 
ξέρεις πια να πεις την αλήθεια. Όμως είτε δέκα χρόνια ήταν είτε επτά, ήταν σίγουρα πολύς 
καιρός και φαίνεται πως καλοπέρασες εκεί. Απάντησε λοιπόν στην ερώτησή μου: τι έκανες 
τόσο καιρό;

Τώρα έπρεπε να της απαντήσει:
"-Γυναίκα, όλα αυτά τα χρόνια νοσταλγούσα εσένα, αυτά τα χρόνια καθόμουν στην αμμουδιά 
του μακρινού νησιού, κοίταζα πέρα από τη θάλασσα και παρακαλούσα τους θεούς, να μπορέσω
 να δω μια φορά μονάχα ακόμα τον καπνό του σπιτιού σου. "
Έτσι έπρεπε να απαντήσει....

Βλέποντας όμως πως τα μάτια της τον κοίταζαν παγερά και σκληρά, τα κράτησε μέσα του αυτά. 
Και ποτέ της δεν έμαθε για τη μεγάλη του νοσταλγία για την πατρίδα.
-Έπινα κρασί εκεί, απάντησε ήρεμα, το κρασί είναι καλό σ' αυτά τα νησιά, μολονότι λίγο ξινό...

Στη διάρκεια της Οδύσσειας, ο Οδυσσέας, είχε κατέβει στον Άδη για να συμβουλευτεί τον μάντη
 Τειρεσία.
Αυτός, μεταξύ άλλων, του προφήτεψε ότι θα σκοτωθεί από τη θάλασσα και από το γιο του.

Ο χρησμός του Τειρεσία κρατά συνεχώς δέσμιο τον ήρωα:

"Πηνελόπη, πρέπει να ξαναφύγω. Ξύπνα. Ξύπνα. Γυρίζω απ’ τους νεκρούς. Πλέοντας όλο 
προς τη δύση, βρέθηκα στη χώρα των νεκρών, ρώτησα το νεκρό Τειρεσία για το γυρισμό μου,
 κι εκείνος μου ’πε πως μια δοκιμασία ακόμα με περιμένει, μια δοκιμασία φοβερή. Πρέπει να 
ξαναφύγω μ’ ένα κουπί στον ώμο, να πάω από πόλη σε πόλη, από χώρα σε χώρα, να περπατά
ω συνέχεια ωσότου συναντήσω ανθρώπους που δε γνωρίζουν τη θάλασσα. Μια μέρα, στο δρόμο 
μου, θ’ ανταμώσω έναν άλλον οδοιπόρο που θα με ρωτήσει: «Γιατί έχεις ένα δίκρανο στον ώμο
 Την ημέρα αυτή, και στο ίδιο μέρος, θα φυτέψω το κουπί μου στη γη. Και θα γυρίσω στην 
πατρίδα, στην Ιθάκη. Αργότερα είπε, όταν θα ’μαι πια γέρος, θα ’ρθει προς εμέ ο θάνατος, θα
 ’ρθει από τη θάλασσα. Από τη θάλασσα; Ή μακριά από τη θάλασσα; "

Η Πηνελόπη μάταια προσπαθεί να τον καθησυχάσει. Ο Οδυσσέας εξακολουθεί να ανησυχεί, να
 αναρωτιέται:  Από πού θα ’ρθει θάνατος;  Από τη θάλασσα ή μακριά απ’ τη θάλασσα; Και ποιος
 θα με χτυπήσει;

Παρακάτω στην Ψ Ραψωδία, κατά τη συνομιλία με την Πηνελόπη, λέει:

Εκείνης ο πολύγνωμος απάντησε 
Οδυσσέας·
«Ω τρομερή, πόσο σφοδρά με βιάζεις
 να τον είπω· κ' ιδού τον φανερόνω 
εγώ, χωρίς το ουδέν να κρύψω,αλλά 
ποσώς δεν θα χαρής, καθώς κ' εγώ 
δεν χαίρω· ότ' εις πολλαίς χώραις
 θνητών παράγγειλε μου εκείνος να
 πάρω δρόμο, φέρνοντας ίσιο κουπί
 μαζή μου, όσο να φθάσω 'ς τους
 θνητούς 'που θάλασσα δεν ξεύρουν
και οπού δεν τρώγουν φαγητό με
 άλατ' αρτυμένο.

Ούτε τα κοκκινόπλωρα καράβι' αυτοί 
γνωρίζουν, ούτε τα ίσια κουπιά, 'που 
'ναι πτερά των πλοίων, κ' ένα σημάδι φανερό μου είπε, οπού δεν κρύβω· 'ς τον δρόμον άμ' 
απαντηθή μ' εμέν' άλλος οδίτης και ειπή, 'ς τον λαμπρόν ώμον μου πως έχω λιχνιστήρι, 'ς την
γη να στήσω το κουπί, μου είπε, και, αφού κάμω του Ποσειδώνα βασιληά καλόδεκταις θυσίαις,
 κριάρι, ταύρον σφάζοντας, και χοίρον αναβάτην, να γύρω 'ς την πατρίδα μου και να δώσ'
 εκατόμβαις των αθανάτων, 'πώχουσι των ουρανών τους θόλους, με την σειρά του καθενός· και 
θάνατος θα μ' εύρη έξω απ' τα πέλαγα ελαφρός, και θα με σβύση αγάλι μες τα λαμπρά γεράματα
· και ωστόσ' ολόγυρά μου θα 'ναι μακάριος ο λαός· τούτ' όλ', είπε, θα γείνουν.

Υποψιάζεται τον Τηλέμαχο, τον οποίο και αποφασίζει να εξορίσει στην Κεφαλληνία. Αργότερα,
 όμως, το μετανιώνει, πείθεται και ηρεμεί. O Τηλέμαχος ανησυχεί, καθώς είναι βέβαιος ότι αυτός,
 σύμφωνα με τον χρησμό, θα σκοτώσει τον πατέρα του. Αργότερα αποχαιρετά τους γονείς του 
και φεύγει. Ο Οδυσσέας εκφράζει στην Πηνελόπη την λύπη αλλά και την ανακούφισή του για την
 φυγή του Τηλεμάχου, το κέφι του να κατέβει στη θάλασσα με τα σκυλιά, και την επιθυμία του να
 βρεθούν επιτέλους μόνοι το βράδυ. Ο Τειρεσίας, τον είχε επίσης συμβουλεύσει ότι για να
 εξευμενίσει τον Ποσειδώνα έπρεπε, όταν θα γύριζε στην Ιθάκη, να φύγει από τον τόπο το να
 πάρει ένα κουπί στον ώμο και να ταξιδέψει στη στεριά μέχρι να βρει κάποιον που να μην 
γνωρίζει τη θάλασσα και τι είναι το κουπί. Εκεί να θυσιάσει στους θεούς.

Σ' αυτή τη νέα περιπλάνησή του θα συναντήσει κάποιον που θα νομίσει πως το κουπί στον ώμο
 του είναι λιχνιστήρι (ξύλινο, αγροτικό εργαλείο με το οποίο ξεχωρίζεται ο καρπός των σιτηρών
 από το άχυρο). Εκεί να σταματήσει, θυσιάζοντας στον Ποσειδώνα ένα κριάρι, έναν κάπρο κι 
έναν ταύρο.

Μόνο έτσι θα εξασφαλίσει τον οριστικό του πια νόστο στην Ιθάκη· όπου τον περιμένουν ήσυχα
 χρόνια και βαθιά γεράματα· και γύρω του όλοι οι λαοί του θα ζουν ευτυχισμένοι εκεί θα τον βρει
 ανώδυνος θάνατος, κάπου μακριά ωστόσο από το νερό της θάλασσας. (ἐξ ἁλὸς). Πράγματι 
κατά τη μυθολογία έτσι κι έγινε.

Ο Οδυσσέας μετά τον φόνο των μνηστήρων  έφυγε πάλι γρήγορα μ' ένα κουπί στον ώμο, για
 τη Θεσπρωτία της Ηπείρου. Προχωρώντας στο εσωτερικό της χώρας, συνάντησε κάποιους 
ανθρώπους που τον ρώτησαν γιατί κουβαλούσε μαζί του το λιχνιστήρι. Τότε κατάλαβε πως 
αυτός ήταν ο τόπος που έπρεπε να μπήξει το κουπί και να θυσιάσει στον Ποσειδώνα.

Στη Θεσπρωτία ο Οδυσσέας παντρεύτηκε τη βασίλισσα Καλλιδίκη. Απέκτησε μαζί της  ένα
 παιδί  τον Πολυποίτη. Μετά τον θάνατο της Καλλιδίκης ύστερα από έναν πόλεμο των 
Θεσπρωτών με τους Βρύγους, ο Οδυσσέας παρέδωσε τη βασιλεία των Θεσπρωτών στον 
Πολυποίτη και επέστρεψε στην Ιθάκη, πιστεύοντας πως θα περάσει ήρεμα γεράματα.

Στην  Χρηστομάθεια του Πρόκλου διαβάζουμε τα εξής:

"Μετά την ταφή των μνηστήρων, ο Οδυσσέας, αφού θυσίασε στις Νύμφες, ταξίδεψε στην
 Ήλιδα, για να επιθεωρήσει τα βουκόλιά του. Εκεί φιλοξενήθηκε από τον Πολύξενο, από τον
 οποίο και έλαβε ως δώρο έναν κρατήρα. Έπειτα επέστρεψε στην Ιθάκη και τέλεσε τὰς ὑπὸ 
Τειρεσίου ῥηθεῖσας θυσίας. Στην συνέχεια πήγε στην Θεσπρωτία, παντρεύτηκε την βασίλισσα
 Καλλιδίκη, ηγήθηκε δε των Θεσπρωτών στον πόλεμο που ξέσπασε ανάμεσα σ’ αυτούς και 
τους Βρύγους. Μετά τον θάνατο της Καλλιδίκης, την εξουσία ανέλαβε ο Πολυποίτης, γιος του
 Οδυσσέα από την Καλλιδίκη, ο δε Οδυσσέας επέστρεψε στην Ιθάκη."

Στο μεταξύ ο Τηλέγονος, γιος που 
απέκτησε ο Οδυσσέας με την Κίρκη,
 αναζητώντας τον πατέρα του 
αποβιβάστηκε στην Ιθάκη και οι 
σύντροφοί του κατέστρεψαν το νησί.

Όταν ο Οδυσσέας έμαθε πως 
κάποιο καράβι είχε αράξει στην 
Ιθάκη, και πως οι ναύτες είχαν βγει 
έξω για λεηλασίες, έτρεξε με τον 
στρατό του, να τους διώξει. 
Χτυπήθηκε όμως από τον αρχηγό
 των επιδρομέων μ’ ένα κοντάρι,
 που αντί για σιδερένια λόγχη είχε 
το αγκάθι ενός σαλαχιού. Ετοιμοθάνατος μεταφέρθηκε στο παλάτι, όπου παραπονέθηκε για το
 μαντείο που τον είχε γελάσει, λέγοντάς του να φυλάγεται από τον γιο του, ενώ τελικά 
χτυπήθηκε από κάποιον ξένο.

Σύντομα όμως φανερώθηκε πως ο φονιάς ήταν ο γιος του Τηλέγονος, που του είχε γεννήσει η 
Κίρκη, ο οποίος δεν τον γνώριζε. Η αιχμή του δόρατος, με το οποίο ο Τηλέγονος τραυμάτισε
 θανάσιμα τον Οδυσσέα, ήταν κατασκευασμένη από το κέντρον τρυγόνος (το σημερινό όνομα
 είναι «σελάχι» ή «σαλάχι»). Πρόκειται για ψάρι με πιεσμένο στη ράχη και την κοιλιά σώμα, 
πλακοειδή λέπια, μεγάλη ουρά σαν μαστίγιο που έχει μερικές φορές δηλητηριώδες αγκάθι, το 
οποίο κολυμπά γρήγορα και συνήθως κινείται σε αμμώδεις και λασπώδεις βυθούς.

Ο Ι. Κακριδής (Ελληνική Μυθολογία. Εκδοτική Αθηνών, ) αναφερόμενος στην νεκρομαντεία του
 Τειρεσία, παρατηρεί ότι:
 «…οι προφητείες είναι πάντα διφορούμενες…» και ότι «πραγματικά, ο θάνατος βρίσκει τον
 Οδυσσέα από τη θάλασσα, όχι μόνο επειδή ο φονιάς είχε φθάσει στην Ιθάκη με καράβι, αλλά 
και γιατί το φονικό όπλο ήταν θαλασσινό».

Όταν ο Τηλέγονος κατάλαβε πως είχε σκοτώσει τον πατέρα του, ήταν πια αργά.Πήρε το άψυχο
 κορμί του, το γιο του, τον Τηλέμαχο, και την Πηνελόπη και κατευθύνθηκε στην Αία.

Εκεί η Κίρκη τους έκανε όλους αθάνατους. Ο Μύθος λέει ότι η Κίρκη  παντρεύτηκε τον Τηλέμαχο
 και η Πηνελόπη τον Τηλέγονο...
Ίσως τελικά οι Ιθάκες δεν είναι φτιαγμένες για να τις φτάνουν οι άνθρωποι..είναι για να τις
 νοσταλγούν.


Πηγή

http://elhalflashbacks.blogspot.gr/?m=1


ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ " ΓΡΟΘΙΑ " ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΛΙΟΝΑΚΗ για το τραγικό τροχαίο δυστύχημα μπροστά από το Πολυτεχνείο Κρήτης


Το κείμενο "γροθιά" του Γιάννη Λιονάκη για το τραγικό τροχαίο δυστύχημα μπροστά από το Πολυτεχνείο Κρήτης


Από χθες, λίγη μόνο ώρα, μετά το τραγικό δυστύχημα στα Χανιά, άρχισαν να ακούγονται φωνές για το δρόμο στον οποίο έγινε το δυστύχημα.

Το θανατηφόρο τροχαίο συνέβη σε δρόμο καρμανιόλα, μπροστά από το Πολυτεχνείο. Αυτή, ήταν, μάλιστα, η πολλοστή φορά που συμβαίνει θανατηφόρο τροχαίο στη συγκεκριμένη ευθεία, όπου δυστυχώς αναπτύσσονται μεγάλες ταχύτητες από τους οδηγούς.

Θύματα της ανείπωτης τραγωδίας, μία κοπέλα φοιτήτρια Αρχιτεκτονικής μόλις 20 ετών με καταγωγή από το Μαρούσι Αττικής και ένας νεαρός, 19 ετών, και αυτός φοιτητής στο Πολυτεχνείο Κρήτης και με καταγωγή από την Αθήνα.

Οι δύο νέοι είχαν βγάλει βόλτα τον σκύλο τους και βρήκαν τραγικό θάνατο, όταν παρασύρθηκαν από αυτοκίνητο, το οποίο είχε αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα και έπεσε πάνω τους. Στη συνέχεια το «τρελό» αυτοκίνητο έπεσε πάνω σε σταθμευμένη μηχανή.

Ο πρώην διευθυντής της ΕΛΠΑ Κρήτης Γιάννης Λιονάκης, ζητά «συγνώμη», απο τα δύο νέα παιδιά που έχασαν το πρωί την ζωή τους στον δρόμο - καρμανιόλα που περνά απο το Πολυτεχνείο Κρήτης στα Κουνουπιδιανά.

Στην ανάρτησή του στην σελίδα του σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, ο κ.Λιονάκης γράφει:

«Συγνώμη που δεν σας αφήσαμε να μεγαλώσετε.

Συγνώμη που δολοφονηθήκατε στο νησί μας.

Συγνώμη που δεν σας αφήσαμε να τελειώσετε το Πολυτεχνείο μας που καμαρώνουμε εμείς οι Κρητικοί γι αυτό.

Συγνώμη που ενώ έχουμε χάσει πολλούς φίλους σας στον ίδιο δρόμο , εμείς το .. συνηθίσαμε!

Συγνωμη που μανάδες σαν και τις δικές σας έστειλαν επιστολές φόβου γιαυτό που σας βρήκε παντού και απάντηση δεν πήραν ποτέ.

Συγνώμη που η Περιφέρεια , ο Δήμος,η Αστυνομία,το Επιμελητήριο ,η Πρυτανεία, όλοι εμείς ΔΕΝ κάναμε τίποτα για να σας έχουμε σήμερα κοντά μας ζωντανά ,γελαστά .

Συγνώμη που βρεθήκατε στον αγαπημένο μας νομό ,που ενώ έχει το 22% των οχημάτων, έχει το 47% των τροχαίων θανάτων φέτος..

Συγνώμη που δεν αστυνόμευσαμε έτσι που πρέπει αυτό το δρόμο.

Συγνώμη που δεν βάλαμε μειωτήρες ταχύτητας γιατί δεν το επιτρέπει ο .. νόμος.

Συγνώμη που δεν βάλαμε ένα σοβαρό κάγκελο ή σιδερένιους κώνους για να περπατάτε με ασφάλεια στη σχολή σας .

Συγνώμη που δεν φτιάξαμε μια υπόγεια ή υπέργεια διάβαση ενώ κάνετε εκεί χιλιάδες μετακινήσεις.

Συγνώμη που γεμίσαμε κάμερες το ΒΟΑΚ,αλλά εκεί αφήσαμε τον κάθε ανεγκέφαλο δολοφόνο να τρέχει του..σκοτωμού.

Συγνώμη που δεν κάναμε εκεί ένα κυκλικό ,να ανακόπτεται η ταχύτητα ,και πήγαμε και το κάναμε στο ΒΟΑΚ στα ..Μάλλια.

Συγνώμη που δεν βάλαμε κανένα φανάρι,ενώ βάζαμε στη γέφυρα της Παπαναστασιου ας πουμε ..και έχουμε διάβαση πεζών στον Άι Γιώργη τον Σεληνάρη!

Δεν λέω κουράγιο στους δικούς σας,δεν φτάνει !


Λέω ΣΥΓΝΩΜΗ που μαράναμε και θάψαμε τα όνειρά σας πριν ανθίσουν ...» 

http://ameiniasopallineus.blogspot.gr/

To χωριό της Μαγνησίας που αφυπνίζει τις αισθήσεις με τον ήχο από τα τρεχούμενα νερά και τη μυρωδιά από τους παλιούς ξυλόφουρνους

  To χωριό της Μαγνησίας που αφυπνίζει τις αισθήσεις με τον ήχο από τα τρεχούμενα νερά και τη μυρωδιά από τους παλιούς ξυλόφουρνους Δημοσιεύ...